  • 1. Data: 2009-05-06 10:58:44
    Temat: monitor do obróbki zdjęć
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Proszę mi doradzic jakis sensowny monitor do obróbki zdjęć.
    Może cos 19 cali panorama.
    Cena jest dla mnie istotna, im mniej tym lepiej :-)

    A jak jest z kalibracją? Czy jednorazowa kalibracja załatwia sprawe, czy
    jest to zabieg ktory należy wykonac juz w miejscu zainstalowania
    monitora i okresowo powtarzać? Zmierzam do tego czy kalibrator tez
    powinienem nabyć, jesli tak to jaki/który?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-06 12:40:35
    Temat: Re: monitor do obróbki zdjęć
    Od: a402 <z...@o...pl>

    czy to:
    http://www.datacom24.pl/produkt-Monitory_LCD_Eizo_Mo
    nitor_Eizo_LCD_19-eizo1_17,18.html#AttributesSection
    sie nadaje?

  • 3. Data: 2009-05-06 13:43:52
    Od: "Artur" <a...@g...pl>

    Użytkownik "a402" napisał w wiadomości

    > czy to:
    > http://www.datacom24.pl/produkt-Monitory_LCD_Eizo_Mo
    nitor_Eizo_LCD_19-eizo1_17,18.html#AttributesSection
    > sie nadaje?

    nie

  • 4. Data: 2009-05-06 13:54:23
    Od: "KZ" <n...@a...com.pl>

    a402 wrote:
    > czy to:
    > http://www.datacom24.pl/produkt-Monitory_LCD_Eizo_Mo
    nitor_Eizo_LCD_19-eizo1_17,18.html#AttributesSection
    > sie nadaje?

    Nie. Jeśli już to to http://www.eizo.pl/pl/domowe.html/id=101/FlexScan_S1
    932
    albo http://www.eizo.pl/pl/domowe.html/id=23/FlexScan_S19
    21
    A kalibrator - Eye One Display 2.

    KZ

  • 5. Data: 2009-05-06 13:57:48
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Artur pisze:

    nitor_Eizo_LCD_19-eizo1_17,18.html#AttributesSection

    > nie

    Dziękuje za odpowiedz.
    Czy mógł byś odpowiedziec jeszcze na pierwsza część mojego pytania/prośby:
    "

  • 6. Data: 2009-05-06 13:59:22
    Od: a402 <z...@o...pl>

    KZ pisze:
    nitor_Eizo_LCD_19-eizo1_17,18.html#AttributesSection

> [...]

    Czy skalibrowanie to trudny zabieg? Jakas wiedza informatyczna jest
    potrzebna czy to raczej czynność automatyczna?

    Pozdr

  • 7. Data: 2009-05-06 14:08:54
    Od: "KZ" <n...@a...com.pl>

    a402 wrote:

    > Czy skalibrowanie to trudny zabieg? Jakas wiedza informatyczna jest
    > potrzebna czy to raczej czynność automatyczna?

    Niespecjalnie - czynność w przypadku wspomnianych monitorów automatyczna nie
    jest i wymaga zmiany ustawień monitora sugerowanych przez program, profil
    jest tworzony i umiejscawiany w odpowiednim miejscu automatycznie.

    > Pozdr

    KZ

  • 8. Data: 2009-05-06 14:22:51
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-06 15:59:22 +0200, a402 <z...@o...pl> said:

    > Czy skalibrowanie to trudny zabieg?

    Gwoli ścisłości to, o czym mówisz to "profilowanie".

    > Jakas wiedza informatyczna jest potrzebna czy to raczej czynność automatyczna?

    Wystarczy umiejętność czytania ze zrozumieniem krótkiego tekstu,
    najczęściej po angielsku. I jakieś 10 kliknięć myszą.

    de Fresz

  • 9. Data: 2009-05-06 14:52:32
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    de Fresz napisal:
    > Wystarczy umiejętność czytania ze zrozumieniem krótkiego tekstu,
    > najczęściej po angielsku. I jakieś 10 kliknięć myszą.

    W W700 jak sie przekonalem jest jeszcze zabawniej.
    Dwa klikniecia mysza, zamkniecie pokrywki, odsluchanie
    okolo dwuminutowego miauczenia, potem trzy piski,
    otwarcie pokrywki. Gotowe.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2009-05-06 16:22:39
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Wed, 06 May 2009 12:58:44 +0200, a402 wrote:

    > Proszę mi doradzic jakis sensowny monitor do obróbki zdjęć.
    > Może cos 19 cali panorama.
    > Cena jest dla mnie istotna, im mniej tym lepiej :-)

    19" panorama to maleństwo, przy tej przekątnej radziłbym wziąć
    monitor 3x4.

> [...]
    > monitora i okresowo powtarzać? Zmierzam do tego czy kalibrator tez
    > powinienem nabyć, jesli tak to jaki/który?

    Jeśli oszczędzasz na monitorze to daj sobie spokój z kalibratorem.
    Taniego {więc niestety słabego} monitora nie skalibrujesz poprawnie
    niezależnie od jakości kalibratora a całkiem znośne rezultaty uzyskuje
    się korzystając ze stron z różnego rodzaju wzorcami.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt