-
Data: 2012-05-09 10:08:54
Temat: Re: gry z niepełną informacją i montecarlo
Od: Roman W <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tuesday, May 8, 2012 10:18:07 PM UTC+1, M.M. wrote:
> Hej
>
> Mamy dan� jak�� gr� z niepe�n� informacj�, np. gr�
> karcian� w tysi�ca. Dysponujemy komputerem z dowolnie
> du�� moc� obliczeniow�. Trzeba napisa� algorytm kt�rego
> na d�u�� met� (w du�ej ilo�ci gier) nie pokona �aden
> inny algorytm, a co najwy�ej z nim zremisuje. Jaki to
> powinien byďż˝ algorytm?
>
> Niby znam odpowiedďż˝ na to pytanie. Niby wystarczy dla wielu
> losowych rozdaďż˝ przeszukaďż˝ drzewo gry. Ale jakoďż˝ nie potrafiďż˝
> uwzgl�dni� w tym wszystkim informacji z poprzednich ruch�w i
> blefowania.
>
> Zwykle zak�adamy �e nasi przeciwnicy zagraj� optymalnie. Za��my
> �e jeden z przeciwnik�w w pierwszym ruchu k�adzie np. asa kier.
> Co powinien w takiej sytuacji zrobiďż˝ optymalny algorytm? Chyba
> powinien przeanalizowa� wszystkie mo�liwe rozdania i nast�pnie
> wzi�� tylko te w kt�rych po�o�enie asa kier jest dla naszego
> przeciwnika ruchem optymalnym. W ten spos�b algorytm zaw�zi
> zbi�r mo�liwych kart jakie mo�e posiada� nasz przeciwnik. Wszystko
> by�oby pi�knie, gdyby nasz przeciwnik nie wiedzia� o tym, �e
> w�a�nie dokonamy takiej analizy. Wi�c nasz przeciwnik czasami
> wykona ruch nieoptymalny w�a�nie po to, aby taka analiza przynosi�a
> nam mo�liwie ma�o korzy�ci.
>
> No i w�a�nie tutaj si� gubi�. Jaki algorytm zagra optymalnie w
> tysi�ca? Jaki algorytm b�dzie optymalnie blefowa� i uwzgl�dnia�
> optymalne blefowanie u przeciwnik�w?
Podobne problemy czesto rozwiazuje sie w matematyce finansowej. Jezeli zalozysz, ze
gra trwa maksymalnie N ruchow (to chyba jest prawda dla tysiaca?), to drzewko gry
mozesz po prostu przejsc od konca. To powinno uwzglednic blefy.
Poczytaj o metodach wyceny opcji amerykanskich na drzewach i metoda "least squares
Monte Carlo".
RW
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.12 11:58 M.M.
- 09.05.12 13:11 Edek Pienkowski
- 09.05.12 15:14 M.M.
- 09.05.12 18:43 Edek Pienkowski
- 09.05.12 19:15 Edek Pienkowski
- 10.05.12 03:20 M.M.
- 10.05.12 08:02 Paweł Kierski
- 10.05.12 08:33 voy
- 09.05.12 13:52 Roman W
- 09.05.12 16:15 Roman W
- 15.05.12 17:36 M.M.
- 15.05.12 18:01 Edek Pienkowski
- 15.05.12 19:31 M.M.
- 15.05.12 20:31 Edek Pienkowski
- 17.05.12 14:20 profesor fir
Najnowsze wątki z tej grupy
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=
- 2024-10-07 policja szuka
- 2024-10-07 Nowy akt zasadniczy
- 2024-10-07 KIA nas dyma
- 2024-10-07 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-10-07 Warszawa => Sales Development Representative (z j. niemieckim) <=
- 2024-10-06 miles per gallon
- 2024-10-06 Strefa czystego powietrza
- 2024-10-06 Prawdziwy ekologiczny samochód
- 2024-10-05 Stało się...
- 2024-10-05 skodeczka up
- 2024-10-04 Wieszanie się przy aktywnym SMP
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Developer React Native <=
- 2024-10-05 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=