  • 1. Data: 2011-09-18 18:02:03
    Temat: Smart-Ups 1250 źle pokazuje obciążenie
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    UPS został zdjęty z posterunku jako sprawny 100%, tyle że z zużytymi mocno
    akumulatorami.
    Po dwóch latach zaszła konieczność ponownego jego użycia, zostały
    zamontowane nowe akumulatory i okazało się że zaniża wskazania obciążenia o
    50% w całym zakresie zarówno na ledach na panelu jak i programem Powerchute.
    Wydawało mi się że to tylko sprawa kalibracji jak Smarta 1400 którego używam
    ciągle ale nie.
    Smarta 1400 jak i inne tej rodziny można dostroić ręcznie w trybie
    terminalowym i wydawało by się że to samo dotyczy modelu 1250.
    O ile mogę go odpytywać poleceniami w trybie terminalowym i podaje mi
    napięcia zasilania, progi, napięcie akumulatorów, numer seryjny, temperatury
    itp. to nie mogę wejść w tryb PROG tak jak w modelu 1400.
    W 1400 wystarczy dwa razy nacisnąć 1 w odstępie 1,5-3,5 sekund i UPS
    potwierdza komunikatem PROG. Od tej chwili mogę zmieniać istotne parametry
    UPSa. Niestety model 1250 nie chce wejść w tryb PROG. Próbowałem na wiele
    sposobów przez kilka godzin i nic.
    Przekopałem neta na okoliczność problemu... niestety zero informacji na
    temat tego modelu i jego przypadłości.
    Swoją drogą zastanawiam się teraz jak przeprowadzić kalibrację tego UPSa bez
    możliwości wejścia w tryb PROG.
    Powoli zaczynam podejrzewać że ten model jako 1 generacja nie ma wszystkich
    możliwości co model 1400 który jest 2 generacji a fakt zaniżania to po
    prostu usterka.

    Są tu jacyś spece? Jakieś podpowiedzi?

    Marek

  • 2. Data: 2011-09-19 21:15:47
    Temat: Re: Smart-Ups 1250 źle pokazuje obciążenie
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Powoli zaczynam podejrzewać że ten model jako 1 generacja nie ma
    > wszystkich możliwości co model 1400 który jest 2 generacji a fakt
    > zaniżania to po prostu usterka.

    Kalibrowałeś przy jakim obciążeniu?
    W APC trzeba to robić minimum na >80% obciążenia inaczej lipa.

    Pozdr. TC

  • 3. Data: 2011-09-20 08:25:20
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Kalibrowałeś przy jakim obciążeniu?
    > W APC trzeba to robić minimum na >80% obciążenia inaczej lipa.

    Obciążałem halogenami o łącznej mocy 600W.
    Problem w tym że nie bardzo się da użyć programów do kalibracji bo one także
    nie potrafią wejść w tryb PROG tego akurat UPSa.
    W tym UPSie jedyny sposób kalibracji to wpisanie polecenia D. Coś tam niby
    kalibruje, tzn. przełącza się na tryb podtrzymania i trwa to aż do
    rozładowania akumulatora ale nadal moc pokazuje zaniżoną. Zastanawiam się
    czy to nie jest tak, że podczas kalibracji należy mu podać pełne obciążenie
    900W i wtedy UPS przyjmuje to jako rozmiar skali do poźniejszych wskazań
    obciążeń.

    Marek