    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wywala różnicówka
    Date: Fri, 24 Apr 2020 12:55:40 +0200

    W dniu 2020-04-23 o 21:32, Uzytkownik pisze:

    > Jeżeli pytasz o takie sprawy na grupach, a do tego używasz
    > nieprawidłowego nazewnictwa to znaczy, że się na tym kompletnie nie
    > znasz. Skoro się nie znasz to się nie tykaj, bo z prądem nie ma żartów.
    > Poza tym żeby cokolwiek zdiagnozować to trzeba mieć czym.

    Delikatnie zaprotestuję.
    Według mnie korzystając jedynie z logicznego myślenia można ogarnąć tego
    typu temat nawet nie znając odpowiedniego nazewnictwa.
    A diagnozowanie można czasem zastąpić metodą prób i błędów.

    To, że z prądem nie ma żartów to fakt, ale też nie każdy nie znający
    nazewnictwa ma zamiar żartować. Zachowując daleko posuniętą ostrożność
    może sobie właściwie zagwarantować, że go nie zabije, natomiast nie
    zagwarantuje, że w trakcie swoich działań nie wywali korków (pewnie też
    nieprawidłowa nazwa) wielokrotnie. Ale co to kogo boli.
    Z racji wieku od dziecka jestem przyzwyczajony, że jak coś (w miarę
    prostego) nie działa to się to naprawia. W miarę proste to zarówno
    upalony wyłącznik światła, czy uszkodzona uszczelka pod głowicą silnika.
    A najbardziej niebezpieczne 'urządzenie' elektryczne z którym miałem
    styczność od dziecka (nie mając świadomości niebezpieczeństwa) to były
    lampki na choinkę - kolorowe żaróweczki różnych kształtów (chyba
    znamionowe napięcie 14V) polutowane bezpośrednio do drucików. Jak któraś
    się przepaliła to występowało na niej pełne napięcie sieci. A
    uszkodzonej szukaliśmy zwierając drucikiem kolejne :)
    P.G.