  • 1. Data: 2011-08-27 08:38:05
    Temat: Boje w sądzie z firmą ubezpieczeniową zakończone
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Po dwóch latach i trzech miesiącach od chwili kolizji udało mi się
    wyegzekwować od firmy ubezpieczeniowej wszystkie należności za naprawę
    pojazdu. Pomógł mi w tym sąd gdyż firma ubezpieczeniowa nie była chętna
    współpracować. W chwili zdarzenia samochód VW Passat 7 letni - sprawca
    autobus MPK. Naprawa była wykonywana z oc sprawcy. Wg firmy ubezpieczeniowej
    naprawa 4700zł wg zakładu naprawczego 18000zł. Boksowanie się przez rok z
    firmą ubezpieczeniową i podniesienie przez nią kwoty wypłaty do 13000zł. Potem
    stop &#8211; pismo z firmy ubezpieczeniowej że jest to kwota max i jeśli mi się nie
    podoba to żeby dochodzić się w sądzie. Wtedy powołałem niezależnego
    rzeczoznawcę z PZMot który dokonał wyceny i jakości naprawy oraz prawnika
    który w moim imieniu skierował sprawę do sądu. Samochód został naprawiony na
    nowych oryginalnych częściach z zachowaniem wszelkich reżimów
    technologicznych. Sąd powołał biegłego który wycenił naprawę i potwierdził
    koszt naprawy. Zasądził dopłatę różnicy pomiędzy kwotą wypłaconą a fakturą
    wystawioną przez zakład, koszty ekspertyz i prawnika oraz pokrycie kosztów
    sądowych wraz z odsetkami . Dodam tylko że sprawa się zakończyła na dwóch
    spotkaniach sądowych na których żaden przedstawiciel firmy ubezpieczeniowej
    się nie stawił. Wyrok sądu jest już prawomocny. Podsumowując: samochody bez
    względu na wiek naprawiamy na częściach nowych i oryginalnych oraz od momentu
    wstawienia samochodu do zakładu naprawczego do chwili odbioru go po naprawie
    należy nam się samochód zastępczy ( o to akurat z firmą ubezpieczeniową się
    nie dochodziłem ale wyjaśniłem ten temat z biegłym sądowym). Nie bójmy się
    sadów nie jest to takie straszne i nie odpuszczajmy firmą ubezpieczeniowym
    które "robią" nas na każdym kroku.

  • 2. Data: 2011-08-27 09:05:06
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-08-27 08:38, michawar pisze:
    > Witam,
    > Po dwóch latach i trzech miesiącach od chwili kolizji udało mi się
    > wyegzekwować od firmy ubezpieczeniowej wszystkie należności za naprawę
    > pojazdu. [...]
    Co to za firma? Może się przydać przy okazji podejmowania decyzji co do
    wyboru ubezpieczyciela.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 3. Data: 2011-08-27 09:28:31
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-08-27 08:38, michawar pisze:
    > Podsumowując: samochody bez
    > względu na wiek naprawiamy na częściach nowych i oryginalnych
    (..)

    To nie do konca jest prawda

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 4. Data: 2011-08-27 09:29:08
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *R2r* napisał(-a):

    > Co to za firma? Może się przydać przy okazji podejmowania decyzji co
    > do wyboru ubezpieczyciela.

    W zasadzie racja, ale nie masz wyboru, kto na Tobie spowoduje szkodę ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2011-08-27 09:33:00
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-08-27 09:29, Big Jack pisze:
    > W zasadzie racja, ale nie masz wyboru, kto na Tobie spowoduje szkodę ;)

    Zgadza się, ale masz wybór co do tego, gdzie się (nie) ubezpieczać.
    Dlatego ponawiam pytanie - odpowiedź może się przydać nie tylko mnie.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 6. Data: 2011-08-27 09:37:49
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > To nie do konca jest prawda
    Bo ?
    WOJO

  • 7. Data: 2011-08-27 09:41:24
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *R2r* napisał(-a):

    > Zgadza się, ale masz wybór co do tego, gdzie się (nie) ubezpieczać.

    Tak, ale akcja musiałby mieć szerszy zasięg (o co może być trudno) żeby
    przypadkiem nie nadziać się na sprawcę ubezpieczonego u tak opornego
    ubezpieczyciela. A odpowiedzi na Twoje pytanie też jestem ciekawy.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2011-08-27 09:48:30
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-08-27 09:37, WOJO pisze:
    > Bo ?

    Bo odszkodowanie, jak sama nazwa wskazuje no naprawienie wyrzadzonej szkody.
    Jesli naprawa auta wiaze sie z nadmiernymi kosztami, a auto nie nosi
    jakis szczegolnych cech indywidualnych (jest latwo dostepne na rynku) to
    zaden sad nie zasadzi kwoty odszkodowania w wiekszej wysokosci niz
    100-130% wartosci pojazdu. To 130% to "zwyczajowa", nieformalna wielkosc
    i raczej trudna do uzyskania (jakies tam straty moralne, szczegolny
    sentyment, etc).

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 9. Data: 2011-08-27 10:02:49
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    > 100-130% wartosci pojazdu. To 130% to "zwyczajowa", nieformalna wielkosc

    > i raczej trudna do uzyskania (jakies tam straty moralne, szczegolny

    > sentyment, etc).

    Powyżej 100% wartości pojazdu to jest szkoda całkowita. Mówimy o naprawach na
    częściach oryginalnych których wartość nie przekracza 100% wartości pojazdu.
    Tak jest przy szkodach likwidowanych z oc sprawcy.

  • 10. Data: 2011-08-27 10:05:08
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    > Co to za firma? Może się przydać przy okazji podejmowania decyzji co do

    > wyboru ubezpieczyciela.

    Ta firma to warta. Jak poszukacie w archiwum to pisałek kiedyś takiego
    posta: "Proszę nie ubezpieczajcie się w Warcie".