  • Data: 2021-07-14 17:56:12
    Temat: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Jul 2021 17:17:17 +0200, SW3 wrote:

    > A jest taki europejski kolor? Jeśli jest to inny niż żółty?
    > Jeśli nie, to nic nie stoi na przeszkodzie by europejski kolor był taki
    > sam jak amerykański.

    Zakladam, ze te nasze "zolte linie" sa obowiazujace w calej UE,
    i znacza "tymczasowe".

    Wiec raczej duza rewolucja by byla zmieniac je np na pomaranczowe,
    tylko po to, aby wprowadzic amerykanskie linie, o niezbyt dokladnie
    znanym przeznaczeniu :-)

    > Chyba się nie zrozumieliśmy. Berliński ring jest cały oznaczony jednym
    > numerem

    A to mi wylecialo z glowy.

    > więc byłby problem z ustaleniem czy droga nr 10 biegnie na N, E,
    > S, czy W.

    On troche kwadratowy jest, tylko co na to kierowcy jak jechali
    10W, a teraz jest 10S :-)

    > Samo to, że jest pełny ring, to żaden problem. Np. w Krakowie
    > to będą 3 drogi: A4 (W-E), S7 (S-N) i S52 (W-E).

    Ale nawet na BR na wezlach kierowcow beda bardziej interesowac inne
    drogi.

    > Nie wystarczy przed wyjazdem sprawdzić na mapie tylko te drogi, którymi
    > się zamierza jechać?

    No nie.

    Po pierwsze - na mapie nie ma takich dupereli, chyba, ze dobra mapa
    drogowa, i aktualna, i akurat są.

    Zobacz np tu - czego sie spodziewac?
    https://mapa.targeo.pl/15.1837055,51.1970788,26

    Po drugie - byly drogowskazy na Budzisko, a teraz widujesz na
    Piszczatke - pomyliles droge, czy nie?
    Na szczescie na tablicach czesto nr drogi pisze.

    Po trzecie - bedzie jakis remont czy korek, zmienisz trase ... i na co
    teraz uwazac?

    > Przed wyjazdem zastanawiasz się czy będziesz wpadał od północy czy od
    > południa i sprawdzasz na mapie gdzie ten Luboń. Jeśli wpadasz od północy
    > to na wschód, jeśli od południa to na zachód.

    Bede wpadal od poludnia. Ale ... jak zmienie troche trase i wpadne
    troche na zachod czy wschod od planu .. to na wschod jechac, czy na
    zachod?

    > Albo jeszcze prościej: jedziesz dalej S11 w tym kierunku, w którym
    > jechałeś bo koło Lubonia S11 ma wspólny przebieg z A2.

    I bedzie na jednym znaku "A2 West, S11 Nord" :-)

    > Masz na myśli sytuację gdy nawigacja cię wprowadzi na A2 po drugiej
    > stronie Lubonia?

    Tak.

    > No to w takiej sytuacji wjazd na A2 wogóle jest niecelowy.

    Czemu - jakos trzeba dojechac.

    > Ale jak nawigacja tak prowadzi to powinna też powiedzieć czy
    > w prawo czy w lewo. A drogowskazy Poznań, Łódź, Wrocław jak w takiej
    > sytuacji pomogą?

    No niby racja, ale ... bede wiedzial w ktora strone do Poznania.

    > Nie przesadzajmy. W końcu to jedna litera ("east", "west" to trochę
    > głupio w Polsce, po polsku byłoby z kolei słabo zrozumiałe dla
    > obcokrajowców, więc zostają uniwersalne oznaczenia jednoliterowe).

    Moze i racja.

    W sumie, to i drogi mamy administracyjnie podzielone (parzyste
    "poziomo", nieparzyste "pionowo"), wiec i NW nie ma problemu.

    J.