  • 11. Data: 2011-09-20 08:48:56
    Temat: Re: Rtęć w świetlówkach i kineskopach.
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > Czy mogę sobie tą rtęć wpuścić do starej żarówki i zrobić ekologiczną
    > świetlówkę ?

    Przepraszam, żarówkę energoosczędną. Słowo świetlówka jest niepoprawne
    politycznie. Mam nadzieję, ze nowe regulacje nakażą ze względu na ochronę
    środowiska (rtęć!!!) eliminację swietlówek na rzecz żarówek
    energooszczędnych.

  • 12. Data: 2011-09-20 10:07:56
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Ale kineskop pozbawiony rtęci już nigdy nie będzie działał ;)

    Ależ będzie, jako taki zajebisty stylowy przycisk do papieru :)

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 13. Data: 2011-09-20 10:27:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Desoft" napisał w wiadomości

    >Ufff to znaczy, że mogę wyciągać rtęć z kineskopów.

    Trzeba by zajrzec do ustawy, bo cos mi chodzi ze zabroniony jest
    "demontaz sprzetu wycofanego z eksploatacji".

    Prawie to samo, ale prawie czyni roznice :-)

    J.

  • 14. Data: 2011-09-20 10:35:07
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F napisał:
    [...]
    > Trzeba by zajrzec do ustawy, bo cos mi chodzi ze zabroniony jest
    > "demontaz sprzetu wycofanego z eksploatacji".

    Eksploatować można na różne sposoby :)

  • 15. Data: 2011-09-20 10:36:23
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Trzeba by zajrzec do ustawy, bo cos mi chodzi ze zabroniony jest
    > "demontaz sprzetu wycofanego z eksploatacji".
    >
    > Prawie to samo, ale prawie czyni roznice :-)

    W sklepach pojawiły się już żarówki 100W. Coś mają zmienione w nazwie i są
    "zgodne".
    Jeżeli zabroniony jest demontaż sprzętu wycofanego z eksploatacji, to należy
    najpierw zdemontować sprzęt, a potem jako nienaprawialny wycofać z
    eksploatacji.

    --
    Desoft

  • 16. Data: 2011-09-20 15:20:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Desoft" <D...@i...pl> wrote in message

    > Dlaczego? kineskop nie potrzebuje rtęci do działania,
    > To ci popaprani ekolodzy włozyli rtęć do kineskopu.
    > Ciekawe, że jak ktoś jest inteligentny inaczej, to zostaje ekologiem.

    Ale to nie ten człowiek z ElektroEko napisał o rtęci w kineskopach
    tylko inteligentny inaczej autor artykułu z Chipa. Nie wiem czy
    ten autor jest ekologiem, ale wiemy że jest inteligentny inaczej.
    A może to po prostu błąd edytorski już po napisaniu artykułu?

  • 17. Data: 2011-09-20 15:38:05
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Czyli z kineskopu można zrobić świetlówkę ???
    > http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Rozmontowales-st
    ary-sprzet-Grozi-ci-kara,wid,13793213,wiadomosc.html
    ?ticaid=1d0d7
    Skąd w kinolu rtęć? Chyba raczej ziemie rzadkie. No ale to info od
    ignorantów dla ignorantów.

    JanuszR

  • 18. Data: 2011-09-20 16:36:28
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "JanuszR" <r...@o...pl> wrote in message news:j5ac0u$a52$1@news.onet.pl...
> [...]
    ?ticaid=1d0d7
    > Skąd w kinolu rtęć? Chyba raczej ziemie rzadkie. No ale to info od

    "...dla ignorantów"

    Janusz, doskonale podsumowałeś tę dyskusję. Sporo piszących zachowało się właśnie jak
    ignoranci, siląc się na nic nie warte dowcipy.

  • 19. Data: 2011-09-21 11:30:22
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 20 Sep 2011 12:36:23 +0200,
    Desoft <D...@i...pl> screamed:

    > W sklepach pojawiły się już żarówki 100W. Coś mają zmienione w nazwie i są
    > "zgodne".

    Te, które kupiłem ostatnio miały na pudełku logo przekreślonego domu.
    Czyli jakoś się obejść ograniczenia da. :)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 13:29:52 user up 12932 days, 1:24, 1 user, load average: 0.99, 0.10, 0.15 ]

    eternity, n.: The length of time between when you come and he leaves.

  • 20. Data: 2011-09-21 17:05:25
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 21.09.2011 13:30, Artur M. Piwko pisze:

    > Te, które kupiłem ostatnio miały na pudełku logo przekreślonego domu.
    > Czyli jakoś się obejść ograniczenia da. :)

    Zwykłe przeniesienie odpowiedzialności. Teraz ewentualne przestępstwo
    popełni klient, a nie producent ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz