  • 1. Data: 2012-01-21 10:23:26
    Temat: Re: Fotografowanie w pracy a prawo do zdjęć
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 20-01-2012 21:43, JaromirD pisze:
> [...]
    > nimi co chce (na pewno?). Ale co w przypadku, gdy byłem "nadgorliwy" i
    > używałem własnego aparatu? Czy był to tylko taki mały pomysł
    > racjonalizatorski, a ponieważ wykonywałem zwykłe obowiązki służbowe, to
    > zdjęcia są dalej własnością pracodawcy? Czy też było to odstępstwo od
    > sposobu ich wykonywania, tolerowane ponieważ nie wpłynęło na efektywność
    > mojej pracy, a właścicielem majątkowych praw autorskich jestem ja?
    > Pewnie nie mógłbym publikować tych zdjęć bez zgody pracodawcy, ale czy
    > pracodawca mógłby je wykorzystywać bez mojej zgody?

    Prawa do zdjęć są Twoje. Na pracodawcę przechodzą prawa autorskie, o ile
    tam masz w umowie wpisane i w zakresie tego, co masz w umowie wpisane.
    Jeżeli np. masz pracę biurową i w przerwach haftujesz krzyżykowo, to
    prawo do utworu jakim jest haft oczywiście nie przechodzi na pracodawcę
    - chociaż zrobiłeś to w godzinach pracy (osobna kwestia to ewentualna
    odpowiedzialność pracownicza za "opieprzanie się").

    --
    .B:artek.

  • 2. Data: 2012-01-21 11:10:22
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-01-21 10:23:26 +0000, ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> said:

    > Prawa do zdjęć są Twoje. Na pracodawcę przechodzą prawa autorskie,

    Ale Ci się porąbało.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam