  • 11. Data: 2009-07-26 06:39:45
    Temat: Re: kupno nowego cacka
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 26 Jul., 08:34, XX YY <j...@u...at> wrote:

    > nie ma uniwersalnej reguly jaki obiektyw do jakiego celu.
    >
    > jesli cale wnetrze musi sie znalec w jednym kadrze to trzeba bardzo
    > szeroki kat - ot chocby wyminiona tokina 11-16 ale cena jaak sie za to
    > placi za te mozliwosc  to znieksztalcenia geometryczne.

    poprawiam

    ale cena jaka sie ze te mozliwosc placi to znieksztalcenia
    geometryczne.

  • 12. Data: 2009-07-26 09:58:04
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    24-70 L - rozdzielczosc spada wyraznie na 2,8 . zeby byc zadowolonym
    trzeby przymykac na 4,0.
    na 2,8 to ostatecznosc.
    egzemplarz ktory mam ( i nie wiem czy wszystkie tak maja ) wymaga
    microtuningu do ostrzenia i to roznego dla roznych ogniskowych.

    Na 24 mm tylko sa problemy dla 2,8 ,i tu sie zgadza, trzeba go przymknac -
    na reszczie ogniskowych jest juz super. 24 mm to taka pieta achillesowa dla
    tego obiektywu.

    na 70 mm ostrzy prawidlowo ( ale niska rozdzielczosc) , zas na
    zakresie 24-50 mm ma sakramenski BF. Wymaga to korekt.

    Apropo Twoich korekt. Jak to ustaliles ze na roznch ogniskowych masz ozne
    BF-y ,czy FF-y ?
    Chcialbym zobaczyc jak sie zachowuje moj obiektyw :)

    CeZ__134

  • 13. Data: 2009-07-26 10:16:09
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > BF-y ,czy FF-y ?
    > Chcialbym zobaczyc jak sie zachowuje moj obiektyw :)

    To jaki obiektyw z serii L polecalibyście do fotografowania w
    pomieszczeniach?

    Pozdrawiam
    heyoo

  • 14. Data: 2009-07-26 10:43:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    MZ pisze:

    > To jaki obiektyw z serii L polecalibyście do fotografowania w
    > pomieszczeniach?

    Szeroki i jasny. Np. proponowana Tokina 11-cośtam. Jeśli nie jesteś
    zwolennikiem tak szerokich kątów, to może być Tamron 17-50/2.8 - jasny i
    do tego zakres bardzo praktyczny (chociaż mi bardziej odpowiada 17-70).
    Jeśli będzie potrzeba szerszego zdjęcia to prawie zawsze można
    panoramować. Nawet z ręki. Trzeba tylko trochę poćwiczyć wcześniej i
    zorientować się co to jest punkt nodalny i gdzie jest w twoim obiektywie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 15. Data: 2009-07-26 11:20:38
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 26 Jul., 12:16, "MZ" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    wiadomościnews:h4h9hh$1hm$1@news.onet.pl...

    > To jaki obiektyw z serii L polecalibyście do fotografowania w

    do aps-c zaden nie jest stricte L chociaz podchodza
    do wnetrz na aps-c nie znajdziesu niz lepszego niz 17-55/2.8 IS
    usm . ( bagnet ef-s)
    Wprawdzie nie jest L za to ma IS co jest bardziej przydatne we
    wnetrzach niz L.
    Pozwoli na robienie zdjec w swietle zastanym bez uzycia lampy.

    alternatywa dla 17-55 is jest wyminiony tamron 17-50 /2,8 optycznie
    nawet nieznacznie lepszy za to bez usm i IS ale prawie 3 razy tanszy
    i znaczaco lzejszy.

    jesli to ma byc koniecznie L to na wyminionym 17-55/2,8 is . usm
    nakleilbym czerwony pasek dookola obiektywu.

  • 16. Data: 2009-07-26 11:36:30
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 26 Jul., 13:20, XX YY <j...@u...at> wrote:

> [...]
    >
    > jesli to ma byc koniecznie L  to na wyminionym 17-55/2,8 is . usm
    > nakleilbym czerwony pasek dookola obiektywu.- Zitierten Text ausblenden -

    zaraz , zaraz - teraz kojarze . czy nie podajesz w innym watku ze masz
    450d?
    jesli tak to w pierwszej kolejnosci zmienilbym to g.. dopoki jeszcze
    jakas cene za niego dostaniesz.
    po co Ci Lampa ex 58 i drogie L-ki do takiego wynalazku ?
    wolalbym przyzwoity aparat cyfrowy , tania lampe za 400 zl niz
    fatalny aparat i profesjonalna lampe.
    ostatecznie wszystkie lampy potrafia to samo - blysnac swiatlem.
    roznia sie tylko displejami z tylu i cyferkami - co utrudnia obsluge,
    im wiecej funkcji tym wieksze jaja sie robia przy obsludze.

    ale to dygresja-
    cwiczylem ten temat. ten aparat nie wykorzystuje mozliwosci optyki.
    zmieniajac aparat na lepszy tanszymi obiektywami dosztaniesz lepsze
    wyniki.
    najpierw kupilbym dobry aparat i do niego dobieral z czasem optyke ,
    w ten sposob od chwili startu zdjecia beda lepsze.

  • 17. Data: 2009-07-26 11:56:43
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisał w wiadomości

> [...]
    >wnetrzach niz L.
    >Pozwoli na robienie zdjec w swietle zastanym bez uzycia lampy.

    Nazywanie 17mm szerokim katem w APS-C jest gruba przesada,
    jest wprawdzie szerszy od standardu, ale to wszystko.
    Odpowiada 28mm na FF, wiec jesli kto szuka szerokiego,
    to powinien szukac dalej,
    a znajdzie szybko, bo ponizej 17mm juz wielkiego wyboru nie ma.
    Jesli kto musi miec aps-c to jako szerokiego
    powinien raczej szukac czegos od 12mm.

    >alternatywa dla 17-55 is jest wyminiony tamron 17-50 /2,8 optycznie
    >nawet nieznacznie lepszy za to bez usm i IS ale prawie 3 razy tanszy
    >i znaczaco lzejszy.

    Lepszy, to on jest w testach. Na fotkach mozna natomiast zauwazyc
    wyraznie wieksza klarownosc obrazu i barw z Canona.
    Cena jednak zdecydowanie wyklucza to szklo - wart jest jakies 2/3
    tego co chce Canon - zwlaszcza, ze to EF-S.
    Nie wiem jak tam AF Tamrona, a przy 2,8 to bardzo istotny gadzet,
    bo przy pelnej dziurze ostrzyc w aps-c "na oko" to lekki masochizm...

    >jesli to ma byc koniecznie L to na wyminionym 17-55/2,8 is . usm
    >nakleilbym czerwony pasek dookola obiektywu.

    Ja tez, tylko w zyciu nie dalbym za niego wiecej niz 2/3 jego ceny.
    ---

  • 18. Data: 2009-07-26 12:13:34
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Nazywanie 17mm szerokim katem w APS-C jest gruba przesada,
    > jest wprawdzie szerszy od standardu, ale to wszystko.
    > Odpowiada 28mm na FF, wiec jesli kto szuka szerokiego,
    > to powinien szukac dalej,

    17 mm czyli ekw 28 jest ta ogniskowa , przy ktorej znieksztalcenia
    perspektywiczne sa jeszcze akceptowalne.
    na krotszych bedzie szerzej ale i osoby znieksztalcone bardziej.
    daj komus serie takich znieksztalconych postaci - to mozna stracic
    aparat i zeby.
    nie chodzi o to zeby szerzej , tylko zeby dobrze - czyli odpowiednio.

    > a znajdzie szybko, bo ponizej 17mm juz wielkiego wyboru nie ma.
    > Jesli kto musi miec aps-c to jako szerokiego
    > powinien raczej szukac czegos od 12mm.

    zalezy czego szuka - te 12 czyli ekw ok 20 mm sa niewdzieczne -
    najmniej uzyteczna ogniskowa,
    za szeroko dla osob , znieksztalcenia za duze , za waska jesli trzeba
    efekty specjalne - takie fifty - fifty.

    exw 24 mm to najkrotsza ogniskowa ktora w fotografii reportarzwej
    bywala jeszcze stosowana .

    > Lepszy, to on jest w testach. Na fotkach mozna natomiast zauwazyc
    > wyraznie wieksza klarownosc obrazu i barw z Canona.

    testy sa zajebiste.
    rozdzielczosc jak w 50/1,4 i na 2,8 osiaga na pewnych ogniskowych
    prawie maximu rozdzielczosci - to swietnie skorygowany obiektyw.

    mam i klarownosc obrazu jest bez najmniejsztych zastrzezen.
    jesli obraz jest malo klarowny to wynika to z matrycy nie z obiektywu.
    optycznie to jest oibiektyw fenomenalny.
    jedynie na 17 mm troche winiety i dystorsji - ale to nie problem.

> [...]

    > Nie wiem jak tam AF Tamrona, a przy 2,8 to bardzo istotny gadzet,
    > bo przy pelnej dziurze ostrzyc w aps-c "na oko" to lekki masochizm...

    Ja wiem . AF pracuje bez zarzutow , ostrzenia na MF nie ma
    najmniejszej potrzeby.
    Wogole na MF nie da sie zadnym obiektywem w oparciu o matowke ustawic
    bezblednie ostrosc .
    jesli to tylko przez przypadek - na wyczucie.

    > Ja tez, tylko w zyciu nie dalbym za niego wiecej niz 2/3 jego ceny.

    L ki sa jeszcze drozsze a nie maja IS

    i miec nie beda. jak twierdzi canon w szerokich L kach nie beda
    budowac IS gdyz obiektywy byly za duze i za ciezki

    ale wierze ze kiedys wbuduja

    koncze na dzisiaj do wieczorka.

    XXX

  • 19. Data: 2009-07-26 13:15:22
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisal w wiadomosci>
[...]
    -------------
    W technice cyfrowej taki poglad to juz historia,
    proste programiki potrafia "wyciagnac" zniekksztalcenia z duzo
    szerszych szkiel.

[...]
    -----------------------
    24 na FF, czyli 15mm dla aps-c.
    I tu zgoda - to klasyka i wybor dla FF jest tu bardzo duzy.
    Niemniej, jesli komus naprawde zalezy na szerokim,
    to i te 15mm na aps-c czesto beda za waskie.
    Moje 24mm na FF bardzo czesto czesto jest zbyt waski i brakuje
    tych kilku milimetrow.

[...]
    -------------------------
    Obejrzalem kilka tysiecy fotek, tak je widzialem i wybralem Canona.

[...]
    ----------------------------
    Oczywista sprawa.

    L ki sa jeszcze drozsze a nie maja IS
    i miec nie beda. jak twierdzi canon w szerokich L kach nie beda
    budowac IS gdyz obiektywy byly za duze i za ciezki
    -------------------------------
    Niedlugo zamienie 17-55 na 17-40L
    i wcale nie bedzie mi zal ani jednej dzialki przyslony, ani IS.
    ---

  • 20. Data: 2009-07-26 17:30:04
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    24-70 l jest obiektywem dla formatu FF i to juz troche starszej
    konstrukcji

    w zasadzie dla FF nie ma alternatywy a dla aps -c sa lepsze i tansze.

[...]

    Sam obiektyw osiaga wysoks rozdzielczosc na ogniskowych od ok 30 - 50
    mm na przyslonie 5,6

    w sumie ze wzgledu na niepoiywajace wlasnosci optyczne i problemy z
    AF lezy w torbie ( analogu aktualnie nie uzywam)

    ale: kupilem ostatnio do aps-c tamrona 17-50 / 2,8 i osiagami
    optycznymi bije na glowe 24-70 L. Rozdzielczosc taka jak w 50 /1,4.
    a kosztje ok 350 euro . Nie ma IS , ale 24-70 L tez IS nie ma.
    do aps -c zdecydowanie polecilbym ten obiektyw zamiast elki - jest
    mniejszy , lzejszy , lepiej ostrzy ( af dziala bezblednie ) , wyzsza
    rozdzielczosc.
    Jedyna szczypta dziekciu to torche glosnawy AF , co przeszkadzac moze
    we wnetrzach gdzie wymagana bylaby dyskrecja , ale i tak halas jest
    mniejszy niz od lustra - a wiec nie ma tragedii.

    Na przyslonie 2,8 obiektyw rysuje zajebiscie - mozna go uzywac na
    imprezach , rozdzielczosc jest wyzsza niz na 4,0. - w odroznieniu od
    elki gdzie na 2,8 rozdzielczosc wyraznie spada.
    XXX

    Nie odpowiedziales na moje pytanie, ale w sumie nie musisz.
    Hmm ?!..Skoro nie uzywasz 24-70 bo wg Ciebie jakosc obrazu z niego jest do
    d... to moze sprzedaj go gosciowi ktory zalozyl post ?:)
    Powiem Ci tak, Moj 24-70 mydli tylko na 24mm i 2,8 ,poza tym trafia zawsze z
    ostroscia idealnie. Pierwsze co zrobilem po zakupie ( z fotografia zaczynam
    dopiero ) to zrobilem sobie test na celnosc AF-u. Wiadomo BF, FF. Ale nic
    nie wskazal ze cos z nim jest nie tak. Na 24,50,70mm trafial zawsze
    idealnie:) Nie rozumiem jednego, dlaczego tyle ludzi chcialoby go miec,
    pomimo ze to stara konstrukcja ?!.
    Ja zaluje jednego; ze nie moge, nie mam jak go wykorzystac w calosci na FF
    bo mam cropa :(

    CeZ__134