  • 91. Data: 2009-04-03 16:15:36
    Temat: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith pisze:
    > Ano są:
    > Pierwsza to oczywista kastracja.
    > Druga to chwilowa niemoc.
    > Trzecia to "Eee no, mamy, ale jeszcze nie trzeba dawać"
    > Wszystkie trzy realne, jeśli chodzi o wyposażenie kolejnego modelu, jak
    > już rynek wymusi.

    Nie rozumiem dlaczego prezentujesz stanowisko "NALEŻY SIĘ".
    Jest wolny rynek - jeśli uważasz, że któryś z producentów czy w ogóle
    innych modeli ma coś lepszego to po prostu możesz to kupić. Najbliższy
    będzie wobec tego zapewne nikon D90, który FullHD nie ma wcale nawet
    tego na 20 klatki.

    > Ano jest lepszy (przynajmniej w specyfikacji), tylko trochę
    > niedorobiony, tym bardziej z nadzieją czekam na następcę :-)

    Jeszcze raz Ci powtórzę - dla Ciebie jest to aparat niedopasowany do
    Twoich wymagań. Sam chętnie kupiłbym taki aparat z dodatkową
    stabilizacją w korpusie (ale to rzecz systemowa) i bagnetem A.
    Według mnie w to kolejny krok w tej cenie - kolejne nowe możliwości. No
    i warte takiej ceny.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 92. Data: 2009-04-04 07:27:07
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Dariusz W. napisa?(a):

    >>> 2. "mikro" Full HD

    >?e co, ?e Tobie niepotrzebne? To kupuj :-)
    >Kto? w ko?cu musi sfinansowa? R&D nast?pnego modelu.

    Napisze tak

    1. Po co mi sRAW jak mam RAW.
    2. Po co mi Full HD w aparacie jak mam kamere, ktora
    jest lepiej przystosowana do krecenia filmow niz
    aparat.

    3. Po co mi odchylany LCD jak uzywam od ponad 25 lat wizjerow
    do kadrowania i to mi zawsze wystarczalo.

    Nie widzisz, ze tak naprawde firmy "wciskaja kit" przecietnemu
    malo-zorientowanemu klientow i robia z niego glupca
    wymyslajac malo przydatne w fotografii "wodotryski".

    Osobiscie wole miec lepszej klasy szklo niz podrajcowana puszke ;)

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 93. Data: 2009-04-04 08:39:38
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 04.04.2009 Dariusz W. <d...@2...pl> napisał/a:
    > Napisze tak
    >
    > 1. Po co mi sRAW jak mam RAW.

    Po co w aparatach skalowanie rozdziałki/kompresji jpg?
    Aha kompromis między rozdzielczością/ilością zdjęć na
    karcie/kopiowaniu/magazynowaniu.

    > 2. Po co mi Full HD w aparacie jak mam kamere, ktora
    > jest lepiej przystosowana do krecenia filmow niz
    > aparat.

    Do tej kamery powkręcasz słoiki od ef? Nie? Szkoda.

    > 3. Po co mi odchylany LCD jak uzywam od ponad 25 lat wizjerow
    > do kadrowania i to mi zawsze wystarczalo.

    Od 25 lat skaczę po gałęziach, więc nie będę się poniżał do
    chodzenia po piachu i to jeszcze na 2 łapach.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 94. Data: 2009-04-04 09:10:42
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Po co w aparatach skalowanie rozdzia?ki/kompresji jpg?
    >Aha kompromis mi?dzy rozdzielczo?ci?/ilo?ci? zdj?? na
    >karcie/kopiowaniu/magazynowaniu.

    Po co TERAZ... sRAW jak pamieci coraz bardziej tanieja.

    Kiedys 512 Mb bylo drogie a teraz 8 Gb czy 16 Gb nie
    stanowi problemu.

    Dlaczego wtedy tego nie zrobili a teraz wpadli
    na to ze potrzebny jest sRaw ? Dla mnie to ewidentna akcja na zasadzie
    "Jeden bajer wiecej" i nic wiecej ;)

    >Do tej kamery powkr?casz s?oiki od ef? Nie? Szkoda.

    Po co mi podrecanie sloikow ef do kamery ? Zwariowales ?

    Moja kamera to male i lekkie urzadzenie zrobione glownie do celow
    filmowania i stad jej ergonomia jest calkiem inna od
    lustrzanki z mozliwoscia filmowania.

    Do obslugi kamery wystraczy mi 1 dlon i latwo moge robic
    najazdy i odjazdy zooma.

    >Od 25 lat skacz? po ga??ziach, wi?c nie b?d? si? poni?a? do
    >chodzenia po piachu i to jeszcze na 2 ?apach.

    Bez komentarza ;)

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 95. Data: 2009-04-04 09:29:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Dariusz W. pisze:

    > Po co mi podrecanie sloikow ef do kamery ? Zwariowales ?
    >
    > Moja kamera to male i lekkie urzadzenie zrobione glownie do celow
    > filmowania i stad jej ergonomia jest calkiem inna od
    > lustrzanki z mozliwoscia filmowania.

    Owszem, do filmików z wakacji jest to priorytet. Ale Twojej kamerze
    znacznie dalej do zawodowej kamery filmowej niż 500d z obiektywem,
    nawet kitowym.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 96. Data: 2009-04-04 09:41:28
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Owszem, do filmików z wakacji jest to priorytet. Ale Twojej kamerze
    >znacznie dalej do zawodowej kamery filmowej ni? 500d z obiektywem,
    >nawet kitowym.

    Po co przecietnemu uzytkownikowi jakosc... ZAWODOWEJ KAMERY FILMOWEJ
    w lustrzance jak dobra i lekka kamera FULL-HD bedzie spelniala
    wysoka jakosc obrazu i ergonomicznie lepsza i wygodniejsza w obsludze
    niz obsluga lustrzankowej cegly...

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 97. Data: 2009-04-04 10:44:58
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Sat, 4 Apr 2009 09:41:28 +0000 (UTC), d...@2...pl (Dariusz W.) pisze:

> [...]
    >w lustrzance jak dobra i lekka kamera FULL-HD bedzie spelniala
    >wysoka jakosc obrazu i ergonomicznie lepsza i wygodniejsza w obsludze

    Po co lustrzanka, jeżeli przeciętny kompakt z 12Mpix...
    Dokładnie taka sama różnica i te same argumenty. I to niezależnie,
    którego rozwiązania jesteś zwolennikiem ;-)
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 98. Data: 2009-04-04 11:10:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Andrzej Popowski pisze:

    > Po co lustrzanka, jeżeli przeciętny kompakt z 12Mpix...
    > Dokładnie taka sama różnica i te same argumenty. I to niezależnie,
    > którego rozwiązania jesteś zwolennikiem ;-)

    Otóż właśnie to samo chciałem napisać.

    Lustro ze stałkami cacy, kamera o zawodowej jakości be :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /a może teraz coś przerażającego? RMF ma już dziesięć milionów słuchaczy.../

  • 99. Data: 2009-04-04 11:14:14
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

> [...]
    > Witaj !

    > Po co TERAZ... sRAW jak pamieci coraz bardziej tanieja.
    >
    > Kiedys 512 Mb bylo drogie a teraz 8 Gb czy 16 Gb nie

    Tzn nadal mam kupować coraz większe pamięci bo są tanie?
    Wybacz chcę mieć raw ale do pocztówek ew 20x30 to po co
    mi 15Mpix? Chcę mieć braketing rawem, czemu mam go mieć
    w 2 sekundy jak mogę w jedną?

    > Dlaczego wtedy tego nie zrobili a teraz wpadli
    > na to ze potrzebny jest sRaw ? Dla mnie to ewidentna akcja na zasadzie
    > "Jeden bajer wiecej" i nic wiecej ;)

    Ktoś dopiero teraz wpadł na fajny pomysł w nowym digic i go wdrożył ot.

    > Po co mi podrecanie sloikow ef do kamery ? Zwariowales ?

    Ile masz w tej swojej kamerce na krótkim końcu? Masz eq 16mm?
    Nie? Szkoda. Wybacz kamery o jakich piszesz zaczynają się od
    48mm, albo lepiej.

> [...]
    > filmowania i stad jej ergonomia jest calkiem inna od
    > lustrzanki z mozliwoscia filmowania.
    >
    > Do obslugi kamery wystraczy mi 1 dlon i latwo moge robic

    Transfokator jest w ef nie dostępny, trudno, za to za ujęcie
    szkłem 50mm/1.4 będziesz miał ochotę swoje maleństwo ciepnąć
    w kąt.

    > Bez komentarza ;)

    Ja też uważam że kadrowanie lustrem jest w 90% niezastąpione, ale
    jest tych 10% ujęć gdzie po prostu do wizjera okiem nie sięgniesz
    (z poziomu gruntu czy ponad głową). Dobre LV z uchylnym wyświetlaczem
    hires jest tu dobrym rozwiązaniem.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 100. Data: 2009-04-04 11:26:48
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 04 of Apr 2009 09:27, Dariusz W. wrote:

> [...]
    > aparat.
    >
    > 3. Po co mi odchylany LCD jak uzywam od ponad 25 lat wizjerow
    > do kadrowania i to mi zawsze wystarczalo.

    Niebawem przestanie wystarczać.

    > Nie widzisz, ze tak naprawde firmy "wciskaja kit" przecietnemu
    > malo-zorientowanemu klientow i robia z niego glupca
    > wymyslajac malo przydatne w fotografii "wodotryski".

    Mylisz skutek z przyczyną.

    > Osobiscie wole miec lepszej klasy szklo niz podrajcowana puszke ;)

    Jakieś minimalne wymagania stawiasz puszce, prawda?
    Każdy stawia inne i ma inne minimum.

    --
    nb