  • 1. Data: 2011-08-27 09:16:04
    Temat: Wycieraczki Bosch
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    Witam,
    Moje wycieraczki wolaja o pomste do nieba. Znalazlem tanie Bosche ale
    opinie co do nich sa podzielone, niektorzy twierdza, iz parcieja i sa do
    wyrzucenia w bardzo krotkim czasie. Czy waszym zdaniem warto "palowac"
    sie z Valeo lub oryginalnymi od VAGa za dwukrotnie wieksza cene?

    Ostatnio przeczytalem na forum mazdy "swiece Boscha wrzuc do kosza".
    Kiedys ta firma byla synonimem jakosci, te pralki dzialajace pokolenia
    itp. Czyzby cos sie zmienilo?

    --
    Pozdr

  • 2. Data: 2011-08-27 09:25:50
    Temat: Re: Wycieraczki Bosch
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *G Nowak* napisał(-a):

> [...]
    > do wyrzucenia w bardzo krotkim czasie. Czy waszym zdaniem warto
    > "palowac" sie z Valeo lub oryginalnymi od VAGa za dwukrotnie wieksza

    Ja kupiłem wycieraczki BOSCH na wiosnę tego roku. Już skaczą po szybie.
    Forsa poszła psu w zad. Teraz to będę sobie kupował wycieraczki Alca i
    ewentualnie zmieniał je co miesiąc. Na jedno wyjdzie.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2011-08-27 09:27:26
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 27.08.2011 09:16, G Nowak pisze:
> [...]
    > wyrzucenia w bardzo krotkim czasie. Czy waszym zdaniem warto "palowac"
    > sie z Valeo lub oryginalnymi od VAGa za dwukrotnie wieksza cene?

    Wycieraczki to element eksploatacyjny. Kupuj te od Boscha albo jeszcze
    jakies tansze (np. Motgum, ale nie plaskie, tylko standardowe - o ile do
    twojego auta sa takie przewidziane) i wymieniaj co pol roku. U mnie
    dobrze sie sprawuje Bosch. To nie jest jakas kosmiczna technologia, zeby
    byly potrzebne cuda.
    Po zimie i tak prawie zadne wycieraczki nie beda sie nadawaly do uzytku.
    Oczywiscie jesli ktos oczekuje dobrze umytych szyb. Bo juz wielokrotnie
    widzialem auta, ktorych wlasciciele sprawiali wrazenie, ze zapomnieli w
    ogole o czyms takim jak wycieraczki. Szczegolnie kobiety z pytaniem - "a
    to sie w ogole wymienia?".

  • 4. Data: 2011-08-27 09:37:51
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Czy waszym zdaniem warto "palowac" sie z Valeo lub oryginalnymi od
    > VAGa za dwukrotnie wieksza cene?

    Ostatnio skusilem sie na Championy i mile mnie zaskoczyly skutecznoscia.
    Sa jednak glosniejsze of Valeo Silencio.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-08-27 10:02:18
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Uzytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Ostatnio przeczytalem na forum mazdy "swiece Boscha wrzuc do kosza".
    > Kiedys ta firma byla synonimem jakosci, te pralki dzialajace pokolenia

    Tyle pluli na Boscha a chwalili Valeo, ze kupilem Valeo jak sie po roku
    Bosche takie zwykle skonczyly.
    Valeo w zielonym pudelku, dluzsza ze spojlerem, krótsza bez. Podróz 2
    godziny w deszczu, po 2 tygodniach od zakupu i wycieraczki skakaly powodujac
    straszny halas. Poza tym mazac zaczely.
    Wyjeb.. rzucilem to scierwo i kupilem znowu Boscha. Pól roku i spokój na
    razie.
    Wycieraczki w Avensis

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2011-08-27 10:23:35
    Od: "Sawa" <f...@m...pl>

> [...]
    > wyrzucenia w bardzo krotkim czasie. Czy waszym zdaniem warto "palowac" sie
    > z Valeo lub oryginalnymi od VAGa za dwukrotnie wieksza cene?

    Trzeba uwazac na podróby oryginalne chodza ok. Uzywalem Valeo ale powyzej
    140 nie scieraja wogóle, wiatr je podnosil i byly glosne. Bosche do 170 w
    deszczu robia bez problemu.

    Sawa

  • 7. Data: 2011-08-27 11:35:52
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > powodujac straszny halas. Poza tym mazac zaczely.
    > Wyjeb.. rzucilem to scierwo i kupilem znowu Boscha. Pól roku i spokój na

    Jesli skacza albo piszcza wystarczy skrecic nieco pióro/ramie wycieraczki,
    zeby sama wycieraczka ustawila sie pod nieci zmienionym katem w stosunku do
    powierzchni szyby. To standardowa procedura, w serwisach maja specjalne
    uchwyty, zeby przy próbie wyginania nie wylamac osi na silniczku. Mozna
    probowac recznie, ale ostroznie. To proste, lekkie nagiecie juz powoduje
    zdecydowana poprawe (byle w dobra strone :-)
    Tomek

  • 8. Data: 2011-08-27 13:01:25
    Od: z <z...@g...pl>

    Tomek pisze:

    > Jesli skacza albo piszcza wystarczy skrecic nieco pióro/ramie
    > wycieraczki,
    Też tak kiedyś robiłem a nawet odwracałem.
    Teraz od pół roku używam samych gumek za parę złotych. (trzeba będzie
    już wymienić) Jakoś różnicy nie widzę. Przebiegi małe 10-15 tys. rocznie.
    Założenie takiej gumki jest oczywiście trudniejsze niż pióra i trzeba
    mieć do tego predyspozycje ;-)

  • 9. Data: 2011-08-27 13:17:20
    Od: "blachu" <b...@o...pl>

    W takim przypadku bardzo polecam "wycieraczkę w płynie"
    Popsikasz, wypolerujesz i o 60 - 70 km /h w górę w ogóle nie musisz włączać
    wycieraczek.
    Efekt przy 100km jest na prawdę fajny. Zwykłe wyczieraczki też zbierają
    lepiej - bo szyba jest dla nich bardziej gładka

    Andrzej

  • 10. Data: 2011-08-27 13:31:51
    Od: G Nowak <g...@g...com>

> [...]
    > Efekt przy 100km jest na prawdę fajny. Zwykłe wyczieraczki też zbierają
    > lepiej - bo szyba jest dla nich bardziej gładka

    Mozesz cos wiecej, jak to sie zowie? Odkad mam nowa szybe (zamiennik,
    poprzednia dostala kamieniem przy 90mph) woda nie chce sie rozplywac
    przy zadnej predkosci.

    --
    Pozdr