  • 21. Data: 2009-02-20 14:09:51
    Temat: Re: kupilem 5d2 i co....
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > A jak nie mogłem naostrzyć przy pomocy matówki z klinem i rastrem +
    > muszla powiększająca, to się inni dziwili (chyba na forum Pentaksa, a
    > nie tutaj) ;)
    > Dodam, że obiektyw to 50/1.8, a wizjer nieco większy niż w Nikonie D80
    > (po zastosowaniu muszli powiększającej w moim Pentaksie K100D).

    Też kozakowałem z 300D dopóki nie wymieniłem matówki na klinową.
    Inny problem to tolerancja ustawienia matówek w cyfrakach - to ma być do
    podglądu, a nie do ustawiania ostrości i ta tolerancja jest spora.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 22. Data: 2009-02-20 14:50:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2009, Janko Muzykant wrote:

> [...]
    [...]
    > Inny problem to tolerancja ustawienia matówek w cyfrakach - to ma być do
    > podglądu

    Baaardzo jestem ciekaw czy Was zjedzą zwolennicy "bo w lustrze to
    matówka do ostrzenia jest niezastąpiona" czy się przezornie pochowają ;)
    Bo co jakąś lustrzankę (fakt, wszystko najniższa półka i APS)
    dorwałem to mi dokładnie takie wnioski jak piszecie wychodziły.
    Nijak nie umiem dojść jak to u tych "innych" działa.

    > a nie do ustawiania ostrości i ta tolerancja jest spora.

    Na sam początek obraz w wizjerze jest tak mały, że "właściwej"
    ostrości nie widzę nawet jakby tam była.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2009-02-20 14:59:17
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-20 14:01:29 +0100, l...@l...localdomain said:

    > Super sample? :>

    Nie, super tablice testowe :->

    de Fresz

  • 24. Data: 2009-02-20 15:03:18
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Kokos" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

    > jest super sprzęt, super jakość.. i co dalej?:)

    Super zdjęcia focus test chart'a, czy jak to się zwało...

    Pozdrawiam Przemek

  • 25. Data: 2009-02-20 15:14:05
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
    > Inny problem to tolerancja ustawienia matówek w cyfrakach - to ma być do
    > podglądu, a nie do ustawiania ostrości i ta tolerancja jest spora.

    U mnie w 350D dało się to dość dobrze skorygować, usuwając jedną (jak
    się okazało zbędną) z trzech podkładek pod matówką. Spokojnie daje się
    ostrzyć z otwartym Jupiterem 9 (85/2), Heliosem 44 (58/2) czy Mirem-24
    (35/2). Oczywiście zakładając wymaganą dokładność na poziomie zastosowań
    amatorskich (odbitki 10x15 zupełnie spokojnie, choć może i większe) i
    statyczne sceny. Do bardziej wymagających zastosowań AF byłby jednak
    niezastąpiony.

    --
    Mirek

  • 26. Data: 2009-02-20 16:04:50
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 20 Feb 2009 09:40:28 +0100, Kryhu napisał(a):

    > 50D ma 9 pkt krzyżowych
    > 5d i 5d2 ma 1 pkt krzyżowy

    To moze ja spytam - a wlasciwie ktos to wykorzystuje?

    Bo ja mam:

    o 9-point TTL CMOS sensor
    o Points cross-type for F5.6 or faster lens
    o Center point additionally sensitive with lenses of F2.8 or faster

    I przez wiekszosc czasu jade na tym jednym centralnym jak zapinam 24-70/2.8
    czy 50/1.8.

    Kyniu

  • 27. Data: 2009-02-20 16:13:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Na sam początek obraz w wizjerze jest tak mały, że "właściwej"
    > ostrości nie widzę nawet jakby tam była.

    Na początek to do jasnych szkieł to trzeba tę matówkę dobrze wyjustować,
    co bez kilku, różnej grubości podkładek jest niewykonalne (chyba że ma
    się szczęście i wystarczy to co jest). Inaczej gra nie warta świeczki,
    jeśli i autofokus musi robić korektę przesunięcia w fazie i fotograf na
    matówce.
    Poza tym matówka z klinem i rastrem słabo się spisuje z obiektywami
    ciemniejszymi niż f/4.0. Może to ma coś wspólnego z tą "bazą" o której
    pisze jansal, a może z czymś innym. Na Pentaksie ME nie mam takich
    problemów, ustawia się łatwo i nawet na ciemniejszych szkłach, chociaż
    jeszcze nie sprawdzałem, jak dokładnie jest wyjustowana matówka (testy
    FF/BF dużo trudniej przeprowadzić na analogu ;) ). Ale ten Pentax ma
    akurat tak duży wizjer, że aż za duży - trudno kadr wzrokiem objąć.

    Dlatego jestem zwolennikiem EVILa w aparatach amatorskich i z mniejszymi
    matówkami niż FF. Mało się traci, a bardzo dużo zyskuje.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 28. Data: 2009-02-20 16:38:18
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-20 17:13:03 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Poza tym matówka z klinem i rastrem słabo się spisuje z obiektywami
    > ciemniejszymi niż f/4.0. Może to ma coś
    Raczej nie z bazą, tylko kątem tych klinów i mikro pryzmatów. Ostro nie
    ostro lepiej widać na klinach z większym kątem, ale szybciej ciemnieją
    przy domykaniu obiektywu.
> [...]
    > jest wyjustowana matówka (testy FF/BF dużo trudniej przeprowadzić na
    > analogu ;) ). Ale ten Pentax ma akurat tak duży wizjer, że aż za duży -
    Jak nie obeznanym z klasyczną lustrzanką pokazuję OM-1 to się
    zastanawiają czy matówka nie wystaje poza aparat.
    :D

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2009-02-20 16:41:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > Dlatego jestem zwolennikiem EVILa w aparatach amatorskich i z mniejszymi
    > matówkami niż FF. Mało się traci, a bardzo dużo zyskuje.

    Z chwilą liveview (1:1) wszystkie inne pomysły mogą iść na drzewo -
    dokładność tego rozwiązania jest niedościgniona. Szybkość oczywiście
    nie, ale mówimy o mf.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /człowiek na zdjęciu powinien być uśmiechnięty/

  • 30. Data: 2009-02-20 18:24:43
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Kokos" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

    > ja się spytam..:
    >
    > jest super sprzęt, super jakość.. i co dalej?:)

    co dalej?
    odpowiedz jest trywialna :)
    zadowoleni klienci, wiecej many na wiecej szkiel dla wiecej lepszych zdjęć
    co znów daje wiecej zadowolonych klientów...
    Pozdr
    Raki