  • Data: 2014-03-09 12:26:01
    Temat: Re: ..ujowy prąd na wsi, co robić?
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 28 lutego 2014 09:59:18 UTC+1 użytkownik sofu napisał:
    > Witam!
    >
    > Mam działkę z domkiem na wsi w pobliżu dwóch dużych miast. Ale wystarczyło
    >
    > kilka kilometrów (od miasta) aby cała siec energetyczna była do kitu. Co
    >
    > burza to przerwa prądu, co wiatr zawieje to dzieja się "cuda". A to ptak
    >
    > zewrze druty swoim martwym już ciałem (ostatnio bocian spowodował
    >
    > wielogodzinna awarie pradu), a to mokre liscie i gałezie rosnacych przy
    >
    > linii przesyłowej zwierają druty. Hitem jest prąd w sieci o napięciu chyba
    >
    > 110 V albo mniej. Zwykłe zarówki ledwo się palą, TV jesli jest na

> [...]

    Jako zabezpieczenie zwykły stycznik połączony tak że jak obniży się napięcie w sieci
    to rozłączy a do załączenia będzie potrzebna ingerencja człowieka. Napięcie w sieci
    daje się z poziomu użytkownika stabilizować stabilizatorem ferrorezonansowym. Jak
    bylem mały to taki stabilizator był dodatkiem do każdego telewizora nie tylko na
    wsiach ale i w miastach.