eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tonyRe: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
  • Data: 2011-06-24 11:56:03
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Arendt Djickmann wrote:
    > W dniu 2011-06-24 02:07, Michał pisze:
    >> Pawel \O'Pajak\<o...@g...pl> napisał(a):
    >>
    >>> Powitanko,
    >>>
    >>>> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
    >>>> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
    >>>> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
    >>>
    >>> Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
    >>> stosunkowo niewielkim dzwonie.
    >>>
    >>>> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę"
    >>>> jest
    >>>> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
    >>>> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
    >>>
    >>> Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m i dla uproszczenia
    >>> przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
    >>> gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
    >>> t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
    >>> a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
    >>> Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
    >>> zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.
    >>
    >>
    >> bzdury!
    >> to zupełnie nie tak.
    > To nie bzdury tylko chłyt merkatingowy.
    > 1. Siłę mierzy się w Newtonach, Dynach, ewentualnie kgsiły (załóżmy że
    > nawet wielokrotność to będzie tona siły) ale nie w tonach które są
    > jednostkami masy.
    > 2. Siła=masa*przyśpieszenie (F=m*a). W najprostszym przypadku.
    > 3. g=9,81m/sek^2, więc ciało które w warunkach przyciągania ziemskiego
    > waży 100kg będzie ważyło 3000kg jeśli przyśpieszenie osiągnie okolo 30g
    > (dla prostego rachunku) czyli 30*9,81 m/sek^2. (294,3m/sek^2).
    > 4. I co najważniejsze - w uproszczeniu - takie przyśpieszenie/opóźnienie
    > można osiągnąć kiedy w ciągu 1sek wyhamuje się od 294m/sek do 0. Co daje
    > prędkość początkową (3600*294)/1000 km/h a więc żeby osiągnąć
    > przeciążenie 30g w trzeba się zderzyć ze ścianą z prędkością 1058 km/h.
    > (przy założeniu że hamowanie trwa 1/sek).

    To teraz policz drogę hamowania dla czasu hamowania 1s z 1058km/h...

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: