  • 1. Data: 2009-07-25 23:07:01
    Temat: Czy istnieje małpka idealna?
    Od: "polopiusz" <p...@o...pl>

    idealna jak dla mnie czyli:

    -na 99% ma być Canon, chyba, że ktoś przekona mnie do czego innego co tak
    pieknie rysuje
    -na 100% musi mieć obiektyw (odpowiednik dla filmu 35mm) 28-... lub
    conajmnij 30-...
    -obiektyw musi być na tyle jasny, żeby przy zoomie 4x w słoneczny dzień nie
    wymuszuał statywu,
    wole raczej jasny obiektyw niz bzdury w postaci stabilizatorow
    mechanicznych czy elektronicznych
    -zoom optyczny max. 4x moze byc 3x
    -dobra tonalność matrycy
    -przyzwoite makro
    -powienien posiadać czujnik położenia krajobraz/portret
    -matryca przynajmniej 5Mpix
    -wybór stopnia kompresji jpeg
    -format zapisu 4:3, 3:2 oraz 16:9
    -zapis filmu 720p mile widziany
    -bateria na realne kilkaset zdjec bez lampy, najchetniej akumulatorki
    -możliwośc pełnych ustawień manualnych, programy z preselekcja przysłony i
    czasu migawki
    -cena do 1000zł

    wiem, że z początku założyłem że to ma być canon, ale miałem do tej pory
    rózne aparaty i tylko canon spełniał
    najwięcej wymagań z listy, choć miał kilka poważnych wad. Nie mialem
    olympusa i Nikona, ale do starych olympusow
    uprzedzialem sie kiedys ogladajac abberacje na dprview.

  • 2. Data: 2009-07-26 00:20:13
    Temat: Re: Czy istnieje małpka idealna?
    Od: "polopiusz" <p...@o...pl>

    tak poszperałem i chyba na początek sam sobie odpowiem:
    Canon SX200 IS, super sprzęcik z opisu, ale czy warto?
    Moze warto dolozyc jeszcze 200zl i wejsc odrazu w SX10IS?
    Z drugiej strony szukalem jednak kompaktu, kiedys bawilem sie w targanie
    aparatu w rozne miejsca
    ale jako amator rozmiar i latwosc transportu robia swoje.

  • 3. Data: 2009-07-26 06:41:08
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 26 Jul., 01:07, "polopiusz" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > olympusa i Nikona, ale do starych olympusow
    > uprzedzialem sie kiedys ogladajac abberacje na dprview.

    canon G10

    panasonix LX3

  • 4. Data: 2009-07-26 07:26:39
    Od: "polopiusz" <p...@o...pl>

    >canon G10
    >
    >panasonix LX3

    canon g10 wykracza poza moja ogolna definicje malpki, przynajmniej
    gabarytowo

  • 5. Data: 2009-07-26 07:37:31
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 26 Jul., 09:26, "polopiusz" <p...@o...pl> wrote:

    > canon g10 wykracza poza moja ogolna definicje malpki, przynajmniej
    > gabarytowo

    sa tez wieksze gatunki malpek - taki szympans na ten przyklad - o to
    juz kawal malpy.

    ale gabaryty G10 sa spoko - tzn spoko miesci sie do kieszeni . do
    kieszonki raczej nie.

    za to najlepszy kompakt na rynku pod wzgledem jakosci obrazu.

    chyba lepiej miec lepsze zdjecia z wiekszego aparatu niz gorsze z
    malego ?

  • 6. Data: 2009-07-26 07:46:37
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Uzytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...

    > za to najlepszy kompakt na rynku pod wzgledem jakosci obrazu.

    pod wzgledem jakosc obrazu to jest jakies 4 dlugosci za sigmami dp :P

    pozdr
    piotrek

  • 7. Data: 2009-07-26 07:49:52
    Od: "polopiusz" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > za to najlepszy kompakt na rynku pod wzgledem jakosci obrazu.
    >
    > chyba lepiej miec lepsze zdjecia z wiekszego aparatu niz gorsze z

    ok subiektywny oglad,
    ale tak czy owak g10 wykracza nieakceptowalnie ponad moj budzet

  • 8. Data: 2009-07-26 07:52:15
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 26 Jul., 09:46, "Piotr Biernawski" <p...@b...com> wrote:
> [...]
    d32g2000yqh.googlegroups.com...

    > pod wzgledem jakosc obrazu to jest jakies 4 dlugosci za sigmami dp :P

    nigdy nie przyszlo by mi do glowy by sigmy dp nazwac compactami

  • 9. Data: 2009-07-26 07:52:32
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    > ale tak czy owak g10 wykracza nieakceptowalnie ponad moj budzet

    na allegro jest jeden lx2 w cenie kupe teraz 1000 pln ale jak rozumiem
    uzywka nie wchodzi w gre... ?

    pozrdawiam
    piotrek

  • 10. Data: 2009-07-26 07:53:26
    Od: "polopiusz" <p...@o...pl>

    > pod wzgledem jakosc obrazu to jest jakies 4 dlugosci za sigmami dp :P

    ludziska ale ja mowie o aparaciku z kitem nic wiecej...
    pytam czy SX200 IS jest dobrym wyborem w cenie ok. 1200zl