eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programminggry z niepełną informacją i montecarlo › gry z niepełną informacją i montecarlo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " M.M." <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: gry z niepełną informacją i montecarlo
    Date: Tue, 8 May 2012 21:18:07 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 36
    Message-ID: <joc2ie$hj0$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1336511887 18016 172.20.26.238 (8 May 2012 21:18:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 8 May 2012 21:18:07 +0000 (UTC)
    X-User: mariotti
    X-Forwarded-For: 89.229.34.123
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:197131
    [ ukryj nagłówki ]

    Hej

    Mamy daną jakąś grę z niepełną informacją, np. grę
    karcianą w tysiąca. Dysponujemy komputerem z dowolnie
    dużą mocą obliczeniową. Trzeba napisać algorytm którego
    na dłużą metę (w dużej ilości gier) nie pokona żaden
    inny algorytm, a co najwyżej z nim zremisuje. Jaki to
    powinien być algorytm?

    Niby znam odpowiedź na to pytanie. Niby wystarczy dla wielu
    losowych rozdań przeszukać drzewo gry. Ale jakoś nie potrafię
    uwzględnić w tym wszystkim informacji z poprzednich ruchów i
    blefowania.

    Zwykle zakładamy że nasi przeciwnicy zagrają optymalnie. Załóżmy
    że jeden z przeciwników w pierwszym ruchu kładzie np. asa kier.
    Co powinien w takiej sytuacji zrobić optymalny algorytm? Chyba
    powinien przeanalizować wszystkie możliwe rozdania i następnie
    wziąć tylko te w których położenie asa kier jest dla naszego
    przeciwnika ruchem optymalnym. W ten sposób algorytm zawęzi
    zbiór możliwych kart jakie może posiadać nasz przeciwnik. Wszystko
    byłoby pięknie, gdyby nasz przeciwnik nie wiedział o tym, że
    właśnie dokonamy takiej analizy. Więc nasz przeciwnik czasami
    wykona ruch nieoptymalny właśnie po to, aby taka analiza przynosiła
    nam możliwie mało korzyści.

    No i właśnie tutaj się gubię. Jaki algorytm zagra optymalnie w
    tysiąca? Jaki algorytm będzie optymalnie blefował i uwzględniał
    optymalne blefowanie u przeciwników?

    Pozdrawiam



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: