  • 1. Data: 2012-01-20 06:48:36
    Temat: co do RAW za free?
    Od: "merit" <m...@a...pl>

    Witam :)
    Długo tu nie zaglądałem, więc mam pytanie może trochę naiwne.
    Czy od czasów Raw Shooter Essentials pojawiło się coś darmowego do RAW-ów?

    --
    ukłony
    e-merit

  • 2. Data: 2012-01-20 07:10:49
    Temat: Re: co do RAW za free?
    Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu>

    Dnia Fri, 20 Jan 2012 07:48:36 +0100, merit napisał(a):

    > Witam :)
    > Długo tu nie zaglądałem, więc mam pytanie może trochę naiwne.
    > Czy od czasów Raw Shooter Essentials pojawiło się coś darmowego do
    > RAW-ów?

    http://rawtherapee.com/
    ufraw - nie pamiętam czy samodzielnie działa
    dcraw - chyba tylko linuks, linia poleceń

    --
    piecia aka dracorp

  • 3. Data: 2012-01-20 07:27:12
    Od: "merit" <m...@a...pl>

    Użytkownik "piecia aka dracorp" <i...@w...eu> napisał w

    > http://rawtherapee.com/

    Dzięki!
    Ale okazało się, że muszę mieć RAMu 2GB, a mam tylko 1,5GB :o(
    Szkoda, że nie mam innego powodu, żeby zmieniać komputer...

    --
    ukłony
    e-merit

  • 4. Data: 2012-01-20 07:36:27
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-20 07:48:36 +0100, "merit" <m...@a...pl> said:

    > Długo tu nie zaglądałem, więc mam pytanie może trochę naiwne.
    > Czy od czasów Raw Shooter Essentials pojawiło się coś darmowego do RAW-ów?

    Najpopularniejszy freeware świata - Photoshop...

    Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać ;-)))

    de Fresz

  • 5. Data: 2012-01-20 07:40:12
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 20 Jan 2012 08:27:12 +0100, merit napisał(a):

    > Ale okazało się, że muszę mieć RAMu 2GB, a mam tylko 1,5GB :o(
    > Szkoda, że nie mam innego powodu, żeby zmieniać komputer...

    Ale wiesz, że można dokupić sam RAM? :)
    --
    marcin

  • 6. Data: 2012-01-20 07:51:52
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-01-20 08:40, zly pisze:

    > Ale wiesz, że można dokupić sam RAM? :)

    I po takim zabiegu komputer się nie zmieni? ;-)

    --
    Mirek

  • 7. Data: 2012-01-20 08:08:42
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 12/01/20 08:51, John Smith pisze:

    > I po takim zabiegu komputer się nie zmieni? ;-)

    jak dolozysz fotelik dla dziecka w samochodzie to znaczy ze samochod sie
    zmienił ?
    ;>

  • 8. Data: 2012-01-20 08:33:33
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 20.01.2012 piecia aka dracorp <i...@w...eu> napisał/a:

    > http://rawtherapee.com/
    > ufraw - nie pamiętam czy samodzielnie działa
    > dcraw - chyba tylko linuks, linia poleceń

    http://www.hasselbladusa.com/products/phocus.aspx
    Koszt tylko za e-mail, ale od roku ani 1 spam nie przyszedł. Ale też
    wymaga 2GB pamięci. Dla apartów nie hasselowych ma wyłączonych kilka
    bajerów - ale w sumie nie aż tak istotnych. Obsługa bardzo zbliżona
    do LR. Długo był tylko pod maki.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 9. Data: 2012-01-20 08:52:55
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-01-20 09:08, KiloSierra pisze:

    > jak dolozysz fotelik dla dziecka w samochodzie to znaczy ze samochod sie zmienił ?
    > ;>

    Niestety nie. :-)

    --
    Mirek

  • 10. Data: 2012-01-20 09:10:38
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2012-01-20 09:33, Sergiusz Rozanski pisze:

> [...]
    > wymaga 2GB pamięci. Dla apartów nie hasselowych ma wyłączonych kilka
    > bajerów - ale w sumie nie aż tak istotnych. Obsługa bardzo zbliżona

    Wygląda nieźle, ale niestety (u mnie) nie widzi nikonoskich rawów
    (.nef). Chyba, że czegoś nie wyłapałem w opcjach;-(
    Witek