  • 31. Data: 2009-05-07 14:10:18
    Temat: Re: jakiego EOS'A warto kupic?
    Od: j...@a...at

    On 7 Mai, 16:07, "Artur" <a...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    > <kolega - czlonek zpaf  uzywa formatu aps i przy jego uzyciu wydal w
    > ostatnim czasie  pare albumow z forografiami  , zreszta zostaly
    > wybrane ksiazka miesiaca.>
    >
    > cieszę się niezmiernie (pozdrowienia dla kolegi) ale nie zmienia to faktu,
    > że według canona seria xxD nie jest przeznaczona dla zawodowców

    stawiam beczke piwa i to oswiadczam publicznie , jezeli wskazesz mi
    stwierdzenie canona , ze ten aparat nie jest przeznaczony dla
    zawodowcow.

    a ja wskaze wiele miejsc gdzie jest mowa o aparacie semi-professional,
    jesli zdecyduje sie doztrwonic troche czasu.

    XXX

  • 32. Data: 2009-05-07 14:14:25
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    > jest to ( byl)  numer jeden canona w suwerennej klasie aps-c

    heheh
    40d nigdy nie był nr 1 u Canona podobnie jak 50d. To są aparaty
    zbudowane dla paru fanatyków którzy są przeświadczeni, że przez ich
    posiadanie stają się zawodowcami :))
    Numerem jeden są marki jeżeli chodzi o jakość i prestiż firmy a jeżeli
    chodzi o sprzedaż zawsze były 3 cyfrówki.
    A z tym pół pro to dowaliłeś:)) nie ma czegoś takiego w żadnych
    katalogach

  • 33. Data: 2009-05-07 14:19:30
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2009 06:41:33 -0700 (PDT), j...@a...at napisał(a):

    > tlumaczenie na cialo jest o wiele lepsze niz na korpus .

    Jakie tłumaczenie? Może poczytaj słownik języka polskiego.

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=cia%B3o
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=korpus

    > a wogole to w j . polskim zwyklo sie mowic obudowa

    Zwykło, tylko na coś innego niż korpus aparatu.
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=obudowa

    --
    Kojer

  • 34. Data: 2009-05-07 14:21:25
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2009 07:04:35 -0700 (PDT), j...@a...at napisał(a):

    > a moze rzeczywiscie logicznie uzasadnilem , dlaczego tlumaczenie z
    > angielskiego body na cialo a nie na korpus jest jednak lepsze ?

    Kolejny raz spytam. Jakie tłumaczenie? To co ty proponujesz to anglicyzm.

    --
    Kojer

  • 35. Data: 2009-05-07 14:24:47
    Od: j...@a...at

    On 7 Mai, 16:14, Howk <p...@p...onet.pl> wrote:

    > heheh
    > 40d nigdy nie był nr 1 u Canona podobnie jak 50d.

    przeciez nikt tutaj nie twierdzi ze c40d/c50 d to numer 1 u canona.

    chyba , ze ja jakis post przeoczylem ?
    mozesz go wskazac ?

    XXX

  • 36. Data: 2009-05-07 14:31:13
    Od: j...@a...at

    On 7 Mai, 16:21, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > Kolejny raz spytam. Jakie tłumaczenie? To co ty proponujesz to anglicyzm.
    >
    > --
    > Kojer

    a moze " body " to polonizm?
    ktory jezyk wyklul sie wczesniej ?

  • 37. Data: 2009-05-07 14:39:44
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2009 07:31:13 -0700 (PDT), j...@a...at napisał(a):

    > a moze " body " to polonizm?

    W zasadzie w anglicyzmach nie ma nic złego ale to jest kalka językowa.

    > ktory jezyk wyklul sie wczesniej ?

    Jest polskie słowo (choć pewnie też wzięte kiedyś z innego języka) korpus
    którego od lat się używa w tym znaczeniu.
    Twoje tłumaczenie jest błędne.

    --
    Kojer

  • 38. Data: 2009-05-07 14:54:51
    Od: j...@a...at

    On 7 Mai, 16:39, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > W zasadzie w anglicyzmach nie ma nic złego ale to jest kalka językowa.

    > Jest polskie słowo (choć pewnie też wzięte kiedyś z innego języka) korpus

    dokladnie tak jest - nie ma w tym nic zlego

    z laciny nie bylo cos jak corpus , corpare , corporare ... ? nie
    pamietam , to bylo dawno , ale z laciny -" cialo"
    po niemiecku körper tez "cialo " po angielsku body - "cialo "

    jakby nie argumentowac najladniejszym i trafionym okresleniem jest
    "cialo"

    > którego od lat się używa w tym znaczeniu.
    > Twoje tłumaczenie jest błędne.
    >
    > --
    > Kojer

    jezeli istnieje slowo korpus ( a ono istnieje chociaz nie jest jedynym
    okreslajacym to urzadzenie) w j . polskim , a my obracamy sie w
    obszarze j . polskiego to nie uwazasz ze uzywanie slowa "body " nie
    jest odpowiednie lub prawidlowe ?
    I ciesze sie , ze poprzez stosowanie polskiego odpowiednika " cialo"
    moze zdamy sobie sprawe z tego , ze posiadamy wlasne okreslenia.
    mnie slowo body wq-wia , ale nie bede przeciez kopal sie z koniem -
    dlatego moje " cialo " kieruje do uzywajacych " body" oni beda
    wiedziec o co chodzi.

    ktos powie body sie przyjelo - ja powiem przyjmie sie i cialo .

    ciao , pa , pa

    XXX

  • 39. Data: 2009-05-08 06:16:48
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2009 07:54:51 -0700 (PDT), j...@a...at napisał(a):

> [...]
    > okreslajacym to urzadzenie) w j . polskim , a my obracamy sie w
    > obszarze j . polskiego to nie uwazasz ze uzywanie slowa "body " nie

    Nie jest prawidłowe.

> [...]
    > mnie slowo body wq-wia , ale nie bede przeciez kopal sie z koniem -
    > dlatego moje " cialo " kieruje do uzywajacych " body" oni beda

    Bzdura. Walnąłeś głupotę a teraz dorabiasz do tego ideologię i tyle.

    --
    Kojer

  • 40. Data: 2009-05-08 07:18:50
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > zobacz sobie jak jest zbudowane cialo w c40d

    Wytrzymaloscia mu daleko do 1dynek solidnoscia takze...

    > solidnie ze stopow magnezu ,
    > niemal dokladnie taka sama obsluga jak
    > modeli wyzszych.

    Nieomal tutaj = prawie... a jak wiemy prawie robi roznice...
    Powiem tylko ze nie miales w rekach chyba 1dynki
    Zmiany niektorych ustawien przy gornym wyswietlaczu to zdecydowanie gorsze
    rozwiazanie niz w 1dynkach po lewj stronie gdzie wolna reka moze spokojnie
    siegnac...
    wieksze mozliwosci konfiguracji korpusu, rownolegly zapis lub kombinowany
    jpg tu a raw na druga karte

> [...]
    >
    > kolega - czlonek zpaf uzywa formatu aps i przy jego uzyciu wydal w
    > ostatnim czasie pare albumow z forografiami , zreszta zostaly

    Kazdy uzywa to co lubi... i generalnie to czy jest ktos czlonkiem ZPAF czy
    ZPFP czy czegos tam jeszcze nie powoduje ze korpus staje sie PRO czy
    SEMI-PRO czy amatorska...
    To fotograf robi zdjecia nie korpus... bez odpowiednich szkiel nie da sie
    zrobic zdjec... (pomijam dekielki otworkowe na llegro sprzedawane :) )

    > nie format decyduje czy jest pro czy nie a raczej zastosowanie , z tym

    No to w takim razie jesli koles uzyje 1000D do robienia fotek za kase i
    zrobi swietne fotki to czy puszka awansuje do miana (SEMI-)PRO?

    > ze c40d ma b . wiele cech ( choc nie wszystkie , brak np szczelnego
    > uszczelnienia) tych modeli , o ktorych zwykli amatorzy i sklepikarze
    > mowic "profesjonalne".

    No jesli bazujesz na wypowiedziach amatorow (np majacych kompakty czy
    korpusy canona XXXD) czy sklepikarzy to hmmmm
    fakt ze dwucyfrowe korpusy maja jedno kolko wiecej czy joystik do wyboru pol
    af i lepsze rozlozenie przyciskow nie znaczy ze puszka od razu awansuje jako
    (SEMI-)PRO
    W nikonie d90 np tez sa dwa kolka... szczelnosc jest podobna... czy to
    znaczy ze aparat robi sie (SEMI-)PRO?

    > Trwalosc obudowy o co pyta autor tego tematu w
    > c40d jest jak w d1d - gdyz w ten sam sposob wykonana i z tego samego
    > rodzaju materialow.

    Jesli pytajacy nie bedzie rzucal aparatem o sciane to i plastikowy korpus
    trzycyfrowy wytrzyma rownie dlugo...
    Na prawde nie miales w rece jedynek ze porownujesz jakosc i budowe do serii
    dwucyfrowej.... to zupelnie inna liga...

    --
    Steel