eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tonyRe: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
  • Data: 2011-06-24 11:07:47
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl...

    > zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
    > statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
    > mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
    >
    > Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
    > w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
    > przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?

    Raczej małoprawdopodobne jest, żeby nie doznać poważnych obrażeń przy takim
    zderzeniu.
    Jednak poważne obrażenia nie oznaczają od razu śmierci.
    Pomyśl teraz co się dzieje z kierowcą, który uderza w trakcie wypadku o pas
    bezpieczeństwa z siłą równą masie 2-3 ton, a w jego plecy uderza rozpędzony
    pasażer z podobną siłą. Do tego jego masa nie jest idealnie rozłożona na
    powierzchnii ciała kierowcy, ani też nie trafi on idealnie centralnie na
    wysokości pasa bezpieczeństwa. Wtedy dochodzi do połamania kręgosłupa w
    kilku miejscach. Uderzenie głowy o głowę powoduje pęknięcie czaszek i
    zmiażdżenie mózgów.

    To co jest w reklamie nie jest żadną ściemą. W chwili zderzenia przeciążenia
    30g jak najbardziej są realne.
    Same przeciążenia nie zabijają ludzi i bez większych problemów przeciętny
    człowiek potrafi przeżyć przeciążenie występujące podczas zderzenia
    samochodu jadącego z prędkością nawet 100km/h.
    Historia zna przypadki przeżycia o wiele większych przeciążeń prawie 180g,
    którego doznał David Purley, kierowca Formuły 1
    Jak to mawiają "diabeł tkwi w szczegółach". Wszystko zależy od czasu, w
    którym występuje to przeciążenie.
    Im krótsze oddziaływanie przeciążenia na organizm tym większe przeciążenia
    jest w stanie organizm wytrzymać bez skutków.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: