  • Data: 2011-09-17 20:26:15
    Temat: Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 Sep 2011 20:39:03 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Te złacza i mnożenie częsci generują problemy. W jednej z fabryk u
    >madzirów koło lat 90-tych pecet uśmiercił operatora bo sterował "przez
    >LPT" prasą i mu się wymsknęła karta z gniazda. Szczegółów nie znam,
    >opowiadał mi człek pracujący potem przy ustalaniu przyczyn. Raban był
    >potem wielki i zakonczyło się wyp... wszelkich gównianych pecetów z lini
    >produkcyjnej.

    Po pierwsze, to w szpitalu umarł chłop na oko, szczególnie że
    szczegółów nie znasz.

    Po drugie, zamiast wysnuć wniosek, że autor felernego rozwiązania miał
    niewielkie pojęcie o zapewnieniu bezpieczeństwa kolega wysuwa wniosek,
    że to LPT bee, no ciekawe, ciekawe, ale jakby pasujące do kolegi tezy.

    Po trzecie, robienie sterownika na przysłowiowym Atmelku jest wbrew
    pozorom dość drogim oraz niebezpiecznym rozwiązaniem dla użytkownika
    końcowego. Szczególnie jak urządzenie ma pracować wiele lat. Też na
    początku swej kariery dziwiłem się, dlaczego w większych fabrykach i
    odpowiedzialniejszych zadaniach spuszcza się Atmelkowców na drzewo.
    Trochę doświadczenia i wszystko stało się jasne. A maszyny sterowane
    przez PC pracowały, pracują i pracować będą jeszcze wiele lat,
    niezagrożone, bezpieczne, tanie, modyfikowalne.

    --
    Grzegorz Krukowski