  • Data: 2021-07-14 11:44:23
    Temat: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.07.2021 o 18:48, J.F pisze:

    > albo nowy kolor dla tej nowej linii - czy musimy "po amerykansku"
    > robic?

    Jak ma oznaczać (mniej więcej (bo w kwestii przekraczalności czy
    parkowania pewnie byłyby różnice)) to samo to lepiej, żeby wyglądała tak
    samo. Są tacy co jeżdżą i w Stanach i w Polsce. A i ci co jeżdżą tylko
    po Polsce, czasem oglądają filmy z USA. Jak będzie podobnie to będzie
    łatwiej.

    > Albo ... moze wcale niepotrzebny inny kolor, tylko jakas konsekwencja
    > w uzywaniu bialej linii.

    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to żeby ta linia (ta która miałaby być
    żółta) była zawsze podwójna, niezależnie czy ciągła czy przerywana. Ale
    na to potrzeba więcej farby, jest mniej widoczne (choć bardziej widoczne
    dla daltonistów) no i jw. - oryginalność nie jest zaletą.

    > Czasem jednak sa, i wtedy tez musi dzialac.

    Bardziej newralgiczne są pasy na rondach turbinowych czy powywijane
    przed skrzyżowaniami (chyba to masz na myśli poniżej).

    > Berliner Ring.

    No faktycznie, to ten przypadek, w którym byłby problem. Może
    "lewoskrętny" i "prawoskrętny"?

    > A wkrotce moze i pare polskich :-)

    A w Polsce też takie gdzieś grożą? Bo raczej obwodnice są poskładane z
    fragmentów innych dróg. Chyba zawsze ringiem przebiega przynajmniej
    jedna dłuższa droga więc co najmniej jeden bok ma jej numer.

    > Dokladnie. Tylko kto zna wszystkie najmniejsze wioseczki w Polsce?

    Nie wszystkie, tylko 2 na każdą drogę. No ale to i tak więcej niż znać 4
    kierunki świata dlatego system z kierunkami jest lepszy :)

    > No widzisz, i tu jest kwestia importu rozwiazan.
    > Chce jechac np do Stuttgartu - rzut oka na mape - Legnica, Zgorzelec,
    > Drezno, Chemnitz, Hof, Norymberga, Heilbrunn, Stuttgart.
    > I wiesz co? Za Odra na drogowskazach to dokladnie widze, mimo, ze
    > przez zadne z tych miast nie przejezdzam, bo sa obwodnice.
    > Jak po sznurku mnie poprowadza.

    Obwodnica danego miasta to prawie jak to miasto. A co jeśli drogi się
    krzyżują z dala od większego miasta?

    Ale ja nie proponuję wyrzucenia nazw miejscowości z drogowskazów, tylko
    dodania kierunku geograficznego.

    --
    SW3