eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programminggry z niepełną informacją i montecarloRe: gry z niepełną informacją i montecarlo
  • Data: 2012-05-09 13:11:10
    Temat: Re: gry z niepełną informacją i montecarlo
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 09 May 2012 09:58:21 +0000, M.M. napisal:

    > Roman W <b...@g...pl> napisał(a):
    >
    >> Podobne problemy czesto rozwiazuje sie w matematyce finansowej. Jezeli
    >> zalozysz, ze gra trwa maksymalnie N ruchow (to chyba jest prawda dla
    >> tysiaca?), to drzewko gry mozesz po prostu przejsc od konca. To powinno
    >> uwzglednic blefy.
    >> Poczytaj o metodach wyceny opcji amerykanskich na drzewach i metoda "least
    >> squares Monte Carlo".
    >
    > Może gra w tysiąca do wyrobienia sobie wstępnego poglądu jest nadal zbyt
    > rozbudowana. Może powinienem posłużyć się jakąś prostszą grą. Z kolei
    > nie wiem czy prostszej grze stosowanie blefów będzie miał jakikolwiek
    > sens...
    >
    > Może taka gra:
    [...]
    >
    > Jak powinien wyglądać algorytm który nigdy nie przegra w taką grę?
    > Interesuje mnie taki algorytm wraz z dowodem matematycznym że jest
    > algorytmem optymalnym.

    Tit-for-tat przeradza się w tit-for-tat-if-cannot-abuse-opponent.
    W psychologii trudno o dowody formalne.

    Edek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: