  • Data: 2011-06-24 12:22:04
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: Arendt Djickmann <m...@4...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Hello Arendt,
    >
    > Friday, June 24, 2011, 9:44:24 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > niutonach http://pl.wikipedia.org/wiki/Niuton

    > Upominasz się o poprawne jednostki a sam w odniesieniu do wagi i siły
    > używasz jednostki masy.
    >
    > 1 kg - jednostka masy,
    > 1 kgf lub kG - jednostka siły lub ciężaru (wagi).
    >
    > [...]
    Jasne, popieram i mea colpa. Był Newton a są Niutony. I przyznaję się do
    skrótu (powiedzmy myślowego) w którym użyłem jednostki masy ale w
    reklamie chodziło przecież o pomiar siły w tonach. I dobrze że ma to kto
    poprawić.
    No i co równie ważne nie upominam się (bo w sumie to mi zwisa) a jedynie
    piętnuję speców od reklamy. Tak jak napisałem hłyt merkatingowy i tyle -
    bo 3tony brzmi dumnie, bo przeciętny oglądający potrafi sobie wyobrazić
    jak wjeżdża w niego Żuk załadowany cementem a co tam jakaś siła, waga,
    masa, pęd, bezwładność itp itd. - było w szkole podstawowej na fizyce,
    teraz już niepotrzebne.
    Nie wieszałem też akcelerometru podczas wypadków, więc obliczenia które
    zamieściłem w poprzednim poście można potraktować jako wyssane z palca.
    Za to uważam że jeśli przy uderzeniu wystąpi przyśpieszenie 30g to
    nikogo już nie będzie obchodziło kto siedział z tyłu tzn. może będzie to
    obchodziło koronera, prokuratora i lekarza organistę od przeszczepów,
    ale napewno nie właściciela organów.
    Wikipedia podaje że przeciętna głowa dorosłego człowieka waży 4-5kg, ile
    potrafi wytrzymać kręgosłup? Znacie kogoś kto przenosił na głowie 2 albo
    3 worki cementu, może jeszcze przy tym podskakiwał?
    Dyskutujmy dalej, może znajdzie się tu ktoś komu będzie się chciało
    przedstawić prawdziwe dane, sam chciałbym wiedzieć jakie naprawdę
    występują przeciążenia podczas uderzenia z prędkością np. 50km/h w
    betonową ścianę. Przecież takie pomiary są robione podczas testów
    zderzeniowych i gdzieś powinny być dostępne. W końcu samochody za coś
    premiowane są gwiazdkami w testach bezpieczeństwa.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin QWE