    From: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: ACTA
    Date: Tue, 24 Jan 2012 08:21:06 +0100

    Dnia Tue, 24 Jan 2012 07:57:07 +0100, quent napisał(a):

    > No to chciejmy wszyscy tej wolności, może trend pomniejszania klatki w
    > której żyjemy zacznie się odwracać.

    Fakt... strasznie jest... kiedyś mogłem pojechać tylko do DDR, teraz
    wszędzie (w wiele miejsc wystarczy dowód). Kiedyś z filmów foto mogłem
    kupić tylko Fotopana HL - raz w miesiącu była dostawa. Teraz każdy
    wyprodukowany gdziekolwiek na świecie. Możemy fotografować dworce kolejowe
    i jednostki wojskowe. Filmy w kinie były raz w tygodniu. Teraz samych
    darmowych na VOD'ach jest tyle że nie mam kiedy obejrzeć nawet 1% z nich.
    Nowe filmy można spiracić albo obejrzeć za kilka zł.
    Fakt że są i rzeczy gorsze - kiedyś nie było kolejek do lekarza. Fakt że
    wtedy lekarz często zalecał tylko okłady z ziemi (żeby się do grobu
    przyzwyczajać - jeśli ktoś tego dowcipu nie zna), teraz dostać się trudniej
    ale leczenie lepsze.

    Nie twierdzę że jest super (dlatego też protestuję przeciw ACTA - choć z
    innych powodów niż to że mi się ACTA z PIPA pomyliły i się boję że mi YT
    odetną). Ale źle też nie jest. Tak jak Adam wolę to w czym teraz żyję niż
    to w czym żyli moi rodzice (czy dziadkowe - żeby nie było że komunizm...).
    I też chciałbym pożyć jeszcze w świecie w którym będą żyć nasze dzieci, bo
    wierzę że będzie coś fajnego czym będę się mógł zająć.

    Pozdrawiam,
    Henry