  • Data: 2021-09-13 02:12:00
    Temat: Re: spadek napięcia - możliwe rozwiązania
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wiadomo - trzeba użyć kontrolera, który ma to zaszyte - UCC28950 i
    > kolejne. Infineon ma też swoje.

    Mówiłem o LLC. Oczywiście, są kontrolery z wyjściami sterującymi
    prostownikiem synchronicznym, problem tylko w tym, że algorytm
    sterowania jest do kitu. W przetwornicach rezonansowych prąd płynie
    sobie, a napięcie sobie i do dziś nikt nie wymyślił rozsądnego sposobu
    na ich powiązanie. Dlatego skoro nie wiadomo dokładnie, kiedy wyłączyć
    klucze, to się je na wszelki wypadek wyłącza za wcześnie. W efekcie
    sterowanie optymalne pozwala w praktyce wycisnąć jeszcze 1 do 2%, w
    zależności od mocy, prądu itp. W każdym razie, znana mi literatura
    traktuje ten problem jako otwarty i sam mam pomysł na ulepszenie, luźno
    oparty na bardzo szybkich wzmacniaczach magnetycznych. Tylko póki co
    guzik z tego wyszedł, czujnik nie zachowuje się tak, jak założyłem, że
    będzie.

    Pozdrawiam, Piotr