    Date: Sun, 15 Feb 2015 05:55:52 +0100
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zaczipowani

    Użytkownik Atlantis napisał:

    > Jednak nowe podejście ułatwia korzystanie z pewnych elementów systemu.
    > Już nie musisz wyciągać karty za każdym razem, gdy chcesz skorzystać z
    > zamka RFID w mało kluczowym przejściu wewnątrz budynku. Nie musisz
    > wykonywać skomplikowanych operacji, gdy chcesz odblokować komputer,
    > który stoi zamknięty w biurze.
    >
    > Oczywiście, że przesunięcie ręką po czytniku nie może wystarczyć do
    > zdezaktywowania systemu alarmowego albo otwarcia głównych drzwi w środku
    > nocy.

    I dla obsługi pierdołów mam sobie coś wszczepić? Najlepiej jeszcze
    zmieniając pracodawcę dostanę nowy wszczep? W życiu!
    Do ważnych zabezpieczeń to się nie nadaje a w prostych świetnie
    sprawdzają sie dotychczasowe metody, czyli mamy typowe marketingowe
    tworzenie zapotrzebowania na produkt, który sie wymyśliło. Będzie spory
    szum = darmowa reklama.
    Pracowałem w miejscach, gdzie były identyfikatory - zaróno proste, jak i
    z RFID do otwieranych drzwi. Wszędzie przepis wymagał noszenia go w
    widocznym miejscu z conajmniej trzech powodów:
    1) Ochrona ma widzieć kim ja jestem i czy mogę tu przebywać.
    2) Klient ma widzieć kim jestem. Nie muszą to być pełne dane ale ma
    wiedzieć kto jest sprzedawcą, kierownikiem, handlowcem itp.
    3) Współpracownicy mogą mnie nie znać, a akurat wszedłem do ich
    pomieszczenia. Dzięki temu wiadomo skąd się wziąłem i kim jestem.

    Porozmawiamy jak ulegniesz wypadkowi, czy jakiejś poważnej chorobie i
    będzie potrzebny rezonans. To badanie wykluczają metaliczne implanty
    czegokolwiek.