  • 21. Data: 2009-05-07 12:53:23
    Temat: Re: jakiego EOS'A warto kupic?
    Od: "Artur" <a...@g...pl>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    <c40d byl koncypowany jako aparat zawodowy w klasie aps-c>

    40D nigdy nie był przez canona określany jako body dla zaowodowców.
    Nawet nowa piątka nie jest dla zawodowców. To ze względu na polskie zarobki
    serii xxD często używają zawodowcy.
    Aparat jak to ładnie napisałeś "zawodowy" to 1Ds i 1D.

  • 22. Data: 2009-05-07 13:15:07
    Od: j...@a...at

    On 7 Mai, 14:53, "Artur" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > serii xxD często używają zawodowcy.
    > Aparat jak to ładnie napisałeś "zawodowy" to 1Ds i 1D.

    stricte biorac uzywane jest pojecie semiprofesjonalny

    czyli pol- profesjonlany

    to "pol" bieze sie z tego ze format aps -.c ma ok polowe wielkosci
    FF

    w przeliczeniu na caly format jest to wiec aparat profesjonalny. - to
    tak formalnie.

    w rzeczywistosci ma np trwale ze stopow magnezowych cialo ( tak jak w
    w 1d ) w przeciwienstwie do pozostalych , a pytajacy chcialby trwalego
    ciala.
    dla sformulowanych w pytaniu warunkow a przede wszystkiem optymalnej
    jakosci do ceny najbardziej w stajni canona podchodzi c 40d.
    c1d jest lepszy ale i znacznie , znacznie drozszy - ponad 7 razy , a
    jakosc odwzorowania jest nieco tylko lepsza - stosunek jakosci do ceny
    bedzie dla c1d znacznie gorszy ( mniej optymalny).

    proste jak but i nie ma co wprowadzac pytajacego w blad radami typu "
    mnie sie wydaje ze ... " przez osoby , ktore tych aparatow w rechach w
    zyciu nie mialy i do tego nie bardzo wiedza co to jest stosunek.

  • 23. Data: 2009-05-07 13:32:06
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > stricte biorac uzywane jest pojecie semiprofesjonalny
    >
    > czyli pol- profesjonlany
    >
    > to "pol" bieze sie z tego ze format aps -.c ma ok polowe wielkosci
    > FF

    LOL ales sobie to wymyslil....
    1d to tez nie w pelni pro aparat bo ma matryce APS-H :)

    XXD to aparaty dla zaawansowanych amatorow...
    ale jesli porownac go z PRO puszka Olka to mozna powiedziec ze tez jest PRO
    :)

    > w przeliczeniu na caly format jest to wiec aparat profesjonalny. - to
    > tak formalnie.

    hehehe

    > w rzeczywistosci ma np trwale ze stopow magnezowych cialo ( tak jak w
    > w 1d ) w przeciwienstwie do pozostalych , a pytajacy chcialby trwalego
    > ciala.

    kurpus chlopie... to jest okreslenie puszki po poslku
    jak slysze cialo od angielskiego body to mnie pikawa boli... zupelnie jak
    slysze tlumaczenia filmow i ich tytulow...

    > dla sformulowanych w pytaniu warunkow a przede wszystkiem optymalnej
    > jakosci do ceny najbardziej w stajni canona podchodzi c 40d.

    tu masz racje to w tej chwili puszka o najlepszym stosunku mozliwosci do
    ceny... przy czym cena jest dosc istotna w tym wszystkim.
    choc 50D takze ma kilka niezaprzeczalnych walorow ktore moga przesadzic o
    zakupie tej puszki...

    > c1d jest lepszy ale i znacznie , znacznie drozszy - ponad 7 razy , a

    5 razy ale taki szczegol

    > jakosc odwzorowania jest nieco tylko lepsza - stosunek jakosci do ceny
    > bedzie dla c1d znacznie gorszy ( mniej optymalny).

    hehe to zalezy... to zupelnie nie do porownania...
    co do optymalnosci to dla niektorych 10 fps moze byc czyms za co dadza sie
    pociac...
    do tego pelne uszczelnienia, zapis na dwoch kartach jednoczesnie, wbudowany
    grip, pancerna konstrukcja, AF z grupowaniem pol...

    > proste jak but i nie ma co wprowadzac pytajacego w blad radami typu "
    > mnie sie wydaje ze ... " przez osoby , ktore tych aparatow w rechach w
    > zyciu nie mialy i do tego nie bardzo wiedza co to jest stosunek.

    No to podobnie jest z twoja ocena na temat 1d :)

    pozdrawiam
    --
    Steel

  • 24. Data: 2009-05-07 13:36:15
    Od: "Artur" <a...@g...pl>

[...]

    Pokaż mi gdzie canon określa xxD jako semi-professional. Dawno nie oglądałem
    katalogów canona ale jakieś 3 lata temu to 5D był tam opisany jako
    semi-professional.

    Rozmiar klatki nie przekłada się na "profesjonalność" body. Nie wiem jak to
    sobie "przeliczyłeś" ale podziwiam Twoją wyobraźnię :)

  • 25. Data: 2009-05-07 13:41:33
    Od: j...@a...at

    > kurpus chlopie... to jest okreslenie puszki po poslku
    > jak slysze cialo od angielskiego body to mnie pikawa boli... zupelnie jak
    > slysze tlumaczenia filmow i ich tytulow...

    zle tlumaczysz

    body & soul

    cialo i dusza

    jakby to bylo :

    korpus i dusza he ?

    korpus to ma boxer , przyjmuje ciosy na korpus
    aparat nie sluzy do przyjmowania ciosow , raczej do delikatnego
    obchodzenia sie jak z cialem kobiecym.

    tlumaczenie na cialo jest o wiele lepsze niz na korpus .

    a wogole to w j . polskim zwyklo sie mowic obudowa

    niby wtajemniczeni z branzy uzywaja jeszcze z niemiecka "werk" tak
    jak zegar ma werk

    cialo jest wyjatkowo dobrym okresleniem i mnie sie podoba,
    musisz z tym zyc.

    XXX

  • 26. Data: 2009-05-07 13:54:28
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):
    > body & soul
    > cialo i dusza

    Jeżeli ciało i dusza miałaby mieć odniesienie do techniki
    fotograficznej, to chodziłoby raczej o podział na hardware i software

    > korpus to ma boxer , przyjmuje ciosy na korpus
    > aparat nie sluzy do przyjmowania ciosow , raczej do delikatnego
    > obchodzenia sie jak z cialem kobiecym.

    Używanie określenia korpus ma o tyle sens, że aparat bez obiektywu,
    lampy, statywu, etc to właśnie taki kadłubek tylko, a nie całe ciało.

    > cialo jest wyjatkowo dobrym okresleniem i mnie sie podoba,
    > musisz z tym zyc.

    Nie mam nic przeciwko słowotwórstwu na grupie, dopóki jest zrozumiale i
    nie myli się jakichś wcześniej ustalonych określeń.

    Mów sobie jak chcesz, ja tam rozumiem :-)

    --
    Mirek

  • 27. Data: 2009-05-07 13:54:57
    Od: j...@a...at

    On 7 Mai, 15:36, "Artur" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Rozmiar klatki nie przekłada się na "profesjonalność" body. Nie wiem jak to
    > sobie "przeliczyłeś" ale podziwiam Twoją wyobraźnię :)

    zobacz sobie jak jest zbudowane cialo w c40d

    solidnie ze stopow magnezu , niemal dokladnie taka sama obsluga jak
    modeli wyzszych.
    jest to ( byl) numer jeden canona w suwerennej klasie aps-c

    kolega - czlonek zpaf uzywa formatu aps i przy jego uzyciu wydal w
    ostatnim czasie pare albumow z forografiami , zreszta zostaly
    wybrane ksiazka miesiaca.

    nie format decyduje czy jest pro czy nie a raczej zastosowanie , z tym
    ze c40d ma b . wiele cech ( choc nie wszystkie , brak np szczelnego
    uszczelnienia) tych modeli , o ktorych zwykli amatorzy i sklepikarze
    mowic "profesjonalne". Trwalosc obudowy o co pyta autor tego tematu w
    c40d jest jak w d1d - gdyz w ten sam sposob wykonana i z tego samego
    rodzaju materialow.

    czy jeszcze chcialbys cos sie dowiedziec . pytaj smialo , jeszcze ma
    czas to wyjasnie .

    brg

    XXX

  • 28. Data: 2009-05-07 13:58:46
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > zle tlumaczysz

    taaaa
    Chcialem zanzaczyc ze nie kazde angielskie slowo ma jedno znaczenie... ale
    widze ze kolega jest ekspertem lingwista....
    poza tym w polskim jest okreslenie "korpus" na puszke z materialme
    swiatloczulym....

    > body & soul
    >
    > cialo i dusza
    >
    > jakby to bylo :
    >
    > korpus i dusza he ?

    pozostawie te ograniczenia umyslu bez komentarza
    http://portalwiedzy.onet.pl/tlumacz.html?qs=body&tr=
    ang-auto&x=0&y=0

    > korpus to ma boxer , przyjmuje ciosy na korpus

    dokladnie... i w tym przypadku takze w angielskim jest uzywane "body"

    > aparat nie sluzy do przyjmowania ciosow , raczej do delikatnego
    > obchodzenia sie jak z cialem kobiecym.

    jak znasz jedno znaczenie slowa to pozostaje mi tylko wspolczuc...

    > tlumaczenie na cialo jest o wiele lepsze niz na korpus .

    hmmm nie jest lepsze... ale mozesz miec inne zdanie... podobnie jak mozesz
    twierdzic ze ziemia jets plaska i w australii chodza do gory nogami

    > a wogole to w j . polskim zwyklo sie mowic obudowa

    obudowa do czego? bo pierwsze slysze... obudowa podwodna do korpusu ok...

    > cialo jest wyjatkowo dobrym okresleniem i mnie sie podoba,
    > musisz z tym zyc.

    Nic, zawsze takich mondrali mozna wrzucac do KF
    jakos przezyje... ale ty z takim "madrym" podejsciem nie zyskasz...

    --
    Steel

  • 29. Data: 2009-05-07 14:04:35
    Od: j...@a...at

    > Nic, zawsze takich mondrali mozna wrzucac do KF
    > jakos przezyje... ale ty z takim "madrym" podejsciem nie zyskasz...
    >
    > --
    > Steel

    a moze rzeczywiscie logicznie uzasadnilem , dlaczego tlumaczenie z
    angielskiego body na cialo a nie na korpus jest jednak lepsze ?

    dla mnie nie do przyjecia sa pojecia body czy tez puszka i nikogo nie
    strasze z tego powodu KF em.
    tez musze z tym zyc.
    jesli okaze sie moje podejscie sluszne , to ludzie zaczna tez uzywac ,
    albo i nie i nic sie zlego nie stanie.

    pzdr

    XXX

  • 30. Data: 2009-05-07 14:07:23
    Od: "Artur" <a...@g...pl>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    <kolega - czlonek zpaf uzywa formatu aps i przy jego uzyciu wydal w
    ostatnim czasie pare albumow z forografiami , zreszta zostaly
    wybrane ksiazka miesiaca.>

    cieszę się niezmiernie (pozdrowienia dla kolegi) ale nie zmienia to faktu,
    że według canona seria xxD nie jest przeznaczona dla zawodowców

    <Trwalosc obudowy o co pyta autor tego tematu w
    c40d jest jak w d1d - gdyz w ten sam sposob wykonana i z tego samego
    rodzaju materialow>

    Miałeś w ogóle w ręku body z serii xD ?

    <czy jeszcze chcialbys cos sie dowiedziec . >

    Dzięki ale chyba nie :)