  • 101. Data: 2009-04-04 12:14:27
    Temat: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Otó? w?a?nie to samo chcia?em napisa?.
    >
    >Lustro ze sta?kami cacy, kamera o zawodowej jako?ci be :)

    Nie tak... Po prostu nie filmujesz kamerami i stad
    takie dewagacje co by bylo - Gdyby Bylo ;)

    Marketing bazuje na takich.

    A co do specyfikacji EOS 500D popatrz sobie jakie to
    ma ZAWODOWY fps dla FULL-HD !

    A pozniej poszukaj sobie jakie parametry maja
    kamery FULL-HD i jakimi mechanizmami dysponuja.

    Pozniej poczytaj sobie co Ci oferuje EOS 500D w tej mierze ;)

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 102. Data: 2009-04-04 12:14:27
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Po co lustrzanka, je?eli przeci?tny kompakt z 12Mpix...

    Masz racje... G1 juz jest a w przyszlosci pewnie
    aparaty z lustrem znikna co mi jest naprawde obojetne
    bo wazne, ze bede mial porownywalny komfort obslugi aparatu.

    >Dok?adnie taka sama ró?nica i te same argumenty. I to niezale?nie,
    >którego rozwi?zania jeste? zwolennikiem ;-)

    Podajesz dziwne argumenty.

    Nie porownuj zdjecia 12 Mpix do jakosci obrazu z FULL-HD bo to calkiem
    inna bajka ;)

    Z klatki FULL-HD 1080x1920 daleko Ci do 12 Mpix (4000x3000).

    Co do aparatu lustrzanki - KLOCA - z funkcja filmowania
    nie masz alternatywy bo bedzie to nadal namiastka kamery
    i bedzie odbiegac funkcjonalnoscia od konkretnego
    wyspecjalizowanego urzadzenia.

    Dla mnie kamera jest lepszym rozwiazaniem ale
    bedziesz mnie przekonywal, ze lustrzanka musi miec
    filmowanie :)

    Roznica miedzy nami polega na tym, ze nie mam
    wypasionych aparatow i inwestuje w lepszej jakosci
    szkla bo aparat mam do robienia zdjec a kamere do
    filmowania ;)

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 103. Data: 2009-04-04 12:27:59
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Sat, 4 Apr 2009 12:14:27 +0000 (UTC), d...@2...pl (Dariusz W.) pisze:

    >Co do aparatu lustrzanki - KLOCA - z funkcja filmowania
    >nie masz alternatywy bo bedzie to nadal namiastka kamery
    >i bedzie odbiegac funkcjonalnoscia od konkretnego
    >wyspecjalizowanego urzadzenia.

    Zarówno jakość obrazu jaki i wielkość sprzętu są pochodną fizycznych
    rozmiarów matrycy. Jeżeli Twoja kamera jest malutka, to z wszystkimi
    konsekwencjami, jak w małych aparatach kompaktowych.

    >Roznica miedzy nami polega na tym, ze nie mam
    >wypasionych aparatow i inwestuje w lepszej jakosci
    >szkla bo aparat mam do robienia zdjec a kamere do
    >filmowania ;)

    A ta kamera zbyt słaba, żeby inwestować w szkła do niej? ;-)
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 104. Data: 2009-04-04 12:47:45
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Niebawem przestanie wystarcza?.

    zewnetrzny LCD jest malo funkcjonalny w
    szczegolnosci podczas silnego naslonecznienia.

    Wizjer mi to rozwiazywal i nadal rozwiazuje.

    >Mylisz skutek z przyczyn?.

    Myle sie bo mam inne zdanie od Twojego a handel
    nie ma nic wspolnego z dobrem klienta ;)

    Kreowanie nowosci i wmawianie ludziom, ze TO MUSZA MIEC to
    standardowa procedura wyciagania kasy od naiwych ludzi.

    >Jakie? minimalne wymagania stawiasz puszce, prawda?
    >Ka?dy stawia inne i ma inne minimum.

    Tak, bo wiem czego dokladnie chce a marketingowy-szum-informacyjny nie
    pomaga nikomu w racjonalnej ocenie co tak naprawde potrzeba
    fotografowi.

    Ludzie kupuja aparaty czesto przeplacajac... a i tak... w praktyce
    nie wykorzystaja potencjalu jaki posiada ich korpus.

    Pozniej... buduja sobie filozofie wyzszosci jednej puszki nad druga
    zamiast robic zdjecia i popracowac nad wlasnym warsztatem fotograficznym.

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 105. Data: 2009-04-04 13:00:24
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Zarówno jako?? obrazu jaki i wielko?? sprz?tu s? pochodn? fizycznych
    >rozmiarów matrycy. Je?eli Twoja kamera jest malutka, to z wszystkimi
    >konsekwencjami, jak w ma?ych aparatach kompaktowych.

    Wlasnie nie...

    Policz sobie jaka rozdzielczosc ma FULL-HD (1920x1080) czyli
    w granicach 2 Mpix.

    Sensor wcale nie musi byc rozmiarow APS-C aby przeniosl
    wysokiej jakosci obraz.

    Stad do zaprojektowania korpus + uklad optyczny nie trzeba APS-C i
    obiektywu - CEGLY -- aby miec wysoka jakosc obrazu.

    >A ta kamera zbyt s?aba, ?eby inwestowa? w szk?a do niej? ;-)

    Tak, tylko ze lekka kamera z zoomem wazy nieporownywalnie mniej
    i jest bardziej funkcjonalna.

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 106. Data: 2009-04-04 13:49:26
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 4 Apr 2009 09:10:42 +0000 (UTC), Dariusz W. wrote:
    > Po co TERAZ... sRAW jak pamieci coraz bardziej tanieja.

    A matryce coraz bardziej puchna produkujac dosc czesto ,,puste'' dane.

    > Kiedys 512 Mb bylo drogie a teraz 8 Gb czy 16 Gb nie
    > stanowi problemu.

    Ale majac male rawy mozna się pomiescic na karcie posiadanej obecnie.

    Damy wam matryce 15mpix, ktora co prawda z kilkoma szklami da tyle, z
    wiekszoscia szkiel sredniej polki da polowe, ale kupujcie wieksze karty,
    dyski, szybsze procesory, RAM, systemy 64bit i tak dalej, i tak dalej.
    Po co?

    Przyzwoite 13x18 zrobisz z 3mpix, obrazek na wuwe to pol do jednego mpix.

    RAW ma wiele plusow, ale jego zwiekszajacy się rozmiar zaczyna byc jego
    coraz powazniejsza wada.

    > Dlaczego wtedy tego nie zrobili a teraz wpadli na to ze potrzebny
    > jest sRaw ?

    RAW w 300D to bylo ok 6-8MB na zdjecie, w 5D to juz 11-20MB na zdjecie.
    A sRAW jest od 40D (10mpix, 2007r), nie od ,,teraz''. Teraz to jest tak:
    50D:
    * sRAW1 (7.1 MP)
    * sRAW2 (3.8 MP)
    5DmkII:
    * sRAW1 (10 MP)
    * SRAW2 (5 MP)

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 107. Data: 2009-04-04 14:43:51
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Dariusz W. pisze:
    > Nie porownuj zdjecia 12 Mpix do jakosci obrazu z FULL-HD bo to calkiem
    > inna bajka ;)
    > Z klatki FULL-HD 1080x1920 daleko Ci do 12 Mpix (4000x3000).

    No niby ile?
    FullHD to 1080x1920 i już na 3 kolorki oraz już ostre co do piksela,
    12Mpix to jakieś 2848x4280 z tym, że złożone tak naprawdę w 1/4 z R,
    1/4 z B i w 1/2 z G. Do tego masz jeszcze filtr AA.

    Odważę się więc spokojnie rzucić twierdzenie, że FullHD spokojnie może
    przenosić więcej informacji, niż 12Mpix z filtrem AA i pikselkami w
    trzech kolorach.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 108. Data: 2009-04-04 14:50:45
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Dariusz W. pisze:
    > Policz sobie jaka rozdzielczosc ma FULL-HD (1920x1080) czyli
    > w granicach 2 Mpix.

    Poczytaj sobie jak jest zrobiona matryca i co do czego porównujesz.
    Innymi słowy - spróbuj te "2Mpix" sfotografować aparatem 12Mpix, tak
    żeby było widać każdy, nawet trójkolorowy piksel, to szybko się
    przekonasz, że NIE JESTEŚ W STANIE.

    Jeden z moich monitorów jest popsuty co objawia się w tym, że co druga
    linia jest jaśniejsza w pewnym obszarze. Serwis zdalnie zażyczył sobie
    zdjęcie tego efektu (!), koniecznie cały ekran (!!!).
    Niestety aparatem 12Mpix nie ma możliwości sfotografowania tego efektu
    (sięgającego wielkością jednej linii).

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 109. Data: 2009-04-04 15:05:24
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Michal Tyrala pisze:
    > A matryce coraz bardziej puchna produkujac dosc czesto ,,puste'' dane.

    Ale co z tego? Idea pliku RAW jest oczywista.
    Co do pustych danych to generalizujesz okropnie. Jak zrobisz na f/22 i
    dyfrakcja Ci będzie zżerać MTF to też masz puste dane?

    > Ale majac male rawy mozna się pomiescic na karcie posiadanej obecnie.

    Można też komputera nie zmieniać, monitor mały też będzie ok. Po co komu
    ten rozwój, przecież to psu na budę... :)

> [...]
    > wiekszoscia szkiel sredniej polki da polowe, ale kupujcie wieksze karty,
    > dyski, szybsze procesory, RAM, systemy 64bit i tak dalej, i tak dalej.

    Po to że efekty są lepsze. Czemu matryca nie ma niby przeskakiwać
    rozdzielczości obiektywu? Czemu to matryca ma to limitować?
    Jak to mawiał JM - jest to inne spojrzenie i bardzo słuszne.
    Rozwój jest, był i będzie.

    > Przyzwoite 13x18 zrobisz z 3mpix, obrazek na wuwe to pol do jednego mpix.

    A na ekranik komórki to już w ogóle znaczek, no nie? ;)
    Widzisz... ale mając 12Mpix skadrujesz sobie już trochę.
    Przy 2Mpix robiło się świetne 10x15, przy 4Mpix robiło się świetne 10x15
    kadrowane w pionie z poziomego (i na odwrót).
    Ja tam jestem za nawet 100Mpix.

    > RAW ma wiele plusow, ale jego zwiekszajacy się rozmiar zaczyna byc jego
    > coraz powazniejsza wada.

    To chyba dla garstki tych, co jeszcze wahają się nad JPG, bo się mogą
    przydać.
    RAW to RAW i powinien być kompletem informacji. To już znacznie lepszą
    drogą jest cRAW, który cośtam ucina w specyficznych warunkach, ale jest
    całkiem niezły i mniejszy.
    Powiedz mi jaki ma sens sRAW z RAW, którego filtr AA jest zupełnie inny?
    No jaki? Jakim algorytmem to wygenerujesz?

    > RAW w 300D to bylo ok 6-8MB na zdjecie,

    Wtedy za 100zł było 512MB co było kilkoma % ceny.

    > w 5D to juz 11-20MB na zdjecie.

    Jak wyłaził 5d to za 100zł było tak 1-2GB, co przy cenie tego aparatu
    zupełnie nikło.

    > A sRAW jest od 40D (10mpix, 2007r),

    za jakieś 150zł było 4GB i też w stosunku do aparatu to nic.

    > nie od ,,teraz''. Teraz to jest tak:
    > 50D:
    > * sRAW1 (7.1 MP)
    > * sRAW2 (3.8 MP)
    > 5DmkII:
    > * sRAW1 (10 MP)
    > * SRAW2 (5 MP)

    ...a dziś... CF 16GB już od 124zł (allegro - KT).

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 110. Data: 2009-04-04 15:14:47
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > Tzn nadal mam kupować coraz większe pamięci bo są tanie?

    Niby co to za zło? Z dyskami w komputerze też zatrzymałeś się na 80GB i
    nie zmieniasz, bo niby dlaczego, że są tanie?
    Ta argumentacja jest pozbawiona większego sensu.

    > Wybacz chcę mieć raw ale do pocztówek ew 20x30 to po co
    > mi 15Mpix?

    Bo z 15Mpix możesz kadrować.
    Bo im gęściej matryca, tym więcej informacji masz, przeskakując ponad
    rozdzielczość szkła i ograniczenia związane z filtrem AA. Niby dlaczego
    to szkło ma to limitować?

    > Chcę mieć braketing rawem, czemu mam go mieć
    > w 2 sekundy jak mogę w jedną?

    Twój aparat nie ma buforu i blokuje się, że tak Ci to przeszkadza?

    > Ktoś dopiero teraz wpadł na fajny pomysł w nowym digic i go wdrożył ot.

    Pomysł nie jest zły, ale ciężko nazwać to co wychodzi jakimkolwiek
    rawem. To już jest przetworzone z jakimś algorytmem, a że bazuje na
    więcej danych sprowadzając do mnie... to jest tylko to kompromis.

    > Transfokator jest w ef nie dostępny, trudno, za to za ujęcie
    > szkłem 50mm/1.4 będziesz miał ochotę swoje maleństwo ciepnąć
    > w kąt.

    Z pewnością, tylko póki co to tryb kamerkowy w lustrzankach ma swoje i
    to całkiem wiele wad. Jest to więc ciekawostka, która nieźle się
    rozwija. Mi np. nie trzeba pro kamery, ale coś do małych, niezłych
    filmików z sporymi możliwościami, które ucina każda mini-kamerka. Filmów
    pełnometrażowych kręcił nie będę, ale dopinguję tematowi.

    > Ja też uważam że kadrowanie lustrem jest w 90% niezastąpione, ale
    > jest tych 10% ujęć gdzie po prostu do wizjera okiem nie sięgniesz
    > (z poziomu gruntu czy ponad głową). Dobre LV z uchylnym wyświetlaczem
    > hires jest tu dobrym rozwiązaniem.

    Dla Ciebie - osobiście nie poświęcił bym solidności, wielkości i
    wytrzymałości body dla co 10 zdjęcia. Zamiast tego wielokrotnie pisałem
    - zrobić LV na kablu. Co więcej - nawet kiedyś to może wireless LV. To
    by dopiero miało sens, choć rozumiem, że nie każdy akurat tak by wolał :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \