  • 81. Data: 2010-01-04 22:39:09
    Temat: Re: zamiast lustra
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "mt" <t...@i...pl> napisał:

    > [...]
    >
    > I tak i nie :) W praktyce też może nie być różnic. Nie wiem z jakich
    > odległości i na jakich ogniskowych pytający fotografuje te pieski, ale
    > może wystarczy wyłączyć w cholerę AF w kompakcie, ustawić ostrość na
    > hiperfokalną i opóźnienie AF-a będzie zerowe, więc jedyne opóźnienie
    > będzie wynikało z reakcji aparatu na wciśnięcie spustu, a to we
    > współczesnych kompaktach (przynajmniej tych lepszych) jest praktycznie
    > niezauważalne.

    Zapominasz jeszcze o opóźnieniu obrazu w EVF - ono też potrafi być znaczne
    (szczególnie w gorszych warunkach oświetleniowych).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 82. Data: 2010-01-04 22:55:25
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    To jak już uporacie się z kodowaniem to mam do Was małą prośbę ...
    TNIJCIE K...A CYTATY !!!

    Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 83. Data: 2010-01-04 23:04:16
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "085" <z...@g...pl> napisał:

    >[...]
    > mialem ten aparat, jest on calkiem "fajny" - ale tylko jako zaawansowany
    > kompakt - pisalem juz jego recenzje na grupie, nie chce mi sie jej
    szukac -
    > ale streszcze:
    >
    > - do lustra sie toto nie umywa
    > - szumy - powyzej 200 ISO - tragedia - w zasadzie to jest aparat na
    > sloneczne dni
    > - wasko z szerszego konca...
    > [...]

    Dodałbym do tego bardzo mały i fatalnie zorganizowany wizjer (dodatkowe
    informacje wypisane stosunkowo dużymi znakami z podłożonym pod tekstem tłem,
    które skutecznie utrudnia ocenę obrazu). Bardzo mnie też drażniła
    kolorystyka obrazu w wizjerze - był przekontrastowany i miał nadmiernie
    nasycone 'cukierkowe' kolory. Na ekraniku LCD udało sie grzebiąc w
    ustawieniach aparatu ustawieć w miarę naturalne kolory, w EVW - nie było
    szans. Być może jednak trafiłem na taki egzemplarz - gdyż jakoś nie
    widziałem, aby ktoś sie na ten 'cukierkowy' wizjer skarżył. Poza tym
    totalnie mi nie leżała ergonomia FZ-50 - w tym samym czasie (wcześniej
    miałem tylko lustzranki i kompakty). w moje ręce wpadły dwie hybrydy -
    Konica Minolta A2 i Panasonic FZ-50 - i w mojej ocenie Minolta bije pod
    względem ergonomii Panasonica o kilka długości.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 84. Data: 2010-01-05 00:23:28
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "zoor" <ciapka@.wp.pl> wrote in message news:hhsf5c$kar$1@news.onet.pl...
    > Witam, taki oto dylemat:
    > Robiłem fotki aparatem D90 + 18-200vr, czasem zakładałem obiektyw 50
    > f,1,8,
    > przez jakis czas miałem również nikkora 70-200vr (za drogi był dla mnie).
    > Do tego lampa SB-800.

    > Powiedzmy najpierw do 1000 zł. Bedzie coś? Jak nie to drugie bardziej
    > podejscie 1500 zł. A skoro i to za mało no to max 2000zł. Wiecej nie da
    > rady.

    Ja bym poradzil lustro np. Sony jakies starsze i tansze. Powinno byc dosc
    szybkie, a mialo stabilizacje, ktora miales w 2 obiektywach u siebie, wiec
    pewnie za nia zatesknisz. Do tego kupujesz 18-200 i masz jaki taki
    uniwersalny zestaw z lustrem na poczatek. Przynajmniej szybkosc i ISO w
    miare zalatwione.

    MARC

  • 85. Data: 2010-01-05 05:51:33
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Jeśli nawet, to nie bez powodu - używam paru czytników.

    Lyknij tabletke i przestan juz nudzic.

  • 86. Data: 2010-01-05 08:14:07
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl>
    napisał w wiadomości news:1bu7ypee0dpgf.19kms1lr3h1d4$.dlg@40tude.net...

> [...]
    >
    > "Paranoją" jest, że po x latach istnienia standardu programy MS mają ten
    > standard gdzieś (wszystkie inne czytniki deklarują kodowanie domyślnie). I
    > że toczymy tu dyskusję, czy warto się do tego standardu stosować.
    >
    > Może pogadajmy jeszcze, czy warto używać interpunkcji i ortografi
    > polskiej?
    >
    > PoKaShMy jak To moRze byci, yak wrzyztkje sazaty petsiemY mjelji gDzJesi.
    >
    > Przecież to też da się odczytać, nie?
    >

    > Chętnych do kontynuowania tej zbędnej dyskusji tak czy owak zapraszam na
    > maila. Jest mniej więcej (pomijając antyspam) prawdziwy.

    NADAL SMIECISZ W TYM WATKU - PROSZE PRZENIES TA DYSKUSJE DO JAKIEGOS SWOJEGO
    TEMATU.
    JA MAM PROBLEM A TY MI PRZESZKADZASZ. NAPRAWDE CHCE SIE CZEGOS DOWIEDZIEC.
    JUZ POPRAWILEM TO TWOJE MIME I PRZEPROSILEM - A TERAZ PROSZE ALBO PISZ NA
    TEMAT ALBO NIE SMIEC.

    TE DUZE LITERY TO OCZYWISCIE SPECJALNIE - PROSZE O TO JUZ KOLEJNY RAZ.

    Pozdrawiam
    zorro

  • 87. Data: 2010-01-05 08:43:14
    Temat: Re: zamiast lustra [OT]
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Użytkownik "ninjac" <n...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hhtifr$fv1$1@inews.gazeta.pl...

    > Oczywiście GW i "jakaś papierowa gazeta" zapłaciły za foty?

    Nie.
    Wystarczajace było dla mnie, że fotki były podpisane moim nazwiskiem i
    wielkim LOGO mojej hodowli psiaków. To dla mnie najwieksza reklama. Było to
    bardzo widoczne w statystykach odwiedzin stronki www mojej hodowli.To były
    foty z wielkiej imprezy kynologicznej - czytało te artykuły pół
    kynologicznego świata.

    Pozdrawiam
    zorro

  • 88. Data: 2010-01-05 08:53:41
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "zoor" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to bardzo widoczne w statystykach odwiedzin stronki www mojej
    > hodowli.To były foty z wielkiej imprezy kynologicznej - czytało te

    No to powinienes byc bogaty...

  • 89. Data: 2010-01-05 08:58:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Dodałbym do tego bardzo mały i fatalnie zorganizowany wizjer (dodatkowe
    > informacje wypisane stosunkowo dużymi znakami z podłożonym pod tekstem tłem,
    > które skutecznie utrudnia ocenę obrazu).

    dodam , ze ten "maly" wizjer daje znacznie wiekszy obraz od wizjera
    matowkowego kazdego dslr .
    zdecydownie wiekszy od aps i wyraznie wiekszy od FF.
    Za kazdym razem kiedy biore fz50 do reki przezywam szok - mysle " coz
    za piekny duzy obraz"

    inforamcje wpisanme sa duzymi znakami , dzieki szumu sa b dobrze
    widoczne i oczywiscie mozna je wylaczyc.

    Bardzo mnie też drażniła
    > kolorystyka obrazu w wizjerze - był przekontrastowany i miał nadmiernie
    > nasycone 'cukierkowe' kolory.

    kolorystyka obrazu jest taka jak w dziesiatkach milionow kamer video
    jakie wyproduowano z celownikiem elektronicznym. Mozna sie oburzac na
    kolorystyke obrazu w wizjerze albo tez cieszyc sie z kolorystyki
    zdjecia zrobionego przy uzyciu tego wizjera.
    Naleze do tych , ktorzy sie ciesza .

    Na ekraniku LCD udało sie grzebiąc w
    > ustawieniach aparatu ustawieć w miarę naturalne kolory, w EVW - nie było
    > szans.

    rownie dobrze mozna sie skarzyc na odcien koloru obudowy aparatu.

    dla rownowagi dodam ze ma wspaniale rozwizana konstrukcje dekielka na
    obiektyw - jak zaden inny aparat . mozna wlozyc lub wyjac dekielek z
    przyslony przeciwslonecznej pewnie , wygodnie , nie wysuwa sie z
    palcow.
    Nigdy nie moge zrozumiec dlaczego w drogich obiektywach L canon
    stosuje tak rozwiazane dekle. ich nie mozna zalozyc, zdjac jesli jest
    zalozona przyslona przeciwsloneczna bez zabiegow ekwilibrystycznych.
    Zeby to zrobic najpierw trzeba ustawic odpowiednia ogniskowa.

> [...]
    > widziałem, aby ktoś sie na ten 'cukierkowy' wizjer skarżył. Poza tym
    > totalnie mi nie leżała ergonomia FZ-50 - w tym samym czasie (wcześniej

    w moich smuklych . ksztaltnych , delikatnych dloniach lezy jak ulal.

     w moje ręce wpadły dwie hybrydy -
    > Konica Minolta A2 i Panasonic FZ-50 - i w mojej ocenie Minolta bije pod
    > względem ergonomii Panasonica o kilka długości.

    ergonomia jest w fz 50 fantastyczna.
    2 pokretla zlokalizowane jak w nikonie ( nie jak w canonie) znakomicie
    pozwalaja na szybkie dokonanie nastaw.
    Ten nikonowski system jest zdecydowanie wygodniejszy od canonowskiego.
    Kciukiem latwiej wykonuje sie ruch wahadlowy lewo - prawo , niz
    posuwisto-zwrotny w canonie. Na czas ruchu kcika w canonie nalezy
    lekko odsunac aparat od twarzy , w nikonie i panasonicu nie jest to
    koniecznym.

    Wspanialy aparat , choc oczywiscie z ograniczeniami.

    i wspomne tylko 2 testy jakie tutaj w sposob niezaplanowany
    zrobilismy.

    ktos sfotografowal czasopismo z pewnej odleglosci w slabych warunkach
    oswietleniowych canonem 17-55/28 IS ( ok 4000 zl + cena aparatu ) ,
    innym razem w slabych warunkach jasny kubek na podlozu z paru metrow.
    Dla porownai zrobilem i pokazalem wowczas w takich samych warunkach
    zdjecia fz50 i ..byly lepsze.

    Oczywiscie podaje ten aparat jako mozliwy model aparatu
    uniwersalnego , b dobrze wyposazonego w cenie do 1000 zl !

    I ten obiektyw. ach obiektyw!!! Leica 2,8 - on kompensuje nawet
    celownik ramkowy , gdyby taki byl.

    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    wiecej obiektywizmu oraz rzeczowosci zycze i pozdrawiam

    XXX

  • 90. Data: 2010-01-05 09:00:54
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    > Ale do lustrzanki mozna ta lampe dolozyc.
    > A w kompacie - kombinuj szyne/uchwyt, fotocele do wyzwalania, ustaw ja na nie
    > wiadomo ile blyskow .. i skonczy sie tak ze zostaje wbudowana i nawet mimo
    > wysokiego ISO dalej niz na 2m nie starcza :-(
    Z tym bywa różnie. W starym kompakcie przy 4m w oświetlonym pokoju był już
    problem. W nowym Lumixie (FZ38) lampa bardzo mnie zaskoczyła. Przy 8m jest
    jeszcze rezerwa. Zadowalające efekty wychodzą nawet z rozproszeniem przez kartkę
    papieru, czy skierowaniem światła przez lusterko na sufit.

    > Ale nie tylko o ilosc fotek chodzi, tylko czy ile kompletow baterii trzeba
    > zmienic przez 8h impreze jesli sie ciagle ma aparat "w pogotowiu".
    Na 2-3h wystarcza jeden i to z zapasem. Dłużej nie miałem jeszcze okazji
    kompaktem.

    > Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze to sie robi elektronicznie i szybko ..
    Tylko dlaczego lustrzanki mają opóźnienie po prefocusie z lustrem około 0.07s, a
    z live view około 0.4s?

    Pozdrawiam
    Wojtek