  • 1. Data: 2011-09-18 16:11:36
    Temat: przechowywanie akumulatorków
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    Ktoś wie jak przechowuje się akumulatorki? czy lepiej co jakiś czas je
    ładować, czy nie ma takiej potrzeby i mogą być cały czas rozładowane? np.
    takie jak do wkrętarki używanej raz do roku.

  • 2. Data: 2011-09-18 17:04:36
    Temat: Re: przechowywanie akumulatorków
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20110701" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:j5557o$5eq$1@news.onet.pl...
    > Ktoś wie jak przechowuje się akumulatorki? czy lepiej co jakiś czas je
    > ładować, czy nie ma takiej potrzeby i mogą być cały czas rozładowane? np.
    > takie jak do wkrętarki używanej raz do roku.
    każde inaczej sie przechowuje

  • 3. Data: 2011-09-18 17:49:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > ładować, czy nie ma takiej potrzeby i mogą być cały czas rozładowane? np.
    > takie jak do wkrętarki używanej raz do roku.

    Wszystko zalezy od rodzaju akumulatora.

    Inaczej traktuje sie kwasowe, inaczej zasadowe, itd.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-09-18 19:02:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "identifikator: 20110701" <N...@g...pl> wrote in message
    > Ktoś wie jak przechowuje się akumulatorki? czy lepiej co jakiś czas je
    > ładować, czy nie ma takiej potrzeby i mogą być cały czas rozładowane?
    > np. takie jak do wkrętarki używanej raz do roku.

    W wiertarce zapewne masz NiCd, a te się przechowuje rozładowane.
    Wręcz najlepiej przechowywać całkiem ZWARTE +/-.
    To oczywiście koliduje z przyjemną sprawą jaką daje trzymanie
    wiertarki zawsze naładowanej, gotowej w momencie gdy jest
    potrzebna a nie dwie godziny od momentu gdy sobie przypomnimy
    ją zacząć ładować. Na dodatek trzeba by rozładowywać aku po pracy
    a nie zostawiać w połowie naładowane bo będą problemy z "pamięcią".

  • 5. Data: 2011-09-18 19:27:44
    Od: "SP4OLN" <S...@g...com>

> [...]
    > ładować, czy nie ma takiej potrzeby i mogą być cały czas rozładowane? np.
    > takie jak do wkrętarki używanej raz do roku.

    Dla przykładu trochę rozbieżne dane
    na temat przechowywania Ni-Cd :-)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ni-Cd
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ni-Cd
    Ofc. angielska wersja jest poprawniejsza

    --
    SP4OLN

  • 6. Data: 2011-09-19 00:07:40
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Ktoś wie jak przechowuje się akumulatorki? czy lepiej co jakiś czas je
    > ładować, czy nie ma takiej potrzeby i mogą być cały czas rozładowane?
    > np. takie jak do wkrętarki używanej raz do roku.

    Przykra prawda jest taka, że niezależnie od Twoich starań dobre
    wytrzymają wiele lat a kiepskie rok a bardziej to zależy od szczęścia
    niż producenta, wystarczy że padnie jedno z kilkunastu ogniw połączonych
    w szereg. Posiadanie naładowanej wiertarki nie posiadającej ogniw
    litowych to też loteria, jedne po roku maja jeszcze ze 30% ładunku a
    inne po miesiącu są rozładowane.

    Mam kilka elektronarzędzi z akumulatorami i nie ładuję ich bez potrzeby
    tylko przed pracą, tylko wiertarkę z bateria litowa utrzymuję w stanie
    pełnej gotowości a i tak jak napisałem po pół roku jedne nadają się do
    pracy a inne są puste jak głowa posłanki S...

    W przypadku elektronarzędzi najważniejszy parametr to wysoka wydajność
    prądowa a dopiero na drugim miejscu pojemność a nie mam pewności czy
    metody przechowywania nastawione na utrzymanie pojemności jednocześnie
    zapewniają utrzymanie małej rezystancji wewnętrznej ogniw bo niestety
    degeneracja ogniwa tak czy siak postępuje z czasem i sposobem
    użytkowania. A te z dużą wydajnością maja zazwyczaj spore samorozładowanie.

  • 7. Data: 2011-09-20 06:08:38
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > pełnej gotowości a i tak jak napisałem po pół roku jedne nadają się do
    > pracy a inne są puste jak głowa posłanki S...
    Polecam fora modelarskie tam wiele pisza na ten temat

  • 8. Data: 2011-09-20 21:07:20
    Od: "cation" <c...@m...wp.pl>

    A tak przy temacie akumulatorów, czy ktoś wie dlaczego w oświetleniu
    awaryjnym (lampy ewakuacyjne itp) stosuje się te nieszczęsne NiCd a nie po
    prostu kwasowe żelowe Pb ????

  • 9. Data: 2011-09-21 08:38:28
    Temat: Re: przechowywanie akumulatork?w
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik cation napisał:
    > A tak przy temacie akumulatorów, czy kto? wie dlaczego w o?wietleniu
    > awaryjnym (lampy ewakuacyjne itp) stosuje sie te nieszczesne NiCd a nie po
    > prostu kwasowe ?elowe Pb ????

    ze względu na trwałość i odporność na przeładowanie (małym prądem
    podtrzymującym)

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 10. Data: 2011-09-21 10:47:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-21 10:38, AlexY pisze:

    > ze względu na trwałość i odporność na przeładowanie (małym prądem
    > podtrzymującym)

    W kinach i gdzieniegdzie w wojskowości do oświetlenia awaryjnego używało
    się akumulatorów zasadowych. Były w obudowach identycznych jak "ciężkie"
    samochodowe.
    Wytrzymywały po kilkadziesiąt lat.

    Ale to trochę inna liga ;)

    --