-
Data: 2011-06-24 10:09:43
Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-06-23 23:42, ToMasz pisze:
> witam
>
> właśnie obejrzałem reklamę którą kończy zdanie:
> "siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony". Żeby było jasne, jestem
> rękami i nogami za zapiętymi pasami, światłami, nawet ograniczeniem
> prędkości do 6km/h, ale rodzi się we mnie agresja jak słyszę ściemy.
> Wcześniej kierowca pyta: "chcesz mnie zabić?" załóżmy taką sytuacje.
> zderzenie czołowe, maksymalnie silne, tak aby +1km/h spowodował poważne
> obrażenia kierowcy. W tym przypadku pasy nawet 5 punktowe, i 10 poduszek
> powietrznych i Anioł Stróż spowodowali ze kierowca jest na swoim fotelu,
> nieuszkodzony. natomiast pasażer za nim, nie zapięty w pasy wali
> bezwładnie w miarę równomiernie (znaczy nie na strzałkę w jeden punkt) w
> fotel i zagłówek.
>
> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
Żeby ze 100kg zrobić 3t wystarczy 30g.
Jest to przeciążenie do przeżycia bez większego ryzyka dla człowieka
zapiętego w pasy - ta siła rozkłada się na powierzchni pasów i daje w
miarę ciągły nacisk rzędu kilku-kilkunastu kg na 1cm^2 pasa bezpieczeństwa.
Natomiast z tymi 3t to jest daleko idący skrót myślowy.
Bo prawda jest taka, że z siłą tych 3t to działa przypięty pasażer za
pośrednictwem pasów na konstrukcję samochodu i dzięki temu pasażer
zatrzymuje się razem z samochodem.
A w tym czasie kiedy przypięty hamuje, na nieprzypiętego nie działa
żadną znacząca siłą - on się zgodnie z zasadami dynamiki Newtona
przemieszcza do przodu ze stałą prędkością podczas gdy cały samochód
wokół niego się zatrzymuje.
Problemy robią się dopiero jak mu się miejsce na ten lot kończy - wtedy
następuje uderzenie.
I z racji dość dużej twardości zarówno ciała człowieka jak i tego w co
uderzy, siły które w takim momencie zadziałają, daleko przekraczają te 3t.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.11 10:21 LEPEK
- 24.06.11 10:27 Tomasz Pyra
- 24.06.11 11:07 Alexy
- 24.06.11 11:12 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.11 11:56 Sebastian Kaliszewski
- 24.06.11 12:22 Arendt Djickmann
- 24.06.11 12:24 kamil
- 24.06.11 12:32 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.11 12:44 Sebastian Kaliszewski
- 24.06.11 13:42 Pawel \"O'Pajak\
- 24.06.11 14:44 Robert_J
- 24.06.11 15:00 PM
- 24.06.11 15:07 Krenauer
- 24.06.11 15:32 PM
- 24.06.11 16:31 Alexy
Najnowsze wątki z tej grupy
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki
- 2024-12-18 Poseł oszukany "na policjanta"
- 2024-12-18 znów chory psychicznie
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=