  • 1. Data: 2011-09-19 13:17:48
    Temat: Rtęć w świetlówkach i kineskopach.
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Czyli z kineskopu można zrobić świetlówkę ???
    http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Rozmontowales-st
    ary-sprzet-Grozi-ci-kara,wid,13793213,wiadomosc.html
    ?ticaid=1d0d7

  • 2. Data: 2011-09-19 15:56:24
    Temat: Re: Rtęć w świetlówkach i kineskopach.
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    W dniu 2011-09-19 15:17, Marek pisze:
    > Czyli z kineskopu można zrobić świetlówkę ???
    > http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Rozmontowales-st
    ary-sprzet-Grozi-ci-kara,wid,13793213,wiadomosc.html
    ?ticaid=1d0d7

    Coś czuję że za niedługo nie będzie można wymieniać samemu baterii w
    sprzęcie elektronicznym, a i używanie może być uzależnione od zdania
    odpowiedniego egzaminu.

    Maksymilian Dutka

  • 3. Data: 2011-09-19 16:02:55
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Maksymilian Dutka" <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com> napisał w
    wiadomości news:j57on9$cc3$1@inews.gazeta.pl...

    > Coś czuję że za niedługo nie będzie można wymieniać samemu baterii w
    > sprzęcie elektronicznym, a i używanie może być uzależnione od zdania
    > odpowiedniego egzaminu.

    Już kiedyś było. Karalne jest nielegalne przetwarzanie odpadów. Do
    momentu aż starego TV nie wyrzucisz, to odpadem on nie jest.

  • 4. Data: 2011-09-19 17:30:51
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Już kiedyś było. Karalne jest nielegalne przetwarzanie odpadów. Do
    > momentu aż starego TV nie wyrzucisz, to odpadem on nie jest.

    Ufff to znaczy, że mogę wyciągać rtęć z kineskopów.

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2011-09-19 21:01:28
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > Ufff to znaczy, że mogę wyciągać rtęć z kineskopów.

    Ale kineskop pozbawiony rtęci już nigdy nie będzie działał ;)

  • 6. Data: 2011-09-20 05:03:05
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Ale kineskop pozbawiony rtęci już nigdy nie będzie działał ;)

    Dlaczego? kineskop nie potrzebuje rtęci do działania, To ci popaprani
    ekolodzy włozyli rtęć do kineskopu.
    Ciekawe, że jak ktoś jest inteligentny inaczej, to zostaje ekologiem.

    --
    Desoft

  • 7. Data: 2011-09-20 05:30:57
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 20.09.2011 07:03, Desoft pisze:

    > Dlaczego? kineskop nie potrzebuje rtęci do działania,

    Ale już sama próba wydobycia tej rtęci spowoduje, że kineskop już nigdy
    nie będzie działał ;-)

    To ci popaprani
    > ekolodzy włozyli rtęć do kineskopu.
    > Ciekawe, że jak ktoś jest inteligentny inaczej, to zostaje ekologiem.

    A bo tam na szyjce kineskopu jest taka srebrzysta plama na szkle podobna
    jak w świetlówkach... to pewnikiem musi być rtęć !!! ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 8. Data: 2011-09-20 06:05:43
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Desoft" <D...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ekolodzy włozyli rtęć do kineskopu.
    > Ciekawe, że jak ktoś jest inteligentny inaczej, to zostaje ekologiem.

    możesz, pod warunkiem że używasz na własne potrzeby w warunkach domowych
    .)))) ale dom musi być odpowiednio przygotowany na użytkowanie rtęci , patrz
    dyrektywy unijne . ))))))))

  • 9. Data: 2011-09-20 08:42:26
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Sep 2011 07:03:05 +0200, Desoft napisał(a):

    > Dlaczego? kineskop nie potrzebuje rtęci do działania, To ci popaprani
    > ekolodzy włozyli rtęć do kineskopu.

    Dlatego wrzuciłem na grupę ten link :))

  • 10. Data: 2011-09-20 08:46:48
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Sep 2011 08:05:43 +0200, Marek S napisał(a):

> [...]
    > .)))) ale dom musi być odpowiednio przygotowany na użytkowanie rtęci , patrz

    Czy mogę sobie tą rtęć wpuścić do starej żarówki i zrobić ekologiczną
    świetlówkę ?