  • 1. Data: 2009-07-25 14:48:51
    Temat: Wywoływanie RAW pod linuxem
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Witam,

    Właśnie dzięki zakupowi fuji S7000 zacząłem moją przygodę z RAW-ami.... I tu
    pojawia się problem... Ponieważ nie dostałem z aparatem płyty z
    oprogramowaniem (jeszcze będę dzwonił do poprzedniego właściciela, czy się
    gdzieś nie pałęta, ale marne szanse), korzystam z tego, co dostarcza mi
    fedora.... Niestety, o ile z obróbką jpeg-ów w GIMP-ie nie mam problemów i
    uzyskuję efekty jakie mnie satysfakcjonują, to z wywołaniem RAW na
    satysfakcjonującym mnie poziomie sobie nie radzę.... Nie wiem, czy UFRaw
    sobie nie radzi, czy ze mnie d...pa nie operator... ;-) W Picassie jakoś
    udaje mi się osiągnąć jako-taki efekt, ale doprowadzam je do takiego stanu
    jak jpeg i nie mogę dalej pociągnąć... Tzn. mogę przerzucić do Gimp-a jako
    jpeg i bawić się dalej, ale to stawia pod znakiem zapytania sens robienia
    zdjęć w RAW-ach... :-(
    Czy jest jakieś inne oprogramowanie, które może mi w tym pomóc, czy też
    muszę jeszcze po prostu dużo doczytać (jeśli tak, to gdzie?) Ma może ktoś
    płytkę od fuji S7000 i może mi ją użyczyć? może pod Winie programy ruszą...

    P.S. Jeśli ktoś zastanawia się nad używanym S7000, to mogę się podzielić
    spostrzeżeniami z pierwszych dni focenia... ;-)

    meping

  • 2. Data: 2009-07-25 14:54:24
    Temat: Re: Wywoływanie RAW pod linuxem
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sat, 25 Jul 2009 16:48:51 +0200, Krzysztof Chajęcki napisał(a):

> [...]
    > płytkę od fuji S7000 i może mi ją użyczyć? może pod Winie programy ruszą...

    Może RawTherapee V2.4?

    http://www.rawtherapee.com/

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 3. Data: 2009-07-25 15:16:17
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 25 Jul., 16:48, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    wrote:
> [...]
    >
    > P.S. Jeśli ktoś zastanawia się nad używanym S7000, to mogę się podzielić
    > spostrzeżeniami z pierwszych dni focenia... ;-)

    jesli wywoujesz raw i chcesz dalej obrabiac to suegerowalbym zapisac
    obraz z rawu w tiffie i dalej tiff obrabiac programem graficznym ,
    dalej obrobiony obraz zapisac w formacie docelowym np jpeg w zadanej
    rozdzieczosci.

  • 4. Data: 2009-07-25 16:18:59
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    XX YY wrote:

> [...]
    > obraz z rawu w tiffie i dalej tiff obrabiac programem graficznym ,
    > dalej obrobiony obraz zapisac w formacie docelowym np jpeg w zadanej

    sugestia trafna, aczkolwiek na razie walczę z doprowadzeniem RAW-u do w
    miarę przyzwoitego wyglądu, za pomocą czegoś innego niż picassa... tam jest
    z kolei za dużo autoamatyki.... ;-)

    --
    pzdr
    meping

  • 5. Data: 2009-07-25 19:32:54
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

> [...]
    > płytkę od fuji S7000 i może mi ją użyczyć? może pod Winie programy ruszą...

    Z darmowych pod Linuksem najlepszy jest RawTherapee. Są jeszcze UFRaw,
    RawStudio, digiKam. Z komercyjnych dostępne są LightZone i Bibble.

    m.
    --
    E466: Brak nazwy pliku pod zachęcaczem

  • 6. Data: 2009-07-25 21:26:55
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Może RawTherapee V2.4?
    >
    > http://www.rawtherapee.com/

    Tysiąckrotne dzięki... ;-)))) czegoś takiego właśnie szukałem.... ;-)
    interfejs nie jest z pewnością piękny, wygląda nieco rachitycznie, ale ma
    wszystko czego potrzeba... ;-) Ponadto zgodnie z deklaracją autorów
    obsługuje raw-y z mojego aparatu, tak że po pierwszych próbach zaczynam
    uzyskiwać naprawdę dobre (jak na początek) efekty...

    Zła wiadomość dla mnie jest niestety taka, że komputer nie wyrabia
    przetwarzania tak dużych plików.... chyba czeka go emerytura, a mnie
    wydatek... :-> chyba że dołożenie pamięci pomoże... zaraz będę
    sprawdzać... ;-)

    --
    pozdrawiam
    meping

  • 7. Data: 2009-07-26 01:59:15
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota 25 lipiec 2009 18:18, Krzysztof Chajęcki wyraził następujacą
    opinię:

    > sugestia trafna, aczkolwiek na razie walczę z doprowadzeniem RAW-u do w
    > miarę przyzwoitego wyglądu, za pomocą czegoś innego niż picassa... tam
    > jest z kolei za dużo autoamatyki.... ;-)

    Więc tak jak XX YY radzi zapisz RAW do TIFF-a, nie będziesz ograniczony do
    Picassy i nie stracisz nic z jakości.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 8. Data: 2009-07-26 09:19:21
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sat, 25 Jul 2009 23:26:55 +0200, Krzysztof Chajęcki napisał(a):

    > Tysiąckrotne dzięki... ;-)))) czegoś takiego właśnie szukałem.... ;-)

    Nie ma za co :)

> [...]
    > obsługuje raw-y z mojego aparatu, tak że po pierwszych próbach zaczynam
    > uzyskiwać naprawdę dobre (jak na początek) efekty...

    No to pokaż te efekty ;)

    > Zła wiadomość dla mnie jest niestety taka, że komputer nie wyrabia
    > przetwarzania tak dużych plików....

    To zmartwię cię, że RawTherapee jest po prostu sam z siebie wooolny. ;)

    > chyba czeka go emerytura, a mnie
    > wydatek... :-> chyba że dołożenie pamięci pomoże... zaraz będę
    > sprawdzać... ;-)

    Podziel się efektami sprawdzania :)

  • 9. Data: 2009-07-26 10:32:51
    Od: JohnDoe <j...@t...pl.koniec>

    Krzysztof Chajęcki pisze:
    <-ciach->
> [...]
    > płytkę od fuji S7000 i może mi ją użyczyć? może pod Winie programy ruszą...

    Miałem kiedyś s7000.
    Pod wine zobacz s7raw - jest zdecydowanie lepszy od tego co fuji
    dostarczało na płycie z s7K. Aktualnie do obrabiania raw z 300D używam
    (pod wine) RawShooter ale on nie czyta raw z s7K...
    Z dostępnych na linux a nie wymienionych wcześniej jeszcze krita.
    Myślę jednak że na początek wystarczy Ci ufraw.

    Pozdrawiam,
    --
    PP

  • 10. Data: 2009-07-26 20:50:26
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    XX YY wrote:

> [...]
    > obraz z rawu w tiffie i dalej tiff obrabiac programem graficznym ,
    > dalej obrobiony obraz zapisac w formacie docelowym np jpeg w zadanej

    Zupełnie bez sensu. Do rawów najlepsze sa programy które obok oryginalnego
    rawa zapisuja parametry jego obróbki, tak aby w kazdej chwili mozna bylo je
    zmodyfikować (bez utraty jakości).

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj