  • 31. Data: 2009-02-20 18:25:53
    Temat: Re: kupilem 5d2 i co....
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Kyniu pisze:

    Hej

    > To moze ja spytam - a wlasciwie ktos to wykorzystuje?

    Po co ostrzyć na centralnym i przekadrowywać skoro można skomponować
    kadr i ustawić ostrość tam gdzie się chce?
    A co z przekadrowywaniem przy ruchomych obiektach albo bardzo jasnych
    szkłach? Nigdy nie trafisz precyzyjnie tam gdzie chciałeś.

    Można iść jeszcze dalej, są już systemy śledzące ruchomy obiekt w
    kadrze. System przekazuje sobie śledzony obiekt od jednego punktu AF do
    kolejnego. Dodatkowo obiekt śledzony jest jeszcze po kolorze przez
    sensor RGB nawet jeśli wyjdzie poza skrajne pola układu AF. Tak robi 3d
    color tracking Nikona.
    Przy zdjęciach sportowych komponujesz sobie dowolnie kadr i nie jesteś
    skazany na trzymanie celu w obrębie tego samego punktu.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 32. Data: 2009-02-20 18:37:40
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 20 Feb 2009 19:25:53 +0100, Kryhu napisał(a):

    > Po co ostrzyć na centralnym i przekadrowywać skoro można skomponować
    > kadr i ustawić ostrość tam gdzie się chce?

    Pytanie co szybsze i wygodniejsze - wybierac pokretlem punkt AF czy po
    prostu lekko przesunac aparat.

    > A co z przekadrowywaniem przy ruchomych obiektach albo bardzo jasnych
    > szkłach? Nigdy nie trafisz precyzyjnie tam gdzie chciałeś.

    Wtedy albo ustawiam manualnie w punkt gdzie spodziewam sie obiektu albo
    faktycznie skazuje sie na automat ktory za mnie wybierze punkt AF i tam
    dokona pomiaru.

    > Przy zdjęciach sportowych komponujesz sobie dowolnie kadr i nie jesteś
    > skazany na trzymanie celu w obrębie tego samego punktu.

    Coz, pisalem o sobie to raz. Dwa nie napisalem ze zawsze mam wlaczony punkt
    centralny a jedynie ze najczesciej tak jest. Trzy ze moje body az tak super
    bajerankich opcji nie ma - moze zreszta lepiej - to w koncu aparat
    fotograficzny a nie przenosny superkomputer.

    Kyniu

  • 33. Data: 2009-02-20 19:54:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2009, Kryhu wrote:

> [...]
    > Dodatkowo obiekt śledzony jest jeszcze po kolorze przez sensor RGB nawet
    > jeśli wyjdzie poza skrajne pola układu AF

    "Już"?
    A nie łaska śledzić po całej powierzchni kadru i przewidywać położenie
    obiektu "w przód"? ;)
    (tak, Minolta A2, w produkcji luty 2004)

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2009-02-20 21:38:06
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    JA pisze:
    > Jak nie obeznanym z klasyczną lustrzanką pokazuję OM-1 to się
    > zastanawiają czy matówka nie wystaje poza aparat.
    > :D

    Chętnie bym to zobaczył. Chociaż w sumie wątpię, aby był wyraźnie
    większy od wizjera w Pentaksie ME (o ile w ogóle większy), bo to
    przestaje być po prostu użyteczne.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 35. Data: 2009-02-20 22:09:29
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-20 22:38:06 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Chętnie bym to zobaczył. Chociaż w sumie wątpię, aby był wyraźnie
    > większy od wizjera w Pentaksie ME (o ile w ogóle większy), bo to
    > przestaje być po prostu użyteczne.

    Są podobne, trzeba by bezpośredniego porównania.
    Chodzi mi o efekt jaki taki celownik wywołuje u ludzi, którzy nigdy nie
    mieli w ręku dobrej mechanicznej lustrzanki.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2009-02-20 22:14:43
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-20 19:37:40 +0100, Kyniu <k...@p...gazeta.pl> said:

    > Pytanie co szybsze i wygodniejsze - wybierac pokretlem punkt AF czy po
    > prostu lekko przesunac aparat.

    A może luknąć na interesujący obiekt i aparat wie, że tam ma ustawić ostrość.
    Kto nie widział analogowego EOS-a 3 w akcji, ten nigdy nie zrozumie.
    Dopóki eye control nie zawita w dslr-ach, dopóty wielopolowe systemy
    pomiaru (im więcej tym gorzej), będą protezą.

  • 37. Data: 2009-02-20 22:16:52
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-20 19:24:43 +0100, "Rakan" <n...@p...fm> said:

    > co dalej?
    > odpowiedz jest trywialna :)
    > zadowoleni klienci, wiecej many na wiecej szkiel dla wiecej lepszych zdjęć
    > co znów daje wiecej zadowolonych klientów...

    W końcu będzie potrzebna ciężarówka na te szkła.
    ;)

  • 38. Data: 2009-02-20 22:18:35
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rakan" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > zadowoleni klienci, wiecej many na wiecej szkiel dla wiecej lepszych zdjęć
    > co znów daje wiecej zadowolonych klientów...
    Na tym 1dmk2 nie dało się tego zarobić?

  • 39. Data: 2009-02-20 22:31:43
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    > Na tym 1dmk2 nie dało się tego zarobić?

    dało sie i pewnie dlugo sie jeszcze da...ale tu wraz ze wzrostem jakości w
    parze idzie komfort pracy.
    Jedynka jest nie do zajechania, dobrze leży w łapce, mozną z nią w błocie
    focic w deszczu itp dlatego nie
    skreslam jej, bo sa sytuacje gdzie 5d2 nie da rady, ale jesli chodzi o
    portret, sluby i inne kotlety, wowczas
    nowa piątka lepiej sie sprawdzi. Przedewszystkim co juz doceniam, duzy
    wyswietlacz. O filmy nie pytajcie, bo nawet nie wiem jak
    to sie wlacza :)
    Raku
    jesli ktos jest z okolic torunia bydzi to mozemy jakis plen dla testu
    zmodzic.

  • 40. Data: 2009-02-20 22:33:43
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Kryhu" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Rakan pisze:
    >
    > Hej

    > Czy masz na myśli słynnego 1dm3 którego Canon zdaje się rok poprawiał i
    > chyba nie do końca naprawił? To faktycznie nie ma on sobie równych ;P

    nie nie ..mowie o uznanym 1dmk2 :)