  • 121. Data: 2012-01-23 22:57:51
    Temat: Re: ACTA
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-23 23:46, quent pisze:

    > Albo rzeczywiście nie odróżniasz wolności od krat albo udajesz. Tylko po
    > co?

    Wolność jest wtedy, kiedy ja chcę, a nie kiedy komukolwiek innemu wydaje
    się cokolwiek.
    Ale jak większość ma zbyt małą wyobraźnię, by zamiast życia bohaterów
    seriali interesować się swoim życiem, tak większość musi definiować
    takie pojęcia jak ''wolność'' w oparciu o to, co usłyszy dookoła.

    --
    pozdrawia Adam
    /oto cula, biblioteka lapack zoptymalizowana dla cuda, lepsza od quad-core!/

  • 122. Data: 2012-01-23 23:01:19
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jan 23, 5:46 pm, quent <x...@x...com> wrote:

    > Albo rzeczywiście nie odróżniasz wolności od krat albo udajesz. Tylko po co?

    On juz tak ma. sam sobie wszystko ograniczyl, lacznie z rozumem.

    ZD

  • 123. Data: 2012-01-23 23:53:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-24 00:01, Zygmunt Dariusz pisze:
    > On juz tak ma. sam sobie wszystko ograniczyl, lacznie z rozumem.

    Hał, hał, hał :)

    --
    pozdrawia Adam
    /pochowajcie mnie na Wawelu, może być w krypcie Wazów/

  • 124. Data: 2012-01-24 06:57:07
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-23 23:57, Janko Muzykant pisze:
    > Wolność jest wtedy, kiedy ja chcę, a nie kiedy komukolwiek innemu wydaje
    > się cokolwiek.

    No to chciejmy wszyscy tej wolności, może trend pomniejszania klatki w
    której żyjemy zacznie się odwracać.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 125. Data: 2012-01-24 07:05:04
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 23 Jan 2012 23:04:45 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Nie takie strachy już się działy na tym świecie. Zaraz powstaną
    > bezpieczne metody wymiany plików i czego tam kto będzie chciał.

    A co masz do tych metod które już dawno są i wystarczy tylko wyciągnąć z
    szuflady. ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry - stosujący takie metody służbowo

  • 126. Data: 2012-01-24 07:21:06
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2012 07:57:07 +0100, quent napisał(a):

    > No to chciejmy wszyscy tej wolności, może trend pomniejszania klatki w
    > której żyjemy zacznie się odwracać.

    Fakt... strasznie jest... kiedyś mogłem pojechać tylko do DDR, teraz
    wszędzie (w wiele miejsc wystarczy dowód). Kiedyś z filmów foto mogłem
    kupić tylko Fotopana HL - raz w miesiącu była dostawa. Teraz każdy
    wyprodukowany gdziekolwiek na świecie. Możemy fotografować dworce kolejowe
    i jednostki wojskowe. Filmy w kinie były raz w tygodniu. Teraz samych
    darmowych na VOD'ach jest tyle że nie mam kiedy obejrzeć nawet 1% z nich.
    Nowe filmy można spiracić albo obejrzeć za kilka zł.
    Fakt że są i rzeczy gorsze - kiedyś nie było kolejek do lekarza. Fakt że
    wtedy lekarz często zalecał tylko okłady z ziemi (żeby się do grobu
    przyzwyczajać - jeśli ktoś tego dowcipu nie zna), teraz dostać się trudniej
    ale leczenie lepsze.

    Nie twierdzę że jest super (dlatego też protestuję przeciw ACTA - choć z
    innych powodów niż to że mi się ACTA z PIPA pomyliły i się boję że mi YT
    odetną). Ale źle też nie jest. Tak jak Adam wolę to w czym teraz żyję niż
    to w czym żyli moi rodzice (czy dziadkowe - żeby nie było że komunizm...).
    I też chciałbym pożyć jeszcze w świecie w którym będą żyć nasze dzieci, bo
    wierzę że będzie coś fajnego czym będę się mógł zająć.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 127. Data: 2012-01-24 08:00:27
    Od: Maru <m...@n...pl>

    W dniu 2012-01-24 08:21, Henry(k) pisze:
> [...]
    > I też chciałbym pożyć jeszcze w świecie w którym będą żyć nasze dzieci, bo
    > wierzę że będzie coś fajnego czym będę się mógł zająć.

    Chciałbym podzielać Twój optymizm, że będzie coś fajnego... Technika
    pewnie w każdej dziedzinie pójdzie do przodu, ale czy nie odbierze nam
    wolności jaką znamy?
    Czy dla ptaków życie w złotej klatce jest bardziej kolorowe niż w szarym
    lesie?
    Wszak nic złego na nich nie czycha, dostają regularnie karmę i nawet
    mogą fruknąć z patyczka na patyczek. Żyć nie umierać, ale tylko dla tych
    wychowanych w klatce, bo ptak wychowany na wolności szybko w niej zdechnie.
    Nie twierdzę, że ACTA odbierze wolność, ale na pewno jest to krok w tym
    kierunku. Nikt nie wprowadzi nagle totalnej kontroli wszystkiego i
    wszystkich. Pomijając możliwości techniczne, byłoby to zbyt rażące i
    mógłby być wielki sprzeciw. Należy to wprowadzać krok po kroku,
    wmawiając ludziom, że to dla ich dobra. Każde następne pokolenie będzie
    coraz mocniej kontrolowane, a przestępcy jak byli na Świecie, tak dalej
    będą... bo są potrzebni właśnie po to, żeby można było kontrolować
    społeczeństwo.
    Świat idealny nie wymagałby policji, cenzury, kontroli. A tu raczej
    wszystko zmierza w odwrotnym kierunku. Wcześniej czy później każdy z nas
    dostanie chipa i będziemy mieć pozamiatane.

  • 128. Data: 2012-01-24 08:44:00
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2012 09:00:27 +0100, Maru napisał(a):

    > Chciałbym podzielać Twój optymizm, że będzie coś fajnego... Technika
    > pewnie w każdej dziedzinie pójdzie do przodu, ale czy nie odbierze nam
    > wolności jaką znamy?

    Oczywiście że odbierze - my (znaczy moje pokolenie) znamy wolność
    betonowych klatek, kolejne będzie miało klatki krzemowe, następne
    wirtualną.

    > Czy dla ptaków życie w złotej klatce jest bardziej kolorowe niż w szarym
    > lesie?

    Nie jesteśmy wolnymi ptakami. Miejsca a w lasach jest dość - a jakoś gdy
    sobie czasami rozbijam namiot to nie muszę szukać wolnego miejsca ;-)
    A las jest wilgotny, szary i nieprzyjazny. Ograniczeniem wolności było by
    kazać w nim mieszkać ludziom ;-)

    Mieszkamy w klatkach, ale drzwiczki są otwarte.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 129. Data: 2012-01-24 08:49:03
    Od: Catholic <s...@i...pl>

    W dniu 2012-01-23 23:04, Janko Muzykant pisze:

    > I zamkną wszystkich...

    Nie doczytałeś do końca mojego postu, po to by obstawać przy swoim.
    Rozumiem. Proponuję nie kontynuować.
    Pozdr.J.

  • 130. Data: 2012-01-24 09:20:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.01.2012 19:17, Catholic pisze:

    > mp3). Nie mówię, że wszystkich wsadzą do więzienia. Chcąc egzekwować
    > prawo trzeba by zapuszkować z 99% młodzieży i circa min. 70% pozostałych
    > użytkowników komputerów. Wystarczy, że władza ma haka na wszystkich i w
    > razie potrzeby bezwzględnie to wykorzysta.

    "Dajcie mi człowieka, a paragraf zawsze się znajdzie..."