eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony › Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-
    stuttgart.de!news-2.dfn.de!news.dfn.de!newsfeed.straub-nv.de!feeder.news-servic
    e.com!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.
    iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neo
    strada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 24 Jun 2011 10:09:43 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    Thunderbird/3.1.11
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    References: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 36
    Message-ID: <4e044646$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.124.248
    X-Trace: 1308902982 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2486 83.11.124.248:8818
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378771
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-06-23 23:42, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > właśnie obejrzałem reklamę którą kończy zdanie:
    > "siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony". Żeby było jasne, jestem
    > rękami i nogami za zapiętymi pasami, światłami, nawet ograniczeniem
    > prędkości do 6km/h, ale rodzi się we mnie agresja jak słyszę ściemy.
    > Wcześniej kierowca pyta: "chcesz mnie zabić?" załóżmy taką sytuacje.
    > zderzenie czołowe, maksymalnie silne, tak aby +1km/h spowodował poważne
    > obrażenia kierowcy. W tym przypadku pasy nawet 5 punktowe, i 10 poduszek
    > powietrznych i Anioł Stróż spowodowali ze kierowca jest na swoim fotelu,
    > nieuszkodzony. natomiast pasażer za nim, nie zapięty w pasy wali
    > bezwładnie w miarę równomiernie (znaczy nie na strzałkę w jeden punkt) w
    > fotel i zagłówek.
    >
    > zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
    > statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
    > mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!

    Żeby ze 100kg zrobić 3t wystarczy 30g.
    Jest to przeciążenie do przeżycia bez większego ryzyka dla człowieka
    zapiętego w pasy - ta siła rozkłada się na powierzchni pasów i daje w
    miarę ciągły nacisk rzędu kilku-kilkunastu kg na 1cm^2 pasa bezpieczeństwa.

    Natomiast z tymi 3t to jest daleko idący skrót myślowy.
    Bo prawda jest taka, że z siłą tych 3t to działa przypięty pasażer za
    pośrednictwem pasów na konstrukcję samochodu i dzięki temu pasażer
    zatrzymuje się razem z samochodem.
    A w tym czasie kiedy przypięty hamuje, na nieprzypiętego nie działa
    żadną znacząca siłą - on się zgodnie z zasadami dynamiki Newtona
    przemieszcza do przodu ze stałą prędkością podczas gdy cały samochód
    wokół niego się zatrzymuje.
    Problemy robią się dopiero jak mu się miejsce na ten lot kończy - wtedy
    następuje uderzenie.
    I z racji dość dużej twardości zarówno ciała człowieka jak i tego w co
    uderzy, siły które w takim momencie zadziałają, daleko przekraczają te 3t.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: