  • Data: 2018-10-04 07:18:53
    Temat: Re: wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 3 Oct 2018 20:36:57 +0200, Shrek napisał(a):

    > W moim konkretnym przypadku polityka prorodzinna pisu sprowadziła się do
    > _wygaszenia_ stosunku pracy żony (bo zwolnić się nie da na urlopie
    > macierzyńskim) żeby zatrudnić członka rodziny pis (kryterium według
    > których podejmowano decyzję jest oficjalnie... staż pracy). Co z kolei
    > skutkuje brakiem dopłat do żłobka (bo z jednym dzieckiem do państwowego
    > się nie dostanie). Łącznie zamiast 500+ jest pensja- i 1800- z drugiej.
    > Zamiast dwójki dzieci będzie jedno, bo z jednej pensji trochę ciężko, a
    > jak się sytuacja z pracą unormuję to będzie za duża różnica jak dla nas.

    Zrob jeszcze dwa, to bedzie 1000+, dzietnosc sie w kraju podniesie, o
    emeryture nie bedziesz sie musial martwic, dzieci beda zadowolone ...

    > Jeśli wydaje się komuś wydajeże to odosobionony przypadek, to się myli.
    > Poczekaj co będzie jak się do samorządów dorwą.
    > Całkiem oficjalnie i bez wstydu mówią, że wygaszają kobiety w ciąży i na
    > urlopach macierzyńskich/rodzicielskich, bo stanowią celem jest
    > "utrzymanie sprawności instytucji przy minimalnym składzie osobowym" -
    > no te na urlopach, macierzyńskich raczej tego nie gwarantują. Za podobną
    > argumentację prywaciarza by zgnoili.

    Ale przeciez wcale nie chca wygaszac, tylko to musza byc swoje kobiety
    :-)

    > Także chuj z ich polityką
    > prorodzinną. Ja nic od nich nie chciałem, ale nawet na przestrzeganie
    > prawa pracy ich nie stać. Sobie poradzimy - tylko efektem ich polityki
    > prorodzinnej jest dziecko-, a chuje policzyli sobie mojego potomka jako
    > skutek 500+.

    W I polroczu byl ponoc spadek urodzin. Ale w stosunku do poprzedniego
    roku, w ktorym byl jednak wzrost.
    A tak trzeba by sprawdzic reszte danych, czy to nie jest efekt
    wzrostu sprzed 20 lat ...

    J.