  • 1. Data: 2009-05-05 22:27:56
    Temat: Statyw - dwie propozycje (do 300 zł)
    Od: "Piotr Zedański" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cześć ;)

    Rozglądam się za statywem do mojego 350D z gripem (w perspektywie 40D z
    gripem) + obiektyw wielkości mniej więcej 70-300 apo sigmy + czasem zewnętrza
    lampa.

    Na allegro znalazłem dwie propozycje, obie w porównywalnej cenie, nie chcę
    wydawać więcej niż 300 zł.

    http://www.allegro.pl/item617619902_profesjonalny_sl
    ik_pro_330_dx_330dx_pokrowrowiec.html

    http://www.allegro.pl/item622713362_goldphoto_zestaw
    _stat_yh324_glow_yh420_gratis.html

    Mam dwa pytania:

    - co Polecacie: SLIKa czy te chińskie podróbki Manfrotto, czytałem że dość
    dobre...

    - jeśli to "chińskie Manfrotto" to lepiej z głowicą trójosiową (link wyżej),
    czy kulową (link niżej):
    http://www.allegro.pl/item622716467_goldphoto_zestaw
    _stat_yh324_glow_yh433_gratis.html

    Dzięki za podpowiedzi.
    Piotr Z.

  • 2. Data: 2009-05-05 22:52:39
    Temat: Re: Statyw - dwie propozycje (do 300 zł)
    Od: Nazgul <...@v...pl>

    Piotr Zedański pisze:
    [ciach!]
    A 310 może być?
    Bo jak tak, to polecam Sherpe 450:

    http://www.allegro.pl/item628336835_inter_foto_velbo
    n_sherpa_450r_450_r_pokrsosnowiec.html

    Główna zaleta tego statywu to to, że nóżki nei maja stabilizatorów do
    centralnej kolumny i statyw można precyzyjnei ustawiać na krzywościach
    terenowych a dwa - że io ile wiem centralną kolumnę mozna wyjąć i
    zamontować odwrotnie co się przydaje do macro.
    --
    "Komunizm to ustrój, w którym lud pracujący miast i wsi będzie zjadał
    owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"

  • 3. Data: 2009-05-06 18:00:25
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    Użytkownik "Piotr Zedański" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:gtqehc$7mb$1@inews.gazeta.pl...

    podlaczam sie z pytaniem, niemal to samo co Piotr, ktorego jak podejmie
    decyzje - prosze o podzielenie sie nia na grupie :)

  • 4. Data: 2009-05-06 18:08:25
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    Na targach w Łodzi dobre wrażenie zrobił na mnie ten:

    http://www.funsports.pl/p,pl,295,statyw+wt+666.html

    Wyglądał solidnie, stabilnie, za 130 zł można do niego dokupić głowicę
    pistoletową. Wady to niestety spory ciężar i podejrzane zatrzaski
    blokowania nóg. Wyglądały jak odlane z miękkiego stopu aluminium.
    Chętnie bym poczytał opinie użytkowników.
    M..M

  • 5. Data: 2009-05-14 23:33:06
    Od: Pawel Brzozowski <b...@y...ru>

    dziadek69 pisze:
    > podlaczam sie z pytaniem, niemal to samo co Piotr, ktorego jak podejmie
    > decyzje - prosze o podzielenie sie nia na grupie :)

    Używam tego YH324, praktycznie wierna kopia Manfrotto, nawet płytka
    szybkozłączki pasuje idealnie z manfronciaka. Sam statyw duży (bez
    kolumny centralnej sięga mi do wysokości oczu - około 175-180 cm) i
    stabilny - z racji zainteresowań podróżniczo-trekkingowych może nawet
    zbyt duży (czyt. ciężki), ale coś za coś ;)

    Uwaga na imbusowy kluczyk, jest ze stosunkowo miękkiego metalu i łatwo
    go zharatać (łącznie ze srubami). Najlepiej miec ze sobą jakiś porządny
    imbus.

    Osobiście wolę głowicę trójosiową, choć przez te odstające pokrętła
    można czasem cholery dostać, przeciskając się przez ciasne przejścia ze
    statywem przypiętym do plecaka. Jednak do panoram jest super, z tego co
    zerknąłem na szybko, GoldPhoto chyba nie ma w ofercie głowicy kulowej z
    możliwością obrotu wokół osi statywu, a robienie panoram głowicą kulową
    bez tego ficzera jest dość uciążliwe.

    Myslę, że można go polecić, choć dla osób które mają poniżej 160-170 cm
    wzrostu wystarczy raczej mniejszy model, chyba YH314.

    Pozdr!
    --
    Paweł Brzozowski
    ___________________________________

    fotografia w Twórczych Bieszczadach
    http://www.fotowarsztaty.com

    e-gory.pl najwyższy poziom górski
    http://www.e-gory.pl

  • 6. Data: 2009-05-15 06:54:56
    Od: "tramp" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel Brzozowski" <b...@y...ru> napisał w wiadomości

> [...]
    > racji zainteresowań podróżniczo-trekkingowych może nawet zbyt duży (czyt.
    ***
    też polecam, tylko ja wolę głowicę kulową - YH 430

    Grzegorz