  • 1. Data: 2009-03-25 07:12:31
    Temat: Zdjecie na desce
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Czy ma ktos z Was pomysl jak przeniesc na drewniana deske wizerunek ze
    zdjecia cyfrowego.
    Jakosc wizerunku (monochromatycznego max A4) na desce nie musi byc idealna,
    moga byc tylko kontury gdyz ma on sluzyc do wykonania plaskorzezby w desce.

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2009-03-25 07:24:43
    Temat: Re: Zdjecie na desce
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 25.03.2009 Tomasz <t...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > moga byc tylko kontury gdyz ma on sluzyc do wykonania plaskorzezby w desce.

    Wprasowanką do inkjetu czyli jak na koszulki za pomocą żelazka.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2009-03-25 08:09:00
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał

    > Wprasowanką do inkjetu czyli jak na koszulki za pomocą żelazka.

    Czy mozesz mi ta idee nieco przyblizyc?
    Ja juz wczesniej probowalem na zwyklym papierze drukarkowym wydrukowalem
    zdjecie na drukarce atramentowej. Namoczylem takie zdjecie w terpentynie
    (tak mi ktos poradzil)
    i probowalem odcisnac na desce. Niestety farba z drukarki atramentowej jest
    tak trwala ze nie rozpuszcza sie w terpentynie.
    W jaki sposob mialaby sie odcisnac na desce przy pomocy zelazka?

    --
    Tomasz

  • 4. Data: 2009-03-25 08:31:59
    Od: a...@a...pl

    On 25 Mar, 08:12, "Tomasz" <t...@w...pl> wrote:
> [...]
    > moga byc tylko kontury gdyz ma on sluzyc do wykonania plaskorzezby w desce.

    Ludzie mnie nieustannie zadziwiają.
    Jak chcesz zrobić zdjęcie na desce, to trochę poguglaj. Już Adam
    Słodowy opisywał jak to zrobić.
    Ale jeśli nie potrafisz wykonać płaskorzeźby patrząc na fotografię, to
    po co się za to zabierasz??

    Mariusz

  • 5. Data: 2009-03-25 08:42:03
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Jakosc wizerunku (monochromatycznego max A4) na desce nie musi byc
    > idealna, moga byc tylko kontury gdyz ma on sluzyc do wykonania

    Firmy drukujace na plaskich plytach - choc nie sadze,
    zeby im sie chcialo dupe zawracac.

    Inna sprawa, ze jak wydlubac potrafisz to
    i chyba naszkicowac olowkiem dasz rade? ;-)

  • 6. Data: 2009-03-25 08:47:06
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Użytkownik wrote:

    > Jak chcesz zrobić zdjęcie na desce, to trochę poguglaj. Już Adam
    > Słodowy opisywał jak to zrobić.

    Mogles pomoc koledze, a nie sie madrzyc.

    > Ale jeśli nie potrafisz wykonać płaskorzeźby patrząc na fotografię, to
    > po co się za to zabierasz??

    Pewnie po to zeby sie nauczyc czegos?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 7. Data: 2009-03-25 08:56:18
    Od: Kurian <k...@p...com.pl>

    Tomasz pisze:
> [...]
    > moga byc tylko kontury gdyz ma on sluzyc do wykonania plaskorzezby w desce.

    a moze by druknac na zwyklej kartce podlozyc kalke i odrysowac co trzeba ?
    a jak ma byx XXI w mozna tez poszukac firmy co laserem na drewnie
    graweruja ...

    pozdrawiam
    Kurian

  • 8. Data: 2009-03-25 08:56:29
    Od: Maciej Milinkiewicz <p...@o...pl>

    Dnia 2009-03-25, o godz. 08:12:31
    "Tomasz" <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jakosc wizerunku (monochromatycznego max A4) na desce nie musi byc
    > idealna, moga byc tylko kontury gdyz ma on sluzyc do wykonania

    Zrobić wydruk na laserówce (lustrzany) i wprasować za pomocą dobrze
    rozgrzanego żelazka.

    Pozdrawiam
    MM

  • 9. Data: 2009-03-25 09:00:19
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    Witam

    [...]
> [...]
    > Jakosc wizerunku (monochromatycznego max A4) na desce nie musi byc
    > idealna, moga byc tylko kontury gdyz ma on sluzyc do wykonania
    [...]

    Wydruk na folii w drukarce laserowej + termotransfer za pomocą żelazka ;-).
    Problemem może być jedynie odpowiednie przygotowanie powierzchni deski przed
    zabiegiem. Bez solidnego szlifowania raczej się nie obędzie. Słowa kluczowe
    dla guglownicy: termotransfer, laser, folia. Materiały pomocnicze: Stefan
    Sękowski "Fotochemia domowa".

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 10. Data: 2009-03-25 09:02:22
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik <a...@a...pl> napisał

    Jak chcesz zrobić zdjęcie na desce, to trochę poguglaj. Już Adam
    Słodowy opisywał jak to zrobić.
    Ale jeśli nie potrafisz wykonać płaskorzeźby patrząc na fotografię, to
    po co się za to zabierasz??

    Zanim zadalem pytanie guglalem w tym temacie ze 2 godziny.
    Jedyne co znalazlem to mnostwo ofert na wykonywanie obrazow na drewnie przy
    pomocy ploterow laserowych lub tnacych. Nikt nie dzielil sie metodami od
    Slodowego.

    Nie jestem malarzem ani rzezbiarzem, troche po amatorsku zajmuje sie
    fotografia.
    Chcialem po prostu w ramach rozrywki podlubac cos w drewnie.

    --
    Tomasz