  • 1. Data: 2012-01-21 00:34:03
    Temat: Re: Fotografowanie w pracy a prawo do zdjęć
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    JaromirD wrote:
    > faktyczny urządzenia. Podczas delegacji, w godzinach pracy i na
    > terenie zakładu fotografuję (za wiedzą i zgodą odpowiednich osób)
    > odbierane urządzenie. Czyje są zdjęcia, kto może nimi rozporządzać i
    > w jakim zakresie? Rozumiem, że osobiste prawa autorskie mam ja. Ale
    > co z majątkowymi?

    wszystko co wytwarzasz dla potrzeb pracodawcy w trakcie wykonywania
    czynności służbowych jest jego własnością.
    to, że dajesz własny aparacik, nie ma znaczenia, mogą ci zwrócić koszt tego
    (tak jak za auto użyte służbowo)
    oczywiście, możesz sobie w trakcie dokumentowania zrobić prywatne zdjęcie z
    panią Zosią, to już będzie twoje.

    trochę logiki i trudne sprawy robią się łatwe!
    :)

    moon

  • 2. Data: 2012-01-21 08:43:48
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 21 Jan 2012 01:34:03 +0100, Moon wrote:

    > wszystko co wytwarzasz dla potrzeb pracodawcy w trakcie wykonywania
    > czynności służbowych jest jego własnością.

    Ja bym powiedzial, ze to zalezy od umowy pracownik<->pracodawca (ze
    zwroceniem uwagi na zakres obowiazkow na ten przyklad).

    > oczywiście, możesz sobie w trakcie dokumentowania zrobić prywatne zdjęcie z
    > panią Zosią, to już będzie twoje.

    A wlasnie, z tresci umowy moze wynikac, czym się rozni foto z Zosia od foty z
    maszyna. :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 3. Data: 2012-01-21 09:10:54
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-01-21 08:43:48 +0000, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> said:

    > Ja bym powiedzial, ze to zalezy od umowy pracownik<->pracodawca (ze
    > zwroceniem uwagi na zakres obowiazkow na ten przyklad).
    1. Jeżeli umowa przewiduje wykonywanie zdjęć, to chyba jasne.
    2. Jeżeli nie przewiduje wykonywania takowych, to znaczy, że pracownik
    odwala lewiznę (fuchę), robi dla konkurencji itd.
    Inaczej, nie ma prawa ich wykonywać. Jeżeli je wykonuje, to zostało mu
    to zlecone, poproszono go o to itd.
    Trochę logiki.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem