    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 13 Jul 2021 18:48:30 +0200

    On Tue, 13 Jul 2021 18:04:59 +0200, SW3 wrote:
    > Ciągła zakazuje. Ale jest też przerywana.

    > Rezerwację można zmienić. Ja bym proponował dla oznakowania tymczasowego
    > czerwony.

    albo nowy kolor dla tej nowej linii - czy musimy "po amerykansku"
    robic?

    Albo ... moze wcale niepotrzebny inny kolor, tylko jakas konsekwencja
    w uzywaniu bialej linii.

    > Śnieg wiadomo. Na szczęście u nas przez większość czasu jezdnie nie są
    > pokryte śniegiem.

    Czasem jednak sa, i wtedy tez musi dzialac.

    No dobra - jesli ma sluzyc tylko rozpoznaniu kierunku, to nie musi
    dzialac zawsze, wazne, ze przez 98% czasu pomoze.
    Za to u siebie narzekam na mocno "pofalowane" linie pasow ... a
    magistrat oczywiscie odsniezac nie zamierza.
    Przyjedzie jakis "obcomiastowiec", i skad ma wiedziec, ze tu sie pasy
    lekko wichruja?

    > To zarówno N jak i W będzie dobre. Dopóki oznaczenie nie jest przeciwne
    > to nie widzę problemu. Kłopot byłby dopiero przy drodze, która
    > przebiegałaby po kolei we wszystkich czterech kierunkach (oczywiście w
    > skali makro, nie na jakichś serpentynach).

    Berliner Ring.
    A wkrotce moze i pare polskich :-)

    > Pewnie są to miejscowości, w których droga się kończy/zaczyna.

    Dokladnie. Tylko kto zna wszystkie najmniejsze wioseczki w Polsce?
    Zreszta - skoro autostrada nie przechodzi przez wies tylko obok, to
    czemu nie mozna dac nazwy wiekszego miasta ktore tez obok lezy,

    > Gdyby je
    > konsekwentnie stosować na wszystkich drogowskazach dotyczących danej
    > drogi to miałoby to tę zaletę, że na całej długości wystarczyłyby dwie
    > nazwy do określenia kierunku. Jak zamiast Lubawki wstawisz Wrocław to na
    > części drogi będzie on oznaczał kierunek na południe a na części na
    > północ.

    Dokladnie. Ale taki Zgorzelec lezy na granicy, wiec po co wyszukiwac
    jakies Jedrzychowice?

    > A we Wrocławiu nic nie będzie oznaczał więc trzeba użyć innej
    > miejscowości. I musisz znać wszystkie nazwy miejscowości które występują
    > na drogowskazach dróg którymi jedziesz. Zwracam uwagę, że to nie tylko
    > te miejscowości, przez które jedziesz. Bo np. będziesz odbijał na inną
    > drogę przed Wrocławiem ale na drogowskazach będzie Wrocław.

    No widzisz, i tu jest kwestia importu rozwiazan.
    Chce jechac np do Stuttgartu - rzut oka na mape - Legnica, Zgorzelec,
    Drezno, Chemnitz, Hof, Norymberga, Heilbrunn, Stuttgart.
    I wiesz co? Za Odra na drogowskazach to dokladnie widze, mimo, ze
    przez zadne z tych miast nie przejezdzam, bo sa obwodnice.
    Jak po sznurku mnie poprowadza.
    Ba - wracajac, to sie pod Dreznem pojawia "Wroclaw" na drogowskach.

    A co widze we wrocku? Warszawa, Kudowa, Poznan, Lubawka, Legnica,
    Katowice, Katy Wroclawskie ... no - przejedz sie wirtualnie na droge
    do Drezna.
    https://goo.gl/maps/4V7w8LFwZvc4vLam9

    Mowisz, ze numerki drog lepsze? A4, A72, A9, A6, A81 ... a teraz
    ci w radiu mowia, ze na A6 korek, wiec warto ominac ..

    Owszem - w kraju sie numerki drog przydaja ... bo miejscowosci byly
    idiotycznie dobrane. Na szczescie troche sie poprawia.

    Fakt, ze na tych wezlach, to kierunek ogolny drogi by sie przydal.
    Ale w Niemczech jakos nie trzeba.

    J.