    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Date: Sat, 04 Apr 2009 17:14:47 +0200

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > Tzn nadal mam kupować coraz większe pamięci bo są tanie?

    Niby co to za zło? Z dyskami w komputerze też zatrzymałeś się na 80GB i
    nie zmieniasz, bo niby dlaczego, że są tanie?
    Ta argumentacja jest pozbawiona większego sensu.

    > Wybacz chcę mieć raw ale do pocztówek ew 20x30 to po co
    > mi 15Mpix?

    Bo z 15Mpix możesz kadrować.
    Bo im gęściej matryca, tym więcej informacji masz, przeskakując ponad
    rozdzielczość szkła i ograniczenia związane z filtrem AA. Niby dlaczego
    to szkło ma to limitować?

    > Chcę mieć braketing rawem, czemu mam go mieć
    > w 2 sekundy jak mogę w jedną?

    Twój aparat nie ma buforu i blokuje się, że tak Ci to przeszkadza?

    > Ktoś dopiero teraz wpadł na fajny pomysł w nowym digic i go wdrożył ot.

    Pomysł nie jest zły, ale ciężko nazwać to co wychodzi jakimkolwiek
    rawem. To już jest przetworzone z jakimś algorytmem, a że bazuje na
    więcej danych sprowadzając do mnie... to jest tylko to kompromis.

    > Transfokator jest w ef nie dostępny, trudno, za to za ujęcie
    > szkłem 50mm/1.4 będziesz miał ochotę swoje maleństwo ciepnąć
    > w kąt.

    Z pewnością, tylko póki co to tryb kamerkowy w lustrzankach ma swoje i
    to całkiem wiele wad. Jest to więc ciekawostka, która nieźle się
    rozwija. Mi np. nie trzeba pro kamery, ale coś do małych, niezłych
    filmików z sporymi możliwościami, które ucina każda mini-kamerka. Filmów
    pełnometrażowych kręcił nie będę, ale dopinguję tematowi.

    > Ja też uważam że kadrowanie lustrem jest w 90% niezastąpione, ale
    > jest tych 10% ujęć gdzie po prostu do wizjera okiem nie sięgniesz
    > (z poziomu gruntu czy ponad głową). Dobre LV z uchylnym wyświetlaczem
    > hires jest tu dobrym rozwiązaniem.

    Dla Ciebie - osobiście nie poświęcił bym solidności, wielkości i
    wytrzymałości body dla co 10 zdjęcia. Zamiast tego wielokrotnie pisałem
    - zrobić LV na kablu. Co więcej - nawet kiedyś to może wireless LV. To
    by dopiero miało sens, choć rozumiem, że nie każdy akurat tak by wolał :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \