  • Data: 2021-07-14 14:02:23
    Temat: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Jul 2021 11:44:23 +0200, SW3 wrote:

    > Jak ma oznaczać (mniej więcej (bo w kwestii przekraczalności czy
    > parkowania pewnie byłyby różnice)) to samo to lepiej, żeby wyglądała tak
    > samo. Są tacy co jeżdżą i w Stanach i w Polsce. A i ci co jeżdżą tylko
    > po Polsce, czasem oglądają filmy z USA. Jak będzie podobnie to będzie
    > łatwiej.

    Moze i tak, ale czesciej beda u nas Europejczycy jezdzic.
    Wiec trzeba by jakis europejski kolor.

    > Bardziej newralgiczne są pasy na rondach turbinowych czy powywijane
    > przed skrzyżowaniami (chyba to masz na myśli poniżej).

    tak.

    > No faktycznie, to ten przypadek, w którym byłby problem. Może
    > "lewoskrętny" i "prawoskrętny"?

    Aczkolwiek on z paru wiekszych drog zlozony, to moze byc sens.

    > A w Polsce też takie gdzieś grożą?

    jak zrobia wschodnia obwodnice Wroclawia :-)
    Warszawa pewnie tez sie dorobi ... o czyzby Krakow juz prawie mial?

    > Bo raczej obwodnice są poskładane z
    > fragmentów innych dróg. Chyba zawsze ringiem przebiega przynajmniej
    > jedna dłuższa droga więc co najmniej jeden bok ma jej numer.

    a to tez, tylko ... potem na jednej AOW mamy jednoczesnie
    DK8 i DK5. I drogowcy nie moga sie zdecydowac czy pisac Kudowe czy
    Lubawke na drogowskach ... i pisza obie :-)

    > Nie wszystkie, tylko 2 na każdą drogę.

    a drog mamy sporo. Program nauczania geografii w szkolach zmienic?

    > No ale to i tak więcej niż znać 4
    > kierunki świata dlatego system z kierunkami jest lepszy :)

    Ciagle nie jestem przekonany. Moze USA lubi takie "od linijki" i u
    nich sie sprawdza bardziej :-)

    A... no i np chce jechac do Lubonia pod Poznaniem, wpadam z S11 na A2
    kolo Poznania ... i na wschod czy na zachod mam jechac?

    A niech bedzie jakis wypadek i nawigacja sprytnie go ominie, i wjade
    innym wjazdem ... w prawo, czy w lewo?

    > Obwodnica danego miasta to prawie jak to miasto. A co jeśli drogi się
    > krzyżują z dala od większego miasta?

    To samo. Bedzie na drogowskazach najblizsze duze miasto, lub kilka,
    jesli do nich sie jedna droga jedzie.

    > Ale ja nie proponuję wyrzucenia nazw miejscowości z drogowskazów, tylko
    > dodania kierunku geograficznego.

    Moze sie przydac, ale czy nie bedzie przeladowane?

    Po Niemczech mi sie naprawde dobrze jezdzi, nawigacja prawie
    niepotrzebna na autostradach. Gorzej jak sie zjazd przegapi,
    i widzisz nagle inne miasta na drogowskazach. W dodatku nieznane.

    A nasi drogowcy robia to nagminnie. Widzisz np "Wroclaw 200km".
    A za kawalek "Jelenia Gora 150km".
    Do Wroclawia to dobrze jedziesz czy zle?

    J.