  • 71. Data: 2010-01-04 19:41:45
    Temat: Re: zamiast lustra
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-04 17:08:50 +0100, "Wojtekk" <u...@w...pl> said:

    > W moim aparacie jest to równie łatwe i wygodne jak w lustrzance.

    Proszę, zademonstruj efekty i opisz sytuacje w jakich to miało miejsce.
    Bo mam niejakie wątpliwości co do sterowania GO na matrycy 1/2.33.

    > Po złapaniu ostrości następne opóźnienia są prawie bez znaczenia.

    Jest wystarczająco znaczące, że model (np. pies, dziecko czy
    niepozujący dorosły) zdąży zmienić ustawienie z fajnego, na "do
    wyrzucenia".

    > Jeśli chodzi trafność ekspozycji, to tak samo jak w lustrzance, trzeba
    > wiedzieć na co wycelować. Można wybrać sposób pomiaru i pomiary są
    > powtarzalne.

    O pomiarze światła nie było tu mowy. Ten w kompaktach jest
    wystarczająco dobry, a chwilami nawet lepszy niż matrycowy w wielu
    lustrach.

    de Fresz

  • 72. Data: 2010-01-04 19:44:32
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "zoor" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał
    > w wiadomości news:hhshe1$l0k$3@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Jeżeli chodziło Ci o mime, to juz zmieniłem tak aby i Tobie było dobrze.

    Mieczak ;-)

    Thomas

  • 73. Data: 2010-01-04 19:46:13
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:hhsmcu$3hm$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Skoro już mowa o tym, to przypomnij mi, co w netetykiecie jest o używaniu
    > słowa "pierdolić" w różnych odmianach?

    Ale tak szczerze i na logike to faktycznie sie przy****sz.
    U mnie tez post watkotworcy wyswietla sie normalnie.
    Logicznie myslac, to z Twoim czytnikiem jest cos nie tak, jesli u innych na
    "normalnych"czytnikach jest wszytko OK.
    Mozna by rzec: "Uzywaj porzadnego czytnika, ktory radzi sobie z
    wyswietlaniem postow poprawnie" :)

    Taka swoista, mala "paranoja".

    Thomas

  • 74. Data: 2010-01-04 19:58:06
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    > Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chce sprzedac lustro, obiektyw 18-200vr, lampe, plecak na to wszystko i
    > jeszcze pare gratow zwiazanych z posiadaniem lustrzanki.
    >
    > Na kompakt chciałbym wydac tak ok 1500 zł. Więc troche by zostało jednak.
    >
    > Ale widze, że chyba nie zbyt to realne. Nie kupie kompaktu ktory nadałby
    > się do opisanego wczesniej zastosowania.

    I chyba tym powyzszym sam sobie podsumowales wszystko.
    Jesli sprawa wazna jest kasa w tym wypadku. No to coz. Sprzedawaj i kupj
    kompakt z tych, ktore sie tu w watku pojawily. Jednak wtedy musisz miec
    swiadomosc, ze zaden z tych kompaktow nie da ci takiej jakosci (ogolnie
    pojowanej) jak lustrzanka, ktora teraz dysponujesz. Jakbys natomiast chcial
    nabyc kompakt, ktory by sie zblizyl do tej jakosci to... niewiele bys
    oszczedzil niestety :(, albo nawet nic nie oszczedzil.
    Pojawil sie jakis Panas FZ-50 jako alternatywa. No moze, moze. Ja powiem
    tak. Najpierw zobacz gdzies probne zdjecia z tego cosia. Owszem do
    wydrukowania w formacie 13x10, to moze sie nadaja. Powyzej to nie podskocza
    do tego, co twoje aktualne lustro wypluwa z siebie - FZ50 to jedna, wielka
    akwarela, moze i plastyczna, ale szczegoly gdzies magicznie znikaja. Nawet
    ponizej ISO 200. To juz nie kwestia szumow.

    Thomas

  • 75. Data: 2010-01-04 20:03:29
    Od: Adam Czajka <n...@p...v>

    hey

    Nie miałem cyfrowego lustra, teraz mam Canona G10. Zawsze kupowałem
    aparaty Canona (lustra analogowego używam dalej). Na podstawie moich
    skromnych doświadczeń kilka spostrzeżeń.

    > Stosunkowo niskie szumy przy ISO 800 - 1600.
    Góra ISO 400 i to już z widocznym szumem. Dla mnie 800 jest na granicy,
    ledwie akceptowalne.

    > Możliwość zastosowania małej GO
    Niedasie, można kombinować z GO przy trybie macro. Przy większym
    dystansie do obiektu, to prawie nie ma nad nim kontroli. Coś tam może
    w najbliższym i najdalszym planie uda się rozmyć. Przynajmniej ja nie
    potrafię go zmniejszyć.

    > i przede wszystkim
    > NATYCHMIASTOWA REAKCJA APARATU NA NACISNIECIE SPUSTU. O tyle wazne, że
    > zdjecia psow to reportaz o biegajacych psach.
    Na zewnątrz, przy dobrym świetle, bez lampy nie widzę problemu.
    W pomieszczeniach trzeba zazwyczaj używać lampy, a ta musi mieć czas
    się naładować, AF też wolniej działa w gorszym świetle.
    Dzieci ganiające za zwierzakami w ogrodzie daję radę złapać w ruchu
    i wtedy gdy chcę np. w locie podczas skoku do basenu. Rzadko takie
    zdjęcia wychodzą mi poruszone, nietrafione, czy nieostre.

    Czasem robię widoczki, ptaki i owady w locie, zwierzęta w ruchu etc.
    Mi ten G10 w zasadzie starcza, ale szału nie ma. Wymagania mam niskie,
    ale z takich plenerowych zdjęć uznanych za dobre zostawiam 30-40%.

    > Ceniłem sobie też RAW i
    > prostote obsługi - dużo funkcji na wierzchu bez wchodzenia w menu ekranowe.
    Właśnie z powodu RAW i szybkiego dostępu do opcji (3 kółka) go wybrałem.
    Oprócz tego używalny wizjer optyczny, stopka pod lampę, mocowanie tulei.

    > Powiedzmy najpierw do 1000 zł.
    Z własnych doświadczeń to bym rozważał A650IS, ale to już tylko używki
    i to raczej podejrzane. Tych aparatów raczej nikt się nie pozbywa.

    > podejscie 1500 zł.
    A650IS z zewnętrzną lampą, albo goły G10, SX1 (prawie kupiłem).

    > max 2000zł
    G10 lub SX1 z zewnętrzną lampą.

    PS.
    Pewnie mnie zaraz zjedzą ;)

    Adam Czajka

  • 76. Data: 2010-01-04 20:07:52
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-01-04 11:27, *Andrzej Libiszewski* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:
    > W dniu 2010-01-04 11:16, zoor pisze:
    > /.../
    >
    > Śmiecisz.
    >
    > Ustaw czytnik i następnie napisz tak, żeby dało się to czytać.

    Jak Ci się udało zepsuć Thunderbirda, że tego nie odczytał?
    Kodowania w nagłówku oczywiście nie zdefiniował, ale TB nie ma *zwykle*
    z tym kłopotu.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 77. Data: 2010-01-04 20:10:17
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2010 20:46:13 +0100, Thomas napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale tak szczerze i na logike to faktycznie sie przy****sz.
    > U mnie tez post watkotworcy wyswietla sie normalnie.

    Jeśli nawet, to nie bez powodu - używam paru czytników. Ten w domu jest
    ustawiony tak, że w przypadku braku deklaracji kodowania domniemuje sobie,
    jakie ono jest i z reguły domniemanie jest słuszne. Ten w pracy (nie ma
    opcji zmiany na inny program, dodajmy) _wymaga_ zgodnej ze standardem
    deklaracji do poprawnej prezentacji polskich znaków. Podobnie większość
    programów linuksowych.

    Ja wiem, że standardy są do niczego. W końcu pisanie bez interpunkcji i z
    pogardą dla ortografii też zaczyna być "normalne". A taki XX YY jak się
    innym nie otwierały jego panoramy też nie mógł zrozumieć, że to on powinien
    poprawić sposób ich prezentacji, a nie oglądający sięgać prawą ręką do
    lewego ucha spluwając przy tym przez ramię w celu ich obejrzenia.

    > Logicznie myslac, to z Twoim czytnikiem jest cos nie tak, jesli u innych na
    > "normalnych"czytnikach jest wszytko OK.

    Logicznie rzecz biorąc, jeśli w usenetowej hierarchi PL wymagane jest
    zadeklarowanie kodowania ISO-8859-2 lub UTF-8 to nie jest tak bez
    przyczyny. Programów do newsów jest mnóstwo i choćby dlatego warto ustawić
    czytnik tak, by wysyłanie było zgodne z zasadami. Nawet, jeśli to innym nie
    przeszkadza.

    > Mozna by rzec: "Uzywaj porzadnego czytnika, ktory radzi sobie z
    > wyswietlaniem postow poprawnie" :)
    >
    > Taka swoista, mala "paranoja".

    "Paranoją" jest, że po x latach istnienia standardu programy MS mają ten
    standard gdzieś (wszystkie inne czytniki deklarują kodowanie domyślnie). I
    że toczymy tu dyskusję, czy warto się do tego standardu stosować.

    Może pogadajmy jeszcze, czy warto używać interpunkcji i ortografi polskiej?

    PoKaShMy jak To moRze byci, yak wrzyztkje sazaty petsiemY mjelji gDzJesi.

    Przecież to też da się odczytać, nie?

    Chętnych do kontynuowania tej zbędnej dyskusji tak czy owak zapraszam na
    maila. Jest mniej więcej (pomijając antyspam) prawdziwy.

  • 78. Data: 2010-01-04 20:18:52
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 04 Jan 2010 21:07:52 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak Ci się udało zepsuć Thunderbirda, że tego nie odczytał?
    > Kodowania w nagłówku oczywiście nie zdefiniował, ale TB nie ma *zwykle*

    Od wersji 3.0 TB jest bardziej restrykcyjny.

  • 79. Data: 2010-01-04 20:19:07
    Temat: Re: zamiast lustra [OT]
    Od: "ninjac" <n...@g...pl>

    zoor <ciapka@.wp.pl> napisał(a):
    > Kilka zdjęć trafiło do
    > internetowego wydania gazety wyborczej, jakaś papierowa gazeta o ptakach,
    > zdjęcia moje zostały też zamieszczone w gazetowym wywiadze na temnat moich
    > psów.

    Oczywiście GW i "jakaś papierowa gazeta" zapłaciły za foty?

  • 80. Data: 2010-01-04 21:37:10
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Adam Czajka" <n...@p...v> napisał w wiadomości >> Powiedzmy
    najpierw do 1000 zł.
    > Z własnych doświadczeń to bym rozważał A650IS, ale to już tylko używki
    > i to raczej podejrzane. Tych aparatów raczej nikt się nie pozbywa.

    Ja chcialem sprzedac w idealnym stanie... i sprzedalem ale zainteresowanie
    bylo mizerne. Poszedl za nieco ponad 600 pln na Allegro.

    Pozdr.
    www.elipsa.info