  • 1. Data: 2011-08-26 22:30:16
    Temat: Jaki terenowy?
    Od: "Michał" <n...@l...spamu.pl>

    Przeprowadzam się na wieś.

    Do pociągu mam 6 km, ale może znacznie skrócić przez las drogą utwardzoną po
    której w lecie można spokojnie jechać kilkadziesiąt km/h. Niestety w zimie
    może nie być odśnieżana choć z tego co zauważyłem to dość szybko śnieg jest
    rozjarzany.

    Tak więc chciał bym kupić samochód terenowy którym będę dojrzał na stację,
    zwłaszcza zimą

    Wymagania:

    Napęd na 4x4

    W większości krótkie trasy około 3 km (czyli nie musi być ekonomiczny)

    Solidny, z dostępem do części (używek zamienników)

    5 drzwi

    Budżet max 15K

    Produkty Rosyjskie odpadają Gaz, Waz, Det :) uznaję za żart, na nową Niwę
    mnie nie stać a starsze w bardzo kiepskim stanie

    Proszę o poważane sugestie

    Z góry dziękuję

    Michał

  • 2. Data: 2011-08-26 22:43:39
    Temat: Re: Jaki terenowy?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 26 Aug 2011 22:30:16 +0200, Michał napisał(a):

> [...]
    > rozjarzany.
    >
    > Tak więc chciał bym kupić samochód terenowy którym będę dojrzał na stację,

    Zainwestuj w dobre opony, najlepiej błotne i jakieś doszkalanie z jazdy.
    Przedni napęd na błotnych oponach z dobrym kierowcą wygra z przeciętnym
    zajechanym 4x4 z marnym kierowcą.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2011-08-26 22:58:34
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 26.08.2011 22:30, Michał pisze:
    > Przeprowadzam się na wieś.
    > 5 drzwi
    > Budżet max 15K

    Jak zrezygnujesz z 5 drzwi i wystarczą ci 3 tudzież rozmiar auta to
    Suzuki Samurai lub, jeśli znajdziesz coś Cię satysfakcjonującego w tej
    cenie, Suzuki Jimny. Albo Jimny bez napędu 4x4 - po założeniu sensownych
    opon pewnie wystarczy i w za te 15 tysi coś skombinujesz.

    S.

  • 4. Data: 2011-08-26 23:13:35
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > cenie, Suzuki Jimny. Albo Jimny bez napędu 4x4 - po założeniu sensownych
    > opon pewnie wystarczy i w za te 15 tysi coś skombinujesz.

    Krotka Vitara rowniez.
    Jesli ma sluzyc do czegoś więcej niż offroad, to może Toyote Rav4 ale w
    1 wersji (blokada centralnego dyfra + reduktor).

    No i cała masa Jeepów (kwestia ceny), moze stary Patrol (ale z ceną słabo).

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 5. Data: 2011-08-27 02:08:10
    Od: Marek <w...@o...pl>

    W dniu 2011-08-26 23:13, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

> [...]
    > 1 wersji (blokada centralnego dyfra + reduktor).
    >
    > No i cała masa Jeepów (kwestia ceny), moze stary Patrol (ale z ceną słabo).

    Albo Mitsu Pajero 2? Można znaleźć całkiem dobre egzemplarze, choć
    potrzeba: a) nieco szczęścia, b) nieco wiedzy.

    Pozdro
    Marek

  • 6. Data: 2011-08-27 04:04:46
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-08-26 22:30, Michał pisze:
> [...]
    > rozjarzany.
    >
    > Tak więc chciał bym kupić samochód terenowy którym będę dojrzał na stację,

    Opel Frontera pierwszej generacji Cię zadowoli.
    Klasyczny napęd 4x4 50:50. Dużej średnicy koła w standardzie.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 7. Data: 2011-08-27 08:04:57
    Od: "Sawa" <f...@m...pl>

    > Zainwestuj w dobre opony, najlepiej błotne i jakieś doszkalanie z jazdy.
    > Przedni napęd na błotnych oponach z dobrym kierowcą wygra z przeciętnym
    > zajechanym 4x4 z marnym kierowcą.

    Nie żartuj, jeździłeś kiedyś po 30-50cm dziewiczym śniegu, plaskaczem??? ...
    Największy zbiór wiedzy na temat terenówek masz tutaj: www.forum4x4.pl
    (musisz się zalogować)

    Mój za którego dałem 10000 + 5000 za doprowadzenie go do stanu
    zadawalającego:
    http://www.jedynka.lh.pl/sawa/patrol04.jpg
    za 15k masz spore możliwości, nive miałem w dieslu i też fajne autko.

    Sawa

  • 8. Data: 2011-08-27 09:27:22
    Od: "Sawa" <f...@m...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości

    > Opel Frontera pierwszej generacji Cię zadowoli.
    > Klasyczny napęd 4x4 50:50. Dużej średnicy koła w standardzie.

    Tylko że frotka nie robi, i dlatego sa tanie, do tego nieekonomiczna.
    Najlepiej w tej cenie kupić gitare (Vitare) 5 drzwi, lekka, napęd na 4,
    reduktor, na ramie, mało pali itp. Pełno części, po śniegu idzie wierchem
    (przy dobrych oponach), na błocie również. Kilka razy objechała mnie
    Vitara/Samuraj, one przechodziły wierzchem a ja musiałem frezować do jądra
    ziemi aby przejechać, no ale tona więcej robi różnicę na podmokłych
    łąkach...

    Sawa

  • 9. Data: 2011-08-27 10:02:19
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    Przy takich kryteriach szukaj nie zajeżdżonej Grand Vitary.
    Nie ma nic lepszego w takim układzie.
    Chociaż tak naprawdę nie potrzebujesz terenówki. Dowolny SUV da radę. Mnie przez
    8 lat nie zawiodła ani CR-V ani X-Trail. Mam podobnie. Wiejska, nieodśnieżana
    droga na Podlasiu więc zimy śnieżne...
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 10. Data: 2011-08-27 14:32:08
    Od: Jerry <j...@g...com>

    wiadomościnews:v9zgf39odk28.dlg@lepper.institute.com

> [...]
    4.jpg
    > za 15k masz spore możliwości, nive miałem w dieslu i też fajne autko.

    Z tym człowiekiem nie ma co dyskutować. On pewnie potrafi jeździć
    zwykłym dieslem pod wodą. Przeszedł kurs "Jazda podwodna samochodem
    osobowym - Kategoria PW1" + kursy uzupełniające (oddychanie spalinami,
    nawigacja w wodach o wysokim zamuleniu, itd.).