  • Data: 2021-07-13 18:04:59
    Temat: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.07.2021 o 15:44, J.F pisze:

    > Ale ta podwojna zolta nie zakazuje wyprzedzania?

    Ciągła zakazuje. Ale jest też przerywana.

    > A to by sie czasem przydalo.
    > Tylko u nas zolty zarezerwowany do innych celow, a i snieg czasem
    > spada ..

    Rezerwację można zmienić. Ja bym proponował dla oznakowania tymczasowego
    czerwony.
    Śnieg wiadomo. Na szczęście u nas przez większość czasu jezdnie nie są
    pokryte śniegiem.

    > Tylko tak sobie patrze szerzej ... czy ta zolta linia to nie jest u
    > nich "nieprzekraczalna" ? bo tu pieknie otacza te wyspy i nikt tam nie
    > parkuje.
    > Wiec jak to z ta podwojna zóltą?

    W sumie to nieważne bo zasad parkowania nie musimy kopiować (generalnie
    mają chyba dość inne niż my, np. parkowanie przy ciągłej wygląda na
    dozwolone https://goo.gl/maps/cGcTz6D1gR8m7wwF9 )
    Ale faktycznie trzebaby przemyśleć jak to u nas zrobić by umożliwić
    parkowanie przy lewej krawędzi ulicy jednokierunkowej jednocześnie
    oznaczając ją na żółto. Bo wg naszych przepisów nawet przy przerywanej
    nie wolno. Może by miejsca parkingowe wymalować na żółto - kształt by
    oznaczał miejsca parkingowe a kolor że to jednokierunkowa.

    > Czasem przydatne ... ale co z drogami, ktore prowadza np w kierunku
    > NW?

    To zarówno N jak i W będzie dobre. Dopóki oznaczenie nie jest przeciwne
    to nie widzę problemu. Kłopot byłby dopiero przy drodze, która
    przebiegałaby po kolei we wszystkich czterech kierunkach (oczywiście w
    skali makro, nie na jakichś serpentynach).

    > Taa, szczegolnie u nas gdzie jakies wynalazki na drogowskazach panuja.
    > Kto wie, gdzie jest Lubawka czy Budzisko.

    Pewnie są to miejscowości, w których droga się kończy/zaczyna. Gdyby je
    konsekwentnie stosować na wszystkich drogowskazach dotyczących danej
    drogi to miałoby to tę zaletę, że na całej długości wystarczyłyby dwie
    nazwy do określenia kierunku. Jak zamiast Lubawki wstawisz Wrocław to na
    części drogi będzie on oznaczał kierunek na południe a na części na
    północ. A we Wrocławiu nic nie będzie oznaczał więc trzeba użyć innej
    miejscowości. I musisz znać wszystkie nazwy miejscowości które występują
    na drogowskazach dróg którymi jedziesz. Zwracam uwagę, że to nie tylko
    te miejscowości, przez które jedziesz. Bo np. będziesz odbijał na inną
    drogę przed Wrocławiem ale na drogowskazach będzie Wrocław.

    > Z drugiej strony - pojazd szynowy ma pierwszenstwo, wiec trzeba sie
    > zatrzymac, rozejrzec, a nie nie wierzyc w system :-)

    Teoretycznie tak. W praktyce rozglądanie się mimo działającego systemu
    obniża jakość tego rozglądania. Bezpieczniej jest jeśli rozgląda się
    tylko gdy białe nie miga, za to porządnie. O oszczędności czasu,
    pieniędzy i środowiska nie wspominając.

    --
    SW3