eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony › Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
  • Data: 2011-06-24 10:09:43
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-06-23 23:42, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > właśnie obejrzałem reklamę którą kończy zdanie:
    > "siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony". Żeby było jasne, jestem
    > rękami i nogami za zapiętymi pasami, światłami, nawet ograniczeniem
    > prędkości do 6km/h, ale rodzi się we mnie agresja jak słyszę ściemy.
    > Wcześniej kierowca pyta: "chcesz mnie zabić?" załóżmy taką sytuacje.
    > zderzenie czołowe, maksymalnie silne, tak aby +1km/h spowodował poważne
    > obrażenia kierowcy. W tym przypadku pasy nawet 5 punktowe, i 10 poduszek
    > powietrznych i Anioł Stróż spowodowali ze kierowca jest na swoim fotelu,
    > nieuszkodzony. natomiast pasażer za nim, nie zapięty w pasy wali
    > bezwładnie w miarę równomiernie (znaczy nie na strzałkę w jeden punkt) w
    > fotel i zagłówek.
    >
    > zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
    > statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
    > mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!

    Żeby ze 100kg zrobić 3t wystarczy 30g.
    Jest to przeciążenie do przeżycia bez większego ryzyka dla człowieka
    zapiętego w pasy - ta siła rozkłada się na powierzchni pasów i daje w
    miarę ciągły nacisk rzędu kilku-kilkunastu kg na 1cm^2 pasa bezpieczeństwa.

    Natomiast z tymi 3t to jest daleko idący skrót myślowy.
    Bo prawda jest taka, że z siłą tych 3t to działa przypięty pasażer za
    pośrednictwem pasów na konstrukcję samochodu i dzięki temu pasażer
    zatrzymuje się razem z samochodem.
    A w tym czasie kiedy przypięty hamuje, na nieprzypiętego nie działa
    żadną znacząca siłą - on się zgodnie z zasadami dynamiki Newtona
    przemieszcza do przodu ze stałą prędkością podczas gdy cały samochód
    wokół niego się zatrzymuje.
    Problemy robią się dopiero jak mu się miejsce na ten lot kończy - wtedy
    następuje uderzenie.
    I z racji dość dużej twardości zarówno ciała człowieka jak i tego w co
    uderzy, siły które w takim momencie zadziałają, daleko przekraczają te 3t.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: