  • 121. Data: 2010-01-06 13:52:15
    Temat: Re: zamiast lustra
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    zoor pisze:

    > Kiedys robiłem fotki kompaktem i najbardziej przeszkadzała mi w nim
    > zwłoka (od nacisniecia do pstryknieciamijało tak dużo czasu, że pies
    > potrafił 2 razy zmienic pozycje). Dopiero po zakupie lustra zobaczyłem
    > dodatkowe plusy takie jak GO, akceptowalne wysokie iso, zalety raw.

    Ależ zaletą kompaktu jest właśnie GO! Duża GO!. Ustawiasz na MF na
    obiekcie mniej więcej 2-3metry od ciebie i robisz bez AF. Jest szybciej
    niż w lustrzance.
    Wady są takie same, jak zalety - duża GO. U cioci na imieninach, przy
    stole, duża GO też będzie zaletą, bo nie będziesz musiał się bawić z
    monstrualnymi przysłonami i wysokimi iso, żeby nie musieć wybierać, na
    kim skończy się GO.
    Kompakt jest świetnym uzupełnieniem lustrzanki, ale rozumiem, że ty
    szukasz czegoś tańszego, aby nadal robić zdjęcia. Ja bym się
    zainteresował na twoim miejscu albo jakimś Canonem IxUSem, albo serią
    PowerShot SXxxx

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 122. Data: 2010-01-06 14:31:29
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 2010-01-06 14:46, "Paweł W." pisze:

    > Mi się otwierają te panoramy w IE, FF i chyba Operze, ale tego nie
    > jestem pewien.
    >
    > A co do postu wątkotwórcy:
    > Wpisujcie miasta, komu się dobrze wyświetla!
    >
    > Mi w TB dobrze się wyświetla. Widzę (wtyczka), że też masz TB, więc może
    > z twoimi ustawieniami coś nie tak? Pewnie masz ustawione , aby czytnik
    > na siłę czytał w zadanym przez ciebie formacie, czy coś w tym stylu.

    Jak nie ma deklaracji to usiłuje traktować tekst jako UTF-8. Wersja 3.0,
    wcześniejsze były mniej restrykcyjne.

  • 123. Data: 2010-01-06 15:37:00
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-06 13:42:47 +0100, nb <n...@n...net> said:

    > Nie masz racji, bo to właśnie Ty śmiecisz.

    A właśnie że nie, bo Ty. 10 zupełnie offtopicznych postów w wątku,
    który zdechnął śmiercią naturalną, w dodatku będących powtórzeniem
    czegoś, co już padło. Ale z pewnością wszyscy którzy ściągnęli Twoje
    jakże wielkiego znczenia dla grupy i wątku posty, są Ci bardzo
    wdzięczni za poinformowanie o tym, że Ty też jesteś za przestrzeganiem
    netykiety.

    [i] Yelonky

    de Fresz

  • 124. Data: 2010-01-06 15:38:40
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-06 14:52:15 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > stole, duża GO też będzie zaletą, bo nie będziesz musiał się bawić z
    > monstrualnymi przysłonami i wysokimi iso, żeby nie musieć wybierać, na

    A jak masz ciekawy obiekt na nieciekawym tle, to jak to rozwiążesz kompaktem?

    de Fresz

  • 125. Data: 2010-01-06 15:42:30
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-05 12:47:28 +0100, "Wojtekk" <u...@w...pl> said:

    > Codziło mi o porównanie tej samej sceny przy różnych przysłonach.
    > Ok, jest i z życia wzięte z widoczną małą (jak na kompakt) GO:
    > http://tnij.org/ffu0

    To jeszcze opisz sytuację - jak daleko stałeś, czy w trybie makro, czy nie itd.

    > z http://www.imaging-resource.com/DIGCAM01.HTM
    > (aparaty do wyboru, zakładki: Perfermance, pozycje w tabeli: Prefocused)

    Niektórzy, w tym i ja, mają poważne zastrzeżenia zarówno do wyników,
    jak i nie do końca jasnej metodologii pomiarów.

    de Fresz

  • 126. Data: 2010-01-06 16:26:38
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > A jak masz ciekawy obiekt na nieciekawym tle, to jak to rozwiążesz
    > kompaktem?

    1. Zmieniając tło (zmiana punktu widzenia, przesunięcie obiektu
    pierwszoplanowego)
    2. Przyciemniając tło (np błyskając na pierwszy plan lampą)

    :-)

    --
    Mirek

  • 127. Data: 2010-01-06 16:58:10
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-06 17:26:38 +0100, John Smith <u...@e...net> said:

    > 1. Zmieniając tło (zmiana punktu widzenia, przesunięcie obiektu
    > pierwszoplanowego)

    Nooo, zwłaszcza do mnie przemawia to przesunięcie obiektu, np. w
    przypadku pomnika... ;-)

    > 2. Przyciemniając tło (np błyskając na pierwszy plan lampą)
    >
    > :-)

    W jasny, słoneczny dzień ;-)

    de Fresz

  • 128. Data: 2010-01-06 18:12:29
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "nb" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > Tutaj dowiesz się jak nie śmiecić
    > http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime

    Uwzględniono. O ile jednak przyjemniej byłoby, gdyby niejaki Libiszewski
    założył osobny wątek a nie śmiecił wątkodawcy w jego wątku nic nie wnosząc
    do niego pod względem merytorycznym.

    p, zul

  • 129. Data: 2010-01-06 20:12:41
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 06 of Jan 2010 19:12, 085 wrote:

    > Użytkownik "nb" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > Uwzględniono.

    Dzięki!

    --
    nb

  • 130. Data: 2010-01-06 22:25:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    de Fresz pisze:

    > Nooo, zwłaszcza do mnie przemawia to przesunięcie obiektu, np. w
    > przypadku pomnika... ;-)

    Zrezygnować ze zdjęcia, skoro będzie nieciekawe. Czy w przypadku FF nie
    masz sytuacji, gdzie technika cię ogranicza i musisz zrezygnować ze
    zdjęcia, albo pogodzić się z takim, jakie wyszło?
    Bez "przesadyzmu".

    Pozdrawiam,
    Paweł W.