  • 1. Data: 2009-07-25 20:27:48
    Temat: kupno nowego cacka
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Przymierzam się bardzo, bardzo powoli do kupna nowego obiektywu, który
    wypełni mi lukę w ogniskowych, których nie mam:) lub mam
    ale efekt nie jest zadawalajacy.

    Mam dwa obiektywy, ktore uzywam:
    1) Canon L f/2.8 70-200 mm
    2) Canon EF 50 mm f/1.4 USM

    Mam jeszcze jeden obiektyw, ale tego wogole nie uzywam:
    3) Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS

    Planuje:
    - sprzedać 2) i 3)
    i kupić
    4) Canon EF 24-70 mm f/2.8 L USM

    Jedyny minus całej tej zamiany to uważam, że cena, bo musialbym doplacic ok.
    4000 PLN, a reszta rzeczy to już czysta korzyść.
    Czytalem na optyczne.pl testy obiektywow. Rozwazalem przez chwile kupno
    odpowiednika dla tych ogniskowych i swiatla - Sigmy za 2000 PLN, ale
    jednak Canon ma lepsze parametry.
    Winietowanie dla obiektywu 4) przy moim body nie wchodzi w gre, bo ja mam
    małą klatkę.

    Czy zdjęcia robione obiektywem 3) będą porównywalne do tych zrobionych 1)
    Czy może polecalibyście mi jakiś inny obiektyw? Jesli tak to jaki?

    Pozdrawiam
    heyoo

  • 2. Data: 2009-07-25 20:32:41
    Temat: Re: kupno nowego cacka
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    MZ pisze:

    > Czy zdjęcia robione obiektywem 3) będą porównywalne do tych zrobionych 1)
    > Czy może polecalibyście mi jakiś inny obiektyw? Jesli tak to jaki?

    Masz dziwne trochę ogniskowe, których używasz - 70-200 w APS-C? I
    mówisz, że praktycznie nie używasz 18-55? To po co kupować coś droższego
    w jego miejsce? Będzie potrzebny szeroki kąt, to użyjesz kita.
    A dlaczego chcesz sprzedać 50/1.4 to nie wiem.

    Nie napisałeś nic o zdjęciach, jakie robisz. Cóż ci doradzić. Skoro
    najczęściej używasz 70-200/2.8, nie potrzebujesz jasności 50/1.4 i nie
    interesują cię krótkie ogniskowe, to może sprzedaj wszystkie obiektywy i
    kup stabilizowaną 70-200/2.8 ???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-07-25 20:46:20
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też
    > pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

    Planuje robic zdjecia w pomieszczeniach (czasem przyciemnionych),
    gdzie L-ka ktora mam jest "za dluga":) Planuje tez robic zdjecia na
    koncertach, wiem, ze moze 50mm f/1.4 byloby czasem wskazane, ale
    zdjecia na koncertach rzadziej bym robil. Robilem ta L-ka ktora mam
    zdjecia na koncertach i wychodzily super (spod sceny), ale czasem
    czulem niedosyt bo brakowalo mi zdjec, gdzie muzucy byli bardziej
    w kupie ujeci.
    Chce sprzedac stalke bo przypuszczam, ze zrobie lepsze zdjecia tą nową L-ką.
    Wiem, ze swiatlo jest gorsze niz w tej L-ce w stosunku do tej stalki co mam,
    ale to bylby dla mnie pewnego rodzaju kompromis.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-07-25 20:51:42
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 25 Jul 2009 22:27:48 +0200, MZ napisał(a):

    > 4) Canon EF 24-70 mm f/2.8 L USM

    A masz FF czy APS-C ???

    Kyniu

  • 5. Data: 2009-07-25 20:57:22
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kyniu" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A masz FF czy APS-C ???
    >
    > Kyniu

    Mam APS-C

  • 6. Data: 2009-07-25 21:04:41
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 25 Jul 2009 22:57:22 +0200, MZ napisał(a):

    > Mam APS-C

    To niekoniecznie bedziesz zadowolony. Tez mam APS-C i czesciej zapinam
    17-40/4L albo 70-200 a ten 24-70 leży w torbie i zapinam go tylko wtedy gdy
    potrzebuje miec cos uniwersalnego bo nie wiem czego bede potrzebowal. A
    wiadomo jak to jest z uniwersalnymi rozwiazaniami - za wasko u dolu (kat
    jak przy 38 mm) a jako tele tez do dupy.

    I nie pozbywaj sie 50'tki. To ze ogniskowe sie pokrywaja nie znaczy ze
    jeden moze zastapic drugi.

    Kyniu

  • 7. Data: 2009-07-25 21:44:43
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 25 Jul., 22:57, "MZ" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Kyniu" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomościnews:oy8wz39x3zuy.gu1ofb0e3nw.dlg@40tude.n
    et...

    > Mam APS-C

    24-70 l jest obiektywem dla formatu FF i to juz troche starszej
    konstrukcji

    w zasadzie dla FF nie ma alternatywy a dla aps -c sa lepsze i tansze.

    24-70 L - rozdzielczosc spada wyraznie na 2,8 . zeby byc zadowolonym
    trzeby przymykac na 4,0.
    na 2,8 to ostatecznosc.
    egzemplarz ktory mam ( i nie wiem czy wszystkie tak maja ) wymaga
    microtuningu do ostrzenia i to roznego dla roznych ogniskowych.

    na 70 mm ostrzy prawidlowo ( ale niska rozdzielczosc) , zas na
    zakresie 24-50 mm ma sakramenski BF. Wymaga to korekt.

    Sam obiektyw osiaga wysoks rozdzielczosc na ogniskowych od ok 30 - 50
    mm na przyslonie 5,6

    w sumie ze wzgledu na niepoiywajace wlasnosci optyczne i problemy z
    AF lezy w torbie ( analogu aktualnie nie uzywam)

    ale: kupilem ostatnio do aps-c tamrona 17-50 / 2,8 i osiagami
    optycznymi bije na glowe 24-70 L. Rozdzielczosc taka jak w 50 /1,4.
    a kosztje ok 350 euro . Nie ma IS , ale 24-70 L tez IS nie ma.
    do aps -c zdecydowanie polecilbym ten obiektyw zamiast elki - jest
    mniejszy , lzejszy , lepiej ostrzy ( af dziala bezblednie ) , wyzsza
    rozdzielczosc.
    Jedyna szczypta dziekciu to torche glosnawy AF , co przeszkadzac moze
    we wnetrzach gdzie wymagana bylaby dyskrecja , ale i tak halas jest
    mniejszy niz od lustra - a wiec nie ma tragedii.

    Na przyslonie 2,8 obiektyw rysuje zajebiscie - mozna go uzywac na
    imprezach , rozdzielczosc jest wyzsza niz na 4,0. - w odroznieniu od
    elki gdzie na 2,8 rozdzielczosc wyraznie spada.
    XXX

  • 8. Data: 2009-07-25 22:09:26
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    MZ wrote:
    > Jedyny minus całej tej zamiany to uważam, że cena, bo musialbym doplacic ok.
    > 4000 PLN, a reszta rzeczy to już czysta korzyść.

    Pozbędziesz się f/1.4 i kupisz w miejsce jego f/2.8, tyle, że zoom. No i
    druga sprawa - 50/1.4 na f/2.8 jest naprawdę niezła, a elka trochę
    rozczarowuje, chociaż głównie poza obszarem APS-C.

    > Czy zdjęcia robione obiektywem 3) będą porównywalne do tych zrobionych 1)

    Raczej nie,

    > Czy może polecalibyście mi jakiś inny obiektyw? Jesli tak to jaki?

    17-40/4 i zostaw 50/1.4 :)

    d.

  • 9. Data: 2009-07-25 22:39:49
    Od: Olek <o...@u...eu>

    MZ wrote:

    > Planuje robic zdjecia w pomieszczeniach (czasem przyciemnionych),
    > gdzie L-ka ktora mam jest "za dluga":) Planuje tez robic zdjecia na
    > koncertach, wiem, ze moze 50mm f/1.4 byloby czasem wskazane, ale

    zdjęcia w pomieszczeniach - jak najszerszy kąt - proponuję Ci to co sam
    mam czyli Tokinę 116 PRO DX 11-16 2.8 , praktycznie nie do dostania w
    Polsce (ale chyba na allegro widziałem za 2500)...

    co do koncertów to 50/1.4 jak najbardziej

  • 10. Data: 2009-07-26 06:34:31
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 26 Jul., 00:39, Olek <o...@u...eu> wrote:

> [...]
    > Polsce (ale chyba na allegro widziałem za 2500)...
    >
    > co do koncertów to 50/1.4 jak najbardziej

    nie ma uniwersalnej reguly jaki obiektyw do jakiego celu.

    jesli cale wnetrze musi sie znalec w jednym kadrze to trzeba bardzo
    szeroki kat - ot chocby wyminiona tokina 11-16 ale cena jaak sie za to
    placi za te mozliwosc to znieksztalcenia geometryczne.
    o ile na zdjeciu znajduja sie osoby to na ogol takich znieksztalcen
    nie wybaczaja. juz przy 17 mm na aps-c znieksztalcenia sa na tyle
    dluze ( robi sie np z glowy wodoglowie jesli osoba na skraju kadru ,
    a tak jest niemal awsze gdyz w przeciwnym wypadku nie uzywalibysmy
    takiego szerokiego kata ) iz w zasadzie lepiej unikac.
    z kolei jesli fotografujemy wnetrze w celach ewidencyjnych to b czesto
    mozna zrobic panorame z dwoch zdjec i wynik bedzie lepszy niz z
    jednego obiektywu.
    Te ultra szerokie obiektywy to raczej do efektow specjalnych - jako
    rodaj udziwnienia.