-
Data: 2011-06-24 11:07:47
Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Od: "Alexy" <a...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl...
> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
>
> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
Raczej małoprawdopodobne jest, żeby nie doznać poważnych obrażeń przy takim
zderzeniu.
Jednak poważne obrażenia nie oznaczają od razu śmierci.
Pomyśl teraz co się dzieje z kierowcą, który uderza w trakcie wypadku o pas
bezpieczeństwa z siłą równą masie 2-3 ton, a w jego plecy uderza rozpędzony
pasażer z podobną siłą. Do tego jego masa nie jest idealnie rozłożona na
powierzchnii ciała kierowcy, ani też nie trafi on idealnie centralnie na
wysokości pasa bezpieczeństwa. Wtedy dochodzi do połamania kręgosłupa w
kilku miejscach. Uderzenie głowy o głowę powoduje pęknięcie czaszek i
zmiażdżenie mózgów.
To co jest w reklamie nie jest żadną ściemą. W chwili zderzenia przeciążenia
30g jak najbardziej są realne.
Same przeciążenia nie zabijają ludzi i bez większych problemów przeciętny
człowiek potrafi przeżyć przeciążenie występujące podczas zderzenia
samochodu jadącego z prędkością nawet 100km/h.
Historia zna przypadki przeżycia o wiele większych przeciążeń prawie 180g,
którego doznał David Purley, kierowca Formuły 1
Jak to mawiają "diabeł tkwi w szczegółach". Wszystko zależy od czasu, w
którym występuje to przeciążenie.
Im krótsze oddziaływanie przeciążenia na organizm tym większe przeciążenia
jest w stanie organizm wytrzymać bez skutków.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.11 11:12 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.11 11:56 Sebastian Kaliszewski
- 24.06.11 12:22 Arendt Djickmann
- 24.06.11 12:24 kamil
- 24.06.11 12:32 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.11 12:44 Sebastian Kaliszewski
- 24.06.11 13:42 Pawel \"O'Pajak\
- 24.06.11 14:44 Robert_J
- 24.06.11 15:00 PM
- 24.06.11 15:07 Krenauer
- 24.06.11 15:32 PM
- 24.06.11 16:31 Alexy
- 24.06.11 19:37 ToMasz
- 24.06.11 20:40 pm
- 24.06.11 20:41 Hinek
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi