  • Data: 2014-03-28 14:38:05
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie, tych "elit" jest na tyle malo, ze nie stanowia przykladu.
    > Trzeba samemu chciec, a wtedy mozna sie przykladem posla podeprzec i
    > sumienie uspokoic.
    Chcę i robię, ale coraz częściej się "gotuję" jak widzę, tą ilość
    niesprawiedliwości.

    > U nas "wszyscy lamia przepisy". Co chwila widzisz lamiacych i wiec sam
    > lamiesz. Wiec co sie dziwic ze policja, poslowie i BOR tez.
    OK, a nie czujesz tu nutki hipokryzji?
    Policja łamiąca przepisy i jednocześnie wystawiająca mandaty dla "nie
    swoich"?

    > Ale podobnie jest np w USA, gdzie tambylcy zgodnie zeznaja ze wszyscy jada
    > np 10-15mph ponad limit, z boku stoi szeryf, patrzy i nic nie robi.
    > Lapie tych co jada szybciej niz "wszyscy".
    OK, ale jak stoję z zepsutym samochodem na drodze, to radiowóz się
    zatrzymuje i policjant pyta, czy może mi jakoś pomóc.
    Zdarzenia autentyczne. Wyobrażasz sobie takie zachowanie w Polsce "Panów
    Policjantów"?

    > W Niemczech tez nie ma jakiegos wielkiego szacunku dla przepisow. Owszem -
    > jak autostrada w remoncie, zwezona, stoi 80 - i wszyscy jada 80.
    > Ale gdzie indziej nie.
    > Ich system karny to niemal legalizuje, bo mandat za przekroczenie
    > predkosci o 20km/h jest symboliczny.
    > Ale powyzej zaczynaja sie punkty, odbieranie PJ itd.
    I słusznie, ale do odebrania PJ trzeba się tam wykazać naprawdę dużą
    "yntelygencjom".

    > To nie Szwajcaria, gdzie jak stoi 50, to obywatel jedzie 49, a jak ktos go
    > wyprzedza, to dzwoni po policje.
    > A jak mu sie zdarzylo szybciej pojechac, to zaraz zjezdza na komisariat,
    > bo wie ze ktos juz do nich zadzwonil :-)
    Przemilczę ten temat, bo nie mam własnych doświadczeń.

    >I tu poruszasz bardzo ciekawą sprawę. Dopóki policja będzie od karania, a
    >nie służenia to będzie
    >postrzegana tak, jak jest. Dlaczego po drobnym zdarzeniu, na "zachodzie"
    >policjant pyta czy pomóc, a w Polsce wystawia mandat? Tak ma wyglądać pomoc
    >służb?

    > A jakie zdarzenie ?
    A takie drobne dachowanie.
    Samochód do kasacji, wszyscy bez zadrapania, zero strat na mieniu cudzym, a
    "pan władza" - muszę wystawić mandat i 6 pkt. :)

    > W Polsce im sie zdarza nie wystawiac.
    Niestety każde doświadczenie, które miałem nieprzyjemność mieć, kończyło się
    przynajmniej mandatem, nigdy np. słowami "człowieku opamiętaj się!"
    Dodam, że większość "zbrodni" to przekroczenia o 20-30km/h dopuszczalnych
    prędkości.

    > Ale jaka normalnosc ? Ze wszyscy jada 50 bo tyle wolno, ze wolno 50 a
    > wszyscy jada normalnie 80, czy ze skoro i tak wszyscy jada 80, to stoi
    > znak 80 ? :-)
    Wybieram bramkę nr 3. :)
    Pozdrawiam.
    WOJO