  • Data: 2011-09-17 19:47:40
    Temat: Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Czekaj, skąd wytrzasnałeś brak umiejętności analizy założeń?

    Z dyskusji w tym wątku (ale też trochę z wcześniejszych obserwacji).
    A dokładnie z ignorowania wcześniej opisanych warunków przy formułowaniu
    własnych sądów.

    > skąd to poprzednioustrojowe używanie "Wy" ?

    Z użycia liczby mnogiej wywnioskowałem, że wypowiada się Pan w imieniu
    jakiejś grupy (chyba programistów).

    > Prezentujesz poziom zblizony do poglądow programistów z lat 80.

    Programowałem również wcześniej.

    > Tak, doskonale sobie zdaje sprawę że wiekszośc z nich przetrwala
    > w przechowalni o nazwie embedded.

    Jak już Pan zdążył zauważyć, jestem w mniejszości. Nigdy nie robiłem
    kodu embedded (choć zdarzało mi się pisać soft do urządzeń, które gdyby
    miały być produkowane w dłuższych seriach, to powinny taki kod otrzymać).

    > Widuje ich na codzień. Ta dyskusja wraca bardzo czesto i zazwyczaj
    > kończy się na inwektywach.

    Mam się spodziewać, że zaraz zacznie Pan rzucać mięsem?

    > Błedy lepiej blokować niż dopuszczać i debugować. Języki interpretowane
    > i dynamicznie typowane nie potrafią blokować błedów poza trywialnymi w
    > składni. Na tej planecie są całe stada programistów którzy sobie tego
    > nigdy nie uświadomią.

    Więcej błędów powstaje przy tworzeniu założeń, a nawet przy określaniu
    wymagań. A jeśli nawet nie więcej, to są one bardziej istotne.

    > Trudno. Takie języki też sa potrzebne, ale u diabła dlaczego ma od
    > nich zależeć czyjeś życie?

    Bo ja nie oddam swego życia (a nawet rzeczy o wiele mniej cennych)
    w ręce koderów. Czasy Leonardów skończyły się wraz z Odrodzeniem,
    nie ma takich, co potrafią wszystko. Tak więc koderzy do kodowania,
    a ja nie łudzę się, że będą oni w stanie pojąć całość zagadnienia.

    > Sam pisze oprogramowanie sterujące pewnym cusiem w JavaScript.

    Moje gratulacje.

    > Bo doskonale wiedzialem, po analizie, czego i jak potrzebuje użyć.

    Świetnie. Widzę, że praca w zespole przynosi efekty.

    > Pomimo tego nie potrafie nawet naszkicować zbioru warunków na które
    > odpowiedzią byłby bash.

    Nie wszyscy potrafią wszystko.

    > Zawsze jest lepsza alternatywa.

    Zawsze. Od początku Panu o tym mówiłem.